Han enbart mappa bilen till 75% var nästan färdig då det visade sig lite metallspånn i oljan så det var bara att avbryta. Fick 505whp m50b25 med mls+ TB70 snurra.
Tog isär motorn o kollade vad orsaken var, hittade då att tidigare ägaren satt dit ARP-brickorna på orginalet vilket gjort att han hade krossat (Kilarna) som håller i originalbrickorna + att min ventilkåpa vart för tight, märken efter kedjan fann i framkant.
Men efter massa funderingar o tips bestämde jag mej för att bygga 3L M50.
Så beställde jag en ny turbo från staterna BW366 som jag hoppas ska spinna på.
1280cc spridare inhandlade.
Även en ny cooper-packning fick ersätta den tidigare MLS-packningen.
Nu i alla fall är nya motorn nere igen i motorutrymmet. Det som återstår är att få ventilkåpan fixad. Måste försöka få den tät, hade lite strul när jag bänkade den då den läckte lite vid svetsningarna.
Men men ska bli jävligt kul att se hur den nya motorn kommer att funka. Hoppas på att få ihop motorn till innan midsommar

......................................................
Team Havajji Racing
Projekt e30 m62b44turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255588" onclick="window.open(this.href);return false;
Busbil 2013: BMW e30 m62b44 turbo svinarhink
Busbil 2011: BMW e36 325turbo 1,7 bar 600whp+