Tja, Någon som har någon bra ide till att lufta bromsar på e36 med abs?
Har haft hela systemet tomt. Luftat i 2dagar. Pedalen är stum och fin tills jag startar bilen då sjunker den ner i botten vid första trycket. Går att pumpa upp tryck . huvudcylindern är hel.
Antar att det kan vara luft i absenhet ? har varit ute och panikbromsat ett par gånger i 50 km på grusväg så den har fått arbeta men det hjälper inget tyvärr.
Någon bra ide? mvh Loordan
Lufta bromsar med abs e36!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Lufta bromsar med abs e36!
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Lufta bromsar med abs e36!
fick ordning på det. Tändning på. dum som jag var så tänkte jag inte på det. Plus att jag bryggade abs reläet ett par gånger. 30-87 och så fick den arbeta lite också. nu funkar det perfa. Mvh!
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: Lufta bromsar med abs e36!
Intressant!
En kompis har en BMW 318i Touring E36, där vi bytt bromsrör... osv... haft systemet tomt.
När vi luftat bromsarna på varje ok trodde vi allt var frid o fröjd.. när vi startade bilen lyste ABS-lampan o vägrar slockna
ABS-pumpen verkar inte starta heller, ABS funkar inte då man kör på vägen...
Intressant det där med att bygla ABS-reläet att tvinga pumpen att starta oavsett vad bilens dator tycker.
Några idéer vad man kan testa?
ABSen funkade innan vi bytte bromsrör, ok bak och belägg.
En kompis har en BMW 318i Touring E36, där vi bytt bromsrör... osv... haft systemet tomt.
När vi luftat bromsarna på varje ok trodde vi allt var frid o fröjd.. när vi startade bilen lyste ABS-lampan o vägrar slockna
ABS-pumpen verkar inte starta heller, ABS funkar inte då man kör på vägen...
Intressant det där med att bygla ABS-reläet att tvinga pumpen att starta oavsett vad bilens dator tycker.
Några idéer vad man kan testa?
ABSen funkade innan vi bytte bromsrör, ok bak och belägg.