Fanzy wrote:haha jaså Tror inte det finns någon skönare vinterbil än E34 körde E46 förra vintern men den var så tråkig så man fick köpa sig en E34 igen sitter bara å väntar på mina medbringare nu så jag med får montera diff innan vintern går ju inte åka runt och enhjula
Fuling -> Jag har kompletta fjäderben runt om till E34, dom har gått en sommar hos tidigare ägaren. han kör lite. = 200mil enda du behöver byta är fjädertallrikarna uppe som jag flyttade över på sänksatsen. dom är rostiga. Du kan pm:a mig med ett bud om det är intressant!
Precis! Enhjula funkar icke Min förra vinterbil va en E32 735 manuell med lamelldiffspärr. sjukt bra ställ man kunde ta med den! UNderbart med diffspärr på vintern. Imorrn skare meckas framvagn! Hoppas allt reder sig så man kan ut och prova dämparna Helgen efter ska de bytas till powerflex i hela bilfan. Sen blire elak 4hjulsningställning på vanadis sen så mys hela vintern och bygga klart motorn som ska i när de är mer greppvänligt väder ute
Fanzy wrote:haha jaså Tror inte det finns någon skönare vinterbil än E34 körde E46 förra vintern men den var så tråkig så man fick köpa sig en E34 igen sitter bara å väntar på mina medbringare nu så jag med får montera diff innan vintern går ju inte åka runt och enhjula
Fuling -> Jag har kompletta fjäderben runt om till E34, dom har gått en sommar hos tidigare ägaren. han kör lite. = 200mil enda du behöver byta är fjädertallrikarna uppe som jag flyttade över på sänksatsen. dom är rostiga. Du kan pm:a mig med ett bud om det är intressant!
Precis! Enhjula funkar icke Min förra vinterbil va en E32 735 manuell med lamelldiffspärr. sjukt bra ställ man kunde ta med den! UNderbart med diffspärr på vintern. Imorrn skare meckas framvagn! Hoppas allt reder sig så man kan ut och prova dämparna Helgen efter ska de bytas till powerflex i hela bilfan. Sen blire elak 4hjulsningställning på vanadis sen så mys hela vintern och bygga klart motorn som ska i när de är mer greppvänligt väder ute
Ja nu blire bara tok! skulle bara byta dämpare/fjädrningar men så spårar det ut så klart. Byter nu allt utom denna bottendel tilldämparna och i den sitter alla stag mm
lite spillvirke beståendes av div länkarmar och shit. Vill ha allt nytt och fräsht.
De var allt för denna gång. Ska köpa allt nytt och återkomma :bang:
Fanzy wrote:hehe som vanligt med projekt mycket vill ha mer
Mjo sant. Dock kommer det att bli såååå bra nu när alt blir nytt. Hajja bara va smutt för han som gör 4hjulsinställningen med bara nya grejor inge fastrostat gammalt mögel
hehe jo det är sant. nog för att jag kan inte förstå hur man ställer in framvagnen nått. finns ju inga avlånga hål eller likande?
Om du råkar veta så delar gärna med dig
Pm mig sen när du vet hur du ska göra med framvagn staget ja pratade om. min led håller nästan på att hoppa ur
Om ja inte jagar tag i en på jobbet. jobbigt å köpa nytt ;D
Fanzy wrote:hehe jo det är sant. nog för att jag kan inte förstå hur man ställer in framvagnen nått. finns ju inga avlånga hål eller likande? Om du råkar veta så delar gärna med dig
Pm mig sen när du vet hur du ska göra med framvagn staget ja pratade om. min led håller nästan på att hoppa ur Om ja inte jagar tag i en på jobbet. jobbigt å köpa nytt ;D
man ställer med styrlederna mm. Försöker hitta lite ställbara länkarmar mm. Lite värre diton mao. Dåligt dock till E34orna. Men de har väl sin naturliga förklaring. De är jue Autobahnlok inte svängbilar
Så nu ska "bara" stötdämpare och fjädrar runtom bytas, alla bussningar till powerflex, länkarmar övre och nedre 4st, 2st styrstag, 1st mittre styrstag, krängare bak samt upphängningen till den och massa muttrar och bultar. Dvs hela upphängningen blir nästan ny. Måste bara finnas tid till detta bara!
Så nu ska "bara" stötdämpare och fjädrar runtom bytas, alla bussningar till powerflex, länkarmar övre och nedre 4st, 2st styrstag, 1st mittre styrstag, krängare bak samt upphängningen till den och massa muttrar och bultar. Dvs hela upphängningen blir nästan ny. Måste bara finnas tid till detta bara!
Ja du se han som har råd
Blir nog riktigt nice när du fått ihop allt
Så nu ska "bara" stötdämpare och fjädrar runtom bytas, alla bussningar till powerflex, länkarmar övre och nedre 4st, 2st styrstag, 1st mittre styrstag, krängare bak samt upphängningen till den och massa muttrar och bultar. Dvs hela upphängningen blir nästan ny. Måste bara finnas tid till detta bara!
Ja du se han som har råd Blir nog riktigt nice när du fått ihop allt
mjo blir riktigt dyrt och riktigt najs för han som skalla göra 4hjulsinställningen då allt är nyt och inte gamla rastrostade grejor
* 2x övre länkarmar behöll nya original.
* 2x under länkarmar samt bussningar till PF i de
* 2x Caster stag
* 2x Styrleder
* 1x fjäderbensstag fram
* 2x Bussningshållare i fram till kärängaren
* 2x Fjädrar och dämpare i fram
* 2x Monterat ned dämpare/fjädrar bak och skulle byta de samt fjäderbenslager.
Dock skickade Bilstein inte med genomslagsgummi samt bummisäten och damasker till de bakre. Så de blir att inhandla de och montera nästa helg. Då ska också M5 krängare och PF bussningar i bak monteras och div smått och gott.
De var allt för denna gång. Kameran låg tyvärr hemma denna gång
Tack till min kära vän Anton aka Exlex för hjälpen i helgen!
se där inte illa. den kommer ju att gå som en gud efter vägen
Måsta handla lite bussningar jag med och byta. så jobbigt nu när vintern ha kommit och alla smågupp blir. glapprar och smäller konstant från framvagnen :/
Fanzy wrote:se där inte illa.en kommer ju att gå som en gud efter vägen Måsta handla lite bussningar jag med och byta. så jobbigt nu när vintern ha kommit och alla smågupp blir. glapprar och smäller konstant från framvagnen :/
ja sånna probs lär jag inte ha mer
mycke kvar näst helg dock ska byta lite mer bussningar mm.