r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Kul!! Nån som sover gott inatt?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Skönt att du är på gång nu Hoppas du får ordning och får åka 8 sekunder, de är du värd!!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
r.ivars wrote:3st stakar nypt i storändan, men tapparna ser sjukt fina ut, ramlagerna också fina. Veven lastad för att ta till Engson, hörde jag actionmeet och fortsätta försöka åka 8 PPF lär ha allt jag behöver på hyllan
Bra som satan att den inte var värre för dig! Grattis!
O så bra som du visat upp PPF genom ständig körning o bra presentation så är den lätt ihop igen snart!!
Ge det max 8-10 dagar så är den för full maskin igen!!
Lycka till nu!!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
fyfan va skönt! sjukt att grejerna håller så bra endå
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Rickard... Hur funkade kopplingen på Mantorp ?
Blev det bra ?
Härligt att det inte var så blodigt FAIL ändå
Pussokram
Blev det bra ?
Härligt att det inte var så blodigt FAIL ändå
Pussokram
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Skönt att höra!!!
Nu vill vi se skruvarfilm, i high-speed.
O självklart den vanliga bilden med ett F-U finger.
/Snekast
Nu vill vi se skruvarfilm, i high-speed.
O självklart den vanliga bilden med ett F-U finger.
/Snekast
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
r.ivars wrote:3st stakar nypt i storändan, men tapparna ser sjukt fina ut, ramlagerna också fina. Veven lastad för att ta till Engson, hörde jag actionmeet och fortsätta försöka åka 8 PPF lär ha allt jag behöver på hyllan
Underbart!! Nu är det på tiden det vänder för dig!
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
härligt, snart full fart på bilen igen då
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
fan så bra. klart du ska försöka hinna till actionmeet. tänkte åka dit och försöka köra en 9a.
JOBBA PÅ!!
JOBBA PÅ!!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Per Eriksson wrote:Aha, så det var du som la en oljesträng på dragracingrakan genom mjölby upp mot depån kanske?
Den halkade jag på o ramlade ut i lecakulorna i mjölby senare
Ställ in skiten i nåt mörkt garage o ta fram den till våren när suget är tillbaka.
Haha det va alltså någon mer som märkte det. Smög på 4an ut på rakan sen kom arslet så in i helvete helt plötsligt! Sen va det halt som fan in i böjen efter rakan.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Hoppas du får ihop det
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Det var ju härligt att det inte var större haveri! Hoppas 8:an kommer på mantorp!
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)
Joni Alatalo
0739-250242
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
grymt
Vad kör du för lagerspel ?
Vad kör du för lagerspel ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
en liten update som nu är ca 1.5 vecka gammal och framåt.
innan gatebil: spånar bland svänghjul och klurar lite på olika kopplingar för att lösa gatebilmantorp körningen.
men ppf hann få fram lameller till tilton kopplingen SUVERÄNT! Och stort tack till engson motor som hann fixa iordning ett nytt svänghjul.
fredag (dagen innan gatebil) fanns allt på mitt jobb för att sätta igång kl 19:00
nya vs gamla
mätte in kopplingen så att det skulle fungera med urtrampningslagret, tack till bubbla niklas som hjälpte mig med lite svarvning
upp med lådan, gick fint att göra själv dessutom.
jacke var där och mekade iordning sin 4G63 powered compact emme var förbi och krängde lite däck, så det var full fin aktivitet med gangstermusik ifrån ryssland... En helt vanlig fredagkväll
gathjul på
bytt olja (vilket jag vanligtvis inte gör för det har bringat tur 2009 & 2010)
KUUUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!
OBS, min olja var fin, men tunnan flödade över så det hette duga, den var full...
provkörning, NU JÄVLAR FUNGERAR KOPPLINGEN!!!!
påväg till mantorp ett par timmar senare
besiktning
lineup
dessa gick ett par varv sprillans nya innan, dock gamla..
e85:et flödade som öl
sen i sista körningen så bankade jag löken... ordentligt... totalhaveri... skiten nöp... yblocket för oljan skruvade ur sig och tömde under en burnout på 4an förbi lite bilar.. såg ingen utväg här utan var i princip tvungen att sälja chassiet för att få råd med en duglig motor och få en komplett röd mildare e30.. vilket inte kändes alls som att den tiden var kommen redan, fixa hus och barn för att sedan börja bygga bil igen när det rett sig ...
gick ett par dagar innan jag rev, hade börjat hoppas på att kanske mitt tighta lagerspel nypt fort och påsåvis räddat ivarjefall turbo, kammar och lite såna grejer.
sjukt lättarbetad maskin, så mycket bättre än 2010
dags att stå såhär på actionmeet f.ö...
gick lagomt bra att meka bort turbon som suttit där och myst 1.5 vild säsong..
kammar CHECK, turbo CHECK, very nice!!
veven ska vara grön, för den är härdad så, men eaglestakarna... hehe.......... hehehe........ hmm...
tomt block, CHECK, kolvar CHECK, ramlager CHECK, glorious!
skadelista: 3st stakar (framförallt 1an och 3an) men ev veven också, det är ivägkört till engson motor för kontroll så får vi se när det kommer tillbaks... Siktar på åtminstone ACTION MEET, men eventuellt rudskogen, hade varit fint för jag har ett bokat reportage med engelska BMW PERFORMANCE då...
raketerna!
Den röde har jag gjort klart lite inpassning av bakljus (ja det behövdes) + båda framskärmarna.. Stenskottsskyddat hjulhusen fram också på båda sidorna.
Gjorde även klart sikaflexning och tillsnyggning efter avestabreddning i vänster hjulhus
här är ifrån en burnouttävling, ville inte stå och nöta så jag la en snabb rackare på 4an
http://www.youtube.com/watch?v=qQPN5xIp ... rbbLyiPxvc
vid 4:27 här ser man vita faran
http://www.youtube.com/watch?v=56MHNQ-Z ... playnext=1
finns ett par bilder på min garaget sida också, och har blivit lovat fler på mail.
http://www.garaget.org/rivars
En grej efter det här eventet som gör att det suger lite extra är att enda repan jag kom ihåg att slänga på kameran är sista repan ut, då jag bara hade SKITDÄCK kvar som inte rök något, (bla det som syns på klippet här uppe)... + Att det inte går att encoda i något redigeringsprogramm........
Nu håller jag tummarna för att grejerna blir friskförklarade hos engson motor
innan gatebil: spånar bland svänghjul och klurar lite på olika kopplingar för att lösa gatebilmantorp körningen.
men ppf hann få fram lameller till tilton kopplingen SUVERÄNT! Och stort tack till engson motor som hann fixa iordning ett nytt svänghjul.
fredag (dagen innan gatebil) fanns allt på mitt jobb för att sätta igång kl 19:00
nya vs gamla
mätte in kopplingen så att det skulle fungera med urtrampningslagret, tack till bubbla niklas som hjälpte mig med lite svarvning
upp med lådan, gick fint att göra själv dessutom.
jacke var där och mekade iordning sin 4G63 powered compact emme var förbi och krängde lite däck, så det var full fin aktivitet med gangstermusik ifrån ryssland... En helt vanlig fredagkväll
gathjul på
bytt olja (vilket jag vanligtvis inte gör för det har bringat tur 2009 & 2010)
KUUUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!
OBS, min olja var fin, men tunnan flödade över så det hette duga, den var full...
provkörning, NU JÄVLAR FUNGERAR KOPPLINGEN!!!!
påväg till mantorp ett par timmar senare
besiktning
lineup
dessa gick ett par varv sprillans nya innan, dock gamla..
e85:et flödade som öl
sen i sista körningen så bankade jag löken... ordentligt... totalhaveri... skiten nöp... yblocket för oljan skruvade ur sig och tömde under en burnout på 4an förbi lite bilar.. såg ingen utväg här utan var i princip tvungen att sälja chassiet för att få råd med en duglig motor och få en komplett röd mildare e30.. vilket inte kändes alls som att den tiden var kommen redan, fixa hus och barn för att sedan börja bygga bil igen när det rett sig ...
gick ett par dagar innan jag rev, hade börjat hoppas på att kanske mitt tighta lagerspel nypt fort och påsåvis räddat ivarjefall turbo, kammar och lite såna grejer.
sjukt lättarbetad maskin, så mycket bättre än 2010
dags att stå såhär på actionmeet f.ö...
gick lagomt bra att meka bort turbon som suttit där och myst 1.5 vild säsong..
kammar CHECK, turbo CHECK, very nice!!
veven ska vara grön, för den är härdad så, men eaglestakarna... hehe.......... hehehe........ hmm...
tomt block, CHECK, kolvar CHECK, ramlager CHECK, glorious!
skadelista: 3st stakar (framförallt 1an och 3an) men ev veven också, det är ivägkört till engson motor för kontroll så får vi se när det kommer tillbaks... Siktar på åtminstone ACTION MEET, men eventuellt rudskogen, hade varit fint för jag har ett bokat reportage med engelska BMW PERFORMANCE då...
raketerna!
Den röde har jag gjort klart lite inpassning av bakljus (ja det behövdes) + båda framskärmarna.. Stenskottsskyddat hjulhusen fram också på båda sidorna.
Gjorde även klart sikaflexning och tillsnyggning efter avestabreddning i vänster hjulhus
här är ifrån en burnouttävling, ville inte stå och nöta så jag la en snabb rackare på 4an
http://www.youtube.com/watch?v=qQPN5xIp ... rbbLyiPxvc
vid 4:27 här ser man vita faran
http://www.youtube.com/watch?v=56MHNQ-Z ... playnext=1
finns ett par bilder på min garaget sida också, och har blivit lovat fler på mail.
http://www.garaget.org/rivars
En grej efter det här eventet som gör att det suger lite extra är att enda repan jag kom ihåg att slänga på kameran är sista repan ut, då jag bara hade SKITDÄCK kvar som inte rök något, (bla det som syns på klippet här uppe)... + Att det inte går att encoda i något redigeringsprogramm........
Nu håller jag tummarna för att grejerna blir friskförklarade hos engson motor
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Till salu:
BMW E46 330 TOURING - 2002
Bra skick, ingen rost, nyligen lackbehandlad. Rätt årsmodell(facelift) rätt färger och utrustning
Skitsnyggt avtagbart drag, man ser inte att det är drag när det inte är monterat. 18" sommar nya däck, 17" bbs vinter nya däck.
Besiktigas imorgon fredag eller på måndag/tisdag.
87 000 :- Prutar inte en spänn. (läggs ut på blocket efter besiktning för 92)
Biltransport vw lt31 - 1991 (FDU395)
Obesiktigad och avställd, besiktigades i höstas och fick 2a på handbroms.
Storservice gjord 2009 av mig (gått en 700-1000 mil sedan dess)
20 000 :- (läggs ut på blocket för 25 i helgen)
Vid intresse, hör av er på PM eller MAIL med telefonnummer så ringer jag upp.
BMW E46 330 TOURING - 2002
Bra skick, ingen rost, nyligen lackbehandlad. Rätt årsmodell(facelift) rätt färger och utrustning
Skitsnyggt avtagbart drag, man ser inte att det är drag när det inte är monterat. 18" sommar nya däck, 17" bbs vinter nya däck.
Besiktigas imorgon fredag eller på måndag/tisdag.
87 000 :- Prutar inte en spänn. (läggs ut på blocket efter besiktning för 92)
Biltransport vw lt31 - 1991 (FDU395)
Obesiktigad och avställd, besiktigades i höstas och fick 2a på handbroms.
Storservice gjord 2009 av mig (gått en 700-1000 mil sedan dess)
20 000 :- (läggs ut på blocket för 25 i helgen)
Vid intresse, hör av er på PM eller MAIL med telefonnummer så ringer jag upp.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Efter alla missöden är jag glad för din skull att detta haveri inte var på värsta viset iaf
Jobba på och klipp åttan, jag håller alla mina tummar!
Jobba på och klipp åttan, jag håller alla mina tummar!
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ridå
Va får du lasta på din Lt31 Ivars?
Mvh
Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35