Chassiefunderingar

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Daniel.B

Chassiefunderingar

Post by Daniel.B »

Jag håller på och tillverkar en fullt justerbar upphängning till bärarmarna bak, modell uniballs. Den yttre är
justerbar i både höjd och längd och den inre bara i längd. Även förstärkningar på bärarmarna kommer att göras.
Kommer hänga upp bakvagnsbryggan med silentblock i betydligt tuffare gummi än orginal,
typ powerflex eller något jag jagar tag i själv. Mest för att det inte ska smälla alltför jävligt.
Funderingen är nu kränghämmare osv bak. Klurat lite på en justerbar kniv-variant som man hänger
upp i skuffen - justerbar innifrån bakluckan =)

Jag vet.. massa overkill på en gatbil, men bara för att jag kan fixa så vill jag ju ha.

Hur gör jag fram? Justerbar topplagring kirrar jag med säkerhet, hur bygger man resten av grejerna för att det ska finnas möjlighet
att justera bort sig i all oändlighet? =)

Det värsta med alla idéer är att "att göra"-listan blir så jävla lång.
6 kolvs bromsok i alu7075, nav i alu till nya bromsskivor, hydraulisk handbroms, bakvagn, framvagn, motorjobb mm mm

pls. ge mig mer idéer haha =)
//Danne
Burn0ut

Post by Burn0ut »

Fullbur? eller varför inte gå hela vägen och bygga rörram så du kan regga med turbo :)
Porsche 996 GT2
BMW 1602
BMW 2002
Mazda RX-4
Volvo 245 med V8 :P
Daniel.B

Post by Daniel.B »

haha.. nja, rörram finns andra projekt i garaget som ska ha.. inte min fina bimmer heller.
Post Reply