HenrikF wrote:Den är rätt cool din gröna volvo:)
Men du kör helt utan varvräknare?
Tack
Jag kör utan varvräknare, fast med origstolar och origratt . Tur att långböjen är en höger, annars hade det inte blivit bra. Vänsterböjar är jobbiga för man måste hålla i sig med högerhanden annars ramlar man ner på golvet på andra sidan =)
Jag har aldrig haft varvräknare i mina bilar, det går på gehör! Men stoppet ligger jag inte mycket på, man känner fint nu när motorn går över effektpuckeln. Innan när det var std sprut varvstoppade den vid 6500, då var den svårkörd men nu sitter stoppet på 7600 och då går jag nästan aldrig på det. Nu sitter det ett Link Atom i volvon, så nu har jag ett startvarv och brytare på kopplingspedalen. Ibland när man står jämte någon bil som dånar så hör man inte den försynta s38:an, men nu är det bara att fälla och kliva av kopplingen =)
Fanns några andra "extraordinära" kärror som stack ut där utöver din sköna 242! =)
Som tex en riktigt risig Merca dieselkombi som gick riktigt hårt på bredsladd, och den svarta Micran....så håriga!
Klart bästa Gatebil på Mantorp hitills.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Det förekom även en senapsgul 242 i stil med min, en 70-talare. Måste ha legat en S50 i den, lät gött som fan, hittade aldrig den i depån. Nån som har info om den?
I den senapsgula ligger det en s50. Finns inte på internet tyvär, då ägarna till alla tuffa bilar här ute inte orkar med internet!
Man blev måttligt förvånad när han hängde på och sladdade i vintras, helt plötsligt ylar det om en 240 med en sexa i... Riktigt fränt!