Wressel Sverige M5 turbo 670-921Whp
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Märka vad? Finns utämrkta nollmarkeringar på allt och de har inget med kedjan att göra. Bara riv!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
bra svar Bäckis! TackBäckis wrote:Märka vad? Finns utämrkta nollmarkeringar på allt och de har inget med kedjan att göra. Bara riv!
inte som att skruva nissan s14 där de fan inte fins nått!
då åker jag te verkstan nu å fortsätter

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo


dagens jobb
blocket och topplock åker på lack i morgon.....
toppen åker till Tårsong på tisdag va sprucken mellan 4 ventiler på insug men som de verkar ska de inte gö nått?
MVH
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Oj, den gamla lever! Har rattat bilen ett antal mil (ej ägt, bara kört och skruvat med den). Var inte i något imponerande skick då, men kanske blivit bättre.
Som turbo-objekt lär den duga gott, så man får önska lycka till
Färgen är BMW Individual "Lila-metallic", färgkod BASF 403-XX om jag minns rätt nu (står i länken där annars om man kollar under M5 3,8). Men den här är INTE lackad så från fabrik. Den började sitt liv som Calypsoröd (finns kvar på nån bult där tror jag), men blev omlackerad i Tyskland. Jag tog ut en del historik på den åt den dåvarande ägaren. Var nåt vajsing med chassinumret minns jag och mätarställningen var ju högst osäker. Men det lär spela mindre roll i dagsläget.
Som turbo-objekt lär den duga gott, så man får önska lycka till

Färgen är BMW Individual "Lila-metallic", färgkod BASF 403-XX om jag minns rätt nu (står i länken där annars om man kollar under M5 3,8). Men den här är INTE lackad så från fabrik. Den började sitt liv som Calypsoröd (finns kvar på nån bult där tror jag), men blev omlackerad i Tyskland. Jag tog ut en del historik på den åt den dåvarande ägaren. Var nåt vajsing med chassinumret minns jag och mätarställningen var ju högst osäker. Men det lär spela mindre roll i dagsläget.
Infowars - because there is a war on for your mind
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
HD91 wrote:Oj, den gamla lever! Har rattat bilen ett antal mil (ej ägt, bara kört och skruvat med den). Var inte i något imponerande skick då, men kanske blivit bättre.
Som turbo-objekt lär den duga gott, så man får önska lycka till![]()
Färgen är BMW Individual "Lila-metallic", färgkod BASF 403-XX om jag minns rätt nu (står i länken där annars om man kollar under M5 3,8). Men den här är INTE lackad så från fabrik. Den började sitt liv som Calypsoröd (finns kvar på nån bult där tror jag), men blev omlackerad i Tyskland. Jag tog ut en del historik på den åt den dåvarande ägaren. Var nåt vajsing med chassinumret minns jag och mätarställningen var ju högst osäker. Men det lär spela mindre roll i dagsläget.
Okey har du nå mer historik? Mätarställningen att skulle va rätt är omöjligt då kamperna styra etc va hemst sliten men annars tycker jag de verkar gaska okey. De jag hört är att nån på e34m5 klubben äkt den?
Mvh rw
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Kamkedjestyrare mena jagHD91 wrote:Oj, den gamla lever! Har rattat bilen ett antal mil (ej ägt, bara kört och skruvat med den). Var inte i något imponerande skick då, men kanske blivit bättre.
Som turbo-objekt lär den duga gott, så man får önska lycka till![]()
Färgen är BMW Individual "Lila-metallic", färgkod BASF 403-XX om jag minns rätt nu (står i länken där annars om man kollar under M5 3,8). Men den här är INTE lackad så från fabrik. Den började sitt liv som Calypsoröd (finns kvar på nån bult där tror jag), men blev omlackerad i Tyskland. Jag tog ut en del historik på den åt den dåvarande ägaren. Var nåt vajsing med chassinumret minns jag och mätarställningen var ju högst osäker. Men det lär spela mindre roll i dagsläget.

De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Det stämmer, var en medlem som ägde den sist. Men han var inte värst aktiv. Före det gick den i Skara eller Mariestad och dessförinnan i Karlstadtrakten. Den importerades till Kalmar om jag minns korrekt och den hade då nån form av 19". Ska se om jag har några andra underlag kvar. Tog ut det tyska registreringsbeviset vet jag. Grejen med chassinumret var att den verkade vara bytt däruppe under vindrutan. Var en svart plåt med annan design på tecken och siffror än original. Plaketten nere vid expansionkärlet var dock original. Kan ju ha varit en ersättningskaross från BMW med nytillverkat nummer, men konstigt att man inte lackar över det då när allt annat målas. Det har nog någon gjort nu i alla fall. Jag hade lust att riva golvmattan och titta vad det var för färg under, men kom aldrig så långt.Bonnturbo wrote:HD91 wrote:Oj, den gamla lever! Har rattat bilen ett antal mil (ej ägt, bara kört och skruvat med den). Var inte i något imponerande skick då, men kanske blivit bättre.
Som turbo-objekt lär den duga gott, så man får önska lycka till![]()
Färgen är BMW Individual "Lila-metallic", färgkod BASF 403-XX om jag minns rätt nu (står i länken där annars om man kollar under M5 3,8). Men den här är INTE lackad så från fabrik. Den började sitt liv som Calypsoröd (finns kvar på nån bult där tror jag), men blev omlackerad i Tyskland. Jag tog ut en del historik på den åt den dåvarande ägaren. Var nåt vajsing med chassinumret minns jag och mätarställningen var ju högst osäker. Men det lär spela mindre roll i dagsläget.
Okey har du nå mer historik? Mätarställningen att skulle va rätt är omöjligt då kamperna styra etc va hemst sliten men annars tycker jag de verkar gaska okey. De jag hört är att nån på e34m5 klubben äkt den?
Mvh rw
Fanns gott om repor och småbucklor på karossen när den lämnade Karlstad, men ingen rost vad jag kunde se. Den är ommålad en gång till på höger bakskärm och då i en felaktig nyans.
Motorn kändes helt frisk när jag körde med bilen. Lät bra, rök inget och drog ingen olja. Bara trågpackningen läckte. Däremot var lådan kass när bilen kom till Sverige eller blev det tidigt efter importen. Man bytte låda vid 7500 mil på mätaren

Bilen har en gång i tiden smackat en harpalt i 240 km/h. Därav den defekta fronten. Kollar man på torkfiltret ska det vara inböjt för det var där harskallen tog i. Han gick in genom dimljuset och resan tog stopp i främre delen av hjulhuset (fick bankas ut för det tog i hjulet efter smällen).
Det är vad jag kommer på nu. Ska kolla om jag har de tyska papperna kvar, om du vill ha dem.
Infowars - because there is a war on for your mind
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Tack för infon hd
Nu är toppen leveread för genomgång
Hoppas den är klar i slutet på veckan
Nu är toppen leveread för genomgång
Hoppas den är klar i slutet på veckan
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Vart Kan man köpa billiga kamkedjesläpor?
MVH
MVH
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Fastna haren med skallen så det inte gick att snurra hjulet?=)
Han måste haft en sbf godkänd hjälm på sig
Han måste haft en sbf godkänd hjälm på sig

Michael Grönberg
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Helsingborg
0704880404
M3 3,2 coupé
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Jag tror bara att det var ett irriterande skrapande ljudmg wrote:Fastna haren med skallen så det inte gick att snurra hjulet?=)
Han måste haft en sbf godkänd hjälm på sig

M535i -87
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
en stålhare helt enkelt....
sekt som fan denna vecka bara vänta på grejer topp från renovering och block från lack "suck"
sekt som fan denna vecka bara vänta på grejer topp från renovering och block från lack "suck"
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo

blocket lackat fan vart ruskit likt ppf färgen även om de inte va menat hoppas de är okey!
idag vart man ju ruskigt trött på sig själv! va ner till bäckis idag och hämta grejer så frågar han om blocket är bearbetat och klart redan öööö vadå? Ja borrat....! så då vart man ju en idiot igen har kolla på kartongen 100ggr och de står 94,0mm i borr hm är det de org "NEJ" suck nått man missat. så letat borrare hela eftermiddan men eftersom alla här är raggare så är dom fulla inått dike i rättvik denna helg Suck

men då vart de ju ledig helg och massa tröst pilsner....!
over and out...!
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
Jaha därför inga jänkare var med på racetBonnturbo wrote:...... men eftersom alla här är raggare så är dom fulla inått dike i rättvik denna helg Suck![]()

Blir kul och se när du får fart sen! Lycka till!
Re: Wressel Sverige AB Bygger M5 turbo
i
Last edited by Bonnturbo on 31 Jul 2011, 18:31, edited 1 time in total.
De ska va ett helvette att leva! då kan de bara bli bättre....