funderar på att byta till 535 bottendel från 528 pga att läste om att 528 kolvar går inte o svarva..så nu har jag lite frågor
går 535 kolvar & svarva?
är e28 535 bottendel samma som e34 535 bottendel?
går det att köra med 528 topp på e34 535 bottendel? något gåligt/bra med det?
e28 528 topp + 535 botendel funkar?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Å fan, tackar för tillrätta visningen.Raceaddic wrote:Hollizini wrote:e28 och e34 har samma 3,5a förutsatt att det sitter m30 i e34an och inte m50.
Det går att svarva kolvarna en bit, men du måste fräsa ur förbränningsrummen i toppen för att få ett hyffsat lågt komp, svarvar du bara ner kolvarna så de blir plana så får du bara ett kolvtak på 3mm.
och det var helt fel. M30B34 sitter i E23, e28, E24 M30B35 Sitter i E34, E32
skiljer en hel del mellan B35 och B34an ja skulle rekomendera dig artt fixa en B35a är lägre komp pga annan kolvdesign och större förbränningsrum sen så är kanalera finare på B35an sitter även 47mm insugsventiler på dem
svarva kolvarna på den de är tjockare kolvtak i dem de håller M30B34an e svår att få ner kompet till rimlig nivå då det är 10.0 i komp org

Är mest insatt i b28 jag.
