KV.s M50B30 Turbo - e30 806whp

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by Roobin »

Ärtan dags o köpa ny turbo o koppling. Vi måste åka fortare Ivars!! ;-)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by Bmwandreas »

Då lär du nog skaffa pg och lustgas istället 8)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by chribbe »

Bmwandreas wrote:Då lär du nog skaffa pg och lustgas istället 8)

JAG HAR EN PG KÖP KÖP
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by Roobin »

haha ..

får väl se om 3 dagar när vi vill ha mer ;)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
KV
Posts: 32
Joined: 16 Aug 2010, 09:14
Location: Sthlm

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by KV »

Tack Fredde.

Första börnisen lagd och dubb däcken fram vill inte hålla bilen kvar under burnouten på vatten ens. Ändå åker vi 1bar i luft tryck bak. 650whp känns lagom i starten men lär ladda mera när 2:an petas i. Ställa Coilisarna samt valsa skärmarna (Bäckis du hade rätt) så är vi redo för take off. :twisted:

Gott ljud i launchen med 3,5" utan ljuddämpare.

"Chribbe vad kostar lådan?" :mrgreen:
_________________________

E30 m50b30 turbo 806whp


(Tack till: PPF. Millway. Vent kontroll)

VR Motor Stockholm AB (MBV Älvsjö)
User avatar
chribbe
Posts: 611
Joined: 15 Oct 2006, 17:40
Location: nyköping

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by chribbe »

KV wrote:Tack Fredde.

Första börnisen lagd och dubb däcken fram vill inte hålla bilen kvar under burnouten på vatten ens. Ändå åker vi 1bar i luft tryck bak. 650whp känns lagom i starten men lär ladda mera när 2:an petas i. Ställa Coilisarna samt valsa skärmarna (Bäckis du hade rätt) så är vi redo för take off. :twisted:

Gott ljud i launchen med 3,5" utan ljuddämpare.

"Chribbe vad kostar lådan?" :mrgreen:

15k :D flex platta och turbin spakställ följer med
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by BusE »

Grattis till effekten, kollade på bilen i går då andreas körde in den efter min vart klar, såg ut som att vara byggd att gå välidigt snabba tider.
ARG E21 "s50b32" TURBO (såld)

PPF H.O M535 TURBO
715whp 860wnm @ 2.0bar (såld)

Joni Alatalo
0739-250242
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by Roobin »

Tackar Joni.

Grattis till dig med. Var en bra dag på PPF den dagen :-)
Bilen e som sagt var raka motsatsen till vacker. Tanken e att efter funderingar om
både de ena o de andra så vill vi se att skiten rör på sig innan man kostar på en skitfin kaross .

Kommer testas en hel del framöver så får vi se vad som händer
Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
KV
Posts: 32
Joined: 16 Aug 2010, 09:14
Location: Sthlm

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 PPF H.O

Post by KV »

Kiitos Joni.

Ja vi har lagt ganska mkt möda för att kunna åka fort. Bilen är enkom byggd för en sak så får se vad den kommer att prestera i framtiden. Har även talat med Hulta om fler modifieringar så får se vad det här slutar i 8)
_________________________

E30 m50b30 turbo 806whp


(Tack till: PPF. Millway. Vent kontroll)

VR Motor Stockholm AB (MBV Älvsjö)
User avatar
KV
Posts: 32
Joined: 16 Aug 2010, 09:14
Location: Sthlm

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by KV »

Då var första riktiga pullen med nedsänkt lufttryck i däcken till 0,7bar (Innan 1bar) och satana vad det sköt på. Dock sprängde vi höger inre drivknut (m535) så det bara var smulor kvar av den. Hade hoppats på att kunna gå ner till 0,3-0,5 bar tryck innan detta skulle hända men men nu är det bara hänga i ny knut och se om det bara var slitage del eller crmo knutar som skall beställas :D

Test utförd på grusigt industri område. Fortfarande med "lilla" mappen (650whp).

Bra hej.
_________________________

E30 m50b30 turbo 806whp


(Tack till: PPF. Millway. Vent kontroll)

VR Motor Stockholm AB (MBV Älvsjö)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by Bäckis »

Montera helt nya knutar så håller det säkert, annars gör jag mer än gärna ett bra pris på komplett 128mm CrMo kit....
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by Roobin »

Pma pris tack

Så ska pappa kolla i pluskan ;-)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
RaceHjelm
Posts: 21
Joined: 16 Jan 2010, 16:25
Location: Sthlm söderort

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by RaceHjelm »

Snygga tryckrör, samt avagssystem! ;)
User avatar
KV
Posts: 32
Joined: 16 Aug 2010, 09:14
Location: Sthlm

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by KV »

RaceHjelm wrote:Snygga tryckrör, samt avagssystem! ;)
Haha Volvo raggarn har talat :)

Angående crmo så ser det sjukt tight ut mellan Coilisarna samt org knutarna. Får hitta på nåt där.

Bra hej.
_________________________

E30 m50b30 turbo 806whp


(Tack till: PPF. Millway. Vent kontroll)

VR Motor Stockholm AB (MBV Älvsjö)
User avatar
KV
Posts: 32
Joined: 16 Aug 2010, 09:14
Location: Sthlm

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by KV »

Nu har man kört valhalla 3 och kom 3:a. (Singla slant om den platsen :lol: ) Men inför racet så dog bilen på tomgång och vägra starta som följd. Världens avgas smällar oxå. Fettade på kändes det som.
Byte stift med mm men ingen skillnad. Sen läste jag på innovates hemsida att man skall kalibrera bredbands lambda varje race helg om det är en ren och skär race bil vilket det är.

Frågan är om nån annan råkat ut för detta mer än en gång eller bara tillfällighet för min del?

Hur som haver så startade bilen efter kalibreringen.. :evil:


/Boost rules
_________________________

E30 m50b30 turbo 806whp


(Tack till: PPF. Millway. Vent kontroll)

VR Motor Stockholm AB (MBV Älvsjö)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by Bmwandreas »

Lambdan har inget med det att göra. Kollat så inte triggerkabeln legat emot något och blivit skavd?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Re: KV.s M50B30 Turbo - e30 777whp PPF H.O

Post by Roobin »

Säkert stiften som slagit igen pga mkt kallstarter. Den starta på första iaf efter stiftbyte samt kalibreringen.

Vi har kollat kablarna så gott man vi kunnat, men bilen funkar som sagt nu igen problemfritt :-)

Tack för supporten på telen Ärtan.

Mvh
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
Post Reply