Helsmidd motor...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Helsmidd motor...
Jag har alltid undrat en sak, många skriver typ i sina annonser "Säljes helsmidd M20B25 motor"
Men hur har ni lyckats få fram smidda block och toppar?
Men hur har ni lyckats få fram smidda block och toppar?
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Helsmidd motor...
ännu en vettig tråd.....
- P.Herrdahl
Yrkeshemligheter....
är ju ett gäng som stör sig på sånt, skriv en sida vettja, som skrivihop.nu
lägg till diff och skriverier om låg+hög utväxling mm...
så kan ni prata helt korrekt där men aldrig sen förstå er på resten av motorsverige som pratar i denna slang som varat sålänge vi under 30 har haft körkort
lägg till diff och skriverier om låg+hög utväxling mm...
så kan ni prata helt korrekt där men aldrig sen förstå er på resten av motorsverige som pratar i denna slang som varat sålänge vi under 30 har haft körkort
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- P.Herrdahl
Helsmidd motor ser inte jag som nått jätte problem att förstå.
Det jag stör mig mest på är "Fullutrustad", varenda bilfaen från BMW, Mercedes och Audi verkar vara just detta.
"Fullutrustad utan taklucka", va fan betyder det? Snacka om att säga emot sig själv.
Annonser med en ungefärlig text är inte ovanligt:
Bilen är fullutrustad men saknar drag, taklucka, elhissar samt stereo.
Usch!
Det jag stör mig mest på är "Fullutrustad", varenda bilfaen från BMW, Mercedes och Audi verkar vara just detta.
"Fullutrustad utan taklucka", va fan betyder det? Snacka om att säga emot sig själv.
Usch!
den som har litt imellom ørene vet hva man mener når mann prater helsmidd motor
P.Herrdahl wrote:Helsmidd motor ser inte jag som nått jätte problem att förstå.
Usch!
Går ju inte att fullutrusta en en då man "alltid" beställer olika paket, och man kan inte ha alla för dom innhåller saker som ersätter varanda, ja ni fattar.
Det är helt omöjligt att utrusta en BMW med allt i tillbehörslistan, hur ska man lösa t.ex fast OCH löstagbar dragkrok. Helskinn OCH mocca stolar?
Helsmidd motor fattar nog vi alla va man syftar på, de tråkiga är ju när den helsmidda motorn kompletterats med en Kina WG, surt HX aggregat å MS sprut........
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- P.Herrdahl
pizza wrote:P.Herrdahl wrote:Helsmidd motor ser inte jag som nått jätte problem att förstå.
Usch!
Går ju inte att fullutrusta en en då man "alltid" beställer olika paket, och man kan inte ha alla för dom innhåller saker som ersätter varanda, ja ni fattar.
Det är helt omöjligt att utrusta en BMW med allt i tillbehörslistan, hur ska man lösa t.ex fast OCH löstagbar dragkrok. Helskinn OCH mocca stolar?
Helsmidd motor fattar nog vi alla va man syftar på, de tråkiga är ju när den helsmidda motorn kompletterats med en Kina WG, surt HX aggregat å MS sprut........
Jo jag menar precis detta. Ändå står det på nästan samtliga till salu...
Helsmidd motor...
P.Herrdahl wrote:pizza wrote:P.Herrdahl wrote:Helsmidd motor ser inte jag som nått jätte problem att förstå.
Usch!
Jo jag menar precis detta. Ändå står det på nästan samtliga till salu...
I det tilfellet er det jo det dyreste alternativet som blir "full".
Tok for kort siden i mot en bestilling på en ny 530xdat med all mulig utrustning utenom 3 ting. Tv i baksetet, leselys i baksetet og 337 m-pakke. Utover det hadde den higest option av allt, inklusive største individualpakken, alcantara tak etc
1.355.000nok
Når kunden kommer med innbyttebil sier de veldig ofte at den har "alt utstyr". Pleier da å spørre om den har takluke. "nei, det er vel det eneste den mangler". Ok, har den navi. "nei..". Hva med skinn da? "ehhh, nei men den har sportsete og klima..". Doh..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
ihop plockad med slägga = helsmidd
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
+1 Dagens bästa!PiLlEvAn wrote:ihop plockad med slägga = helsmidd
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
min brud = helsmidd
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
pizza wrote:Helsmidd motor fattar nog vi alla va man syftar på, de tråkiga är ju när den helsmidda motorn kompletterats med en Kina WG, surt HX aggregat å MS sprut........
Vad är det som är surt med Holset aggregat och Kina WG? Ta det lugnt med utkasten vettja;)
- P.Herrdahl
J00r wrote:pizza wrote:Helsmidd motor fattar nog vi alla va man syftar på, de tråkiga är ju när den helsmidda motorn kompletterats med en Kina WG, surt HX aggregat å MS sprut........
Vad är det som är surt med Holset aggregat och Kina WG? Ta det lugnt med utkasten vettja;)
Det han menar är att har man slungat ut och byggt en stöddig maskin (smitt, riktiga kammar osv osv) så hänger man inte på nå jävla skit aggregat. Holset är inte på nått sätt dåligt, men i sammanhanget känns det lite dumsnålt.