BMW e30 328 Turbo. tillsalu..! pm om intresse.!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW e30 328 Turbo. nya bilder,! varit på premiär tur..!
Gillar denna skarpt
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Re: BMW e30 328 Turbo. nya bilder,! varit på premiär tur..!
tackar..!
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Re: BMW e30 328 Turbo. problem.! går varm!!
nu har den jäveln börja vandra i temp igen.... gjorde likadant ifjol men ja tänkte att de var expe kärlet som jäklades då efetrsom det satt lite väl lågt, men nu har den börjat betesej likadant, är som att vatttnet inte skulle cirkulera som om pumpen vore slut men hade bort den idag och den såg som ny ut.. den beter sej så att den kan gå upp i normaltemp och hålla sej där men sen mitt i allt när man ligger och kör så börjar den smyga sej över och till slut är den på röda, kan sjunka av om man gasar lite men sen vandrar den iväg igen. ?
nån som blir klok på de här.? ja blir iallafall inte.. inte änn iallafall..
snart går ja loss med stor släggan och en dunk brännolja och eldar upp skiten..!!!
tacksam för svar..
nån som blir klok på de här.? ja blir iallafall inte.. inte änn iallafall..
snart går ja loss med stor släggan och en dunk brännolja och eldar upp skiten..!!!
tacksam för svar..
-
byte just till en 65.. och då märkte ja stor skillnad mot den förra som va 88 eller nåt. den ha hållt bra temp tills nu sedan ja starta upp den i mitten på aprill. men idag bara for det iväg mitt i allt..
ingen som har nåt förslag va de skulle kunna bero på, hitta på vad som helst bara ja kanske glömt kolla någe.. har dock en känsla att det beror på mitt expe kärl och med luft att göra.. skulle det kunna vara typ att locket på mitt exp kärl läcker lite så att det kommer in luft i systemet..? låter det troligt..? eller jag kanske är dum i huve nu..?
Lufta systemet ordentligt =) känn på slangarna när du kört / har bilen igång och kolla om det är tryck i dem!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
tycker ja lufta ordentligt förut, är därför ja tror de kan va nåt skumt med locket till exp-kärlet..
Skulle med försöka mig på att lufta ordentligt när den beter sig sådär. Hade samma fenomen på min m20, och då var det luft kvar i systemet.
Riktigt fint bygge du gjort!
Riktigt fint bygge du gjort!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
jo ska göra det i nästa vecka och se.. sen ska jag också trycktesta exp-kärlet för att se om det funkar som de ska. annars får ja bygga nytt..
lägger upp lite nya bilder igen på skoj..
line lock är ju förästen monterad..=)
mixtra lite i photobucket..
holseten..
lagt in kablage till spolarna i frän kabelstrumpa.. fin tycker ja
bilen hema på gården..=)
cool bild blev dehär tycker ja..
de va allt för nu i nästa vecka måst ja nog få ordning på mitt kylsystem.. sen väntar lite mappning och effekt mätning..
line lock är ju förästen monterad..=)
mixtra lite i photobucket..
holseten..
lagt in kablage till spolarna i frän kabelstrumpa.. fin tycker ja
bilen hema på gården..=)
cool bild blev dehär tycker ja..
de va allt för nu i nästa vecka måst ja nog få ordning på mitt kylsystem.. sen väntar lite mappning och effekt mätning..
- Ronnie AVR
Kolla bara lite snabbt men du åker med m50 va? Ang ditt värme problem så har du ens kollat så inte impellern på vatten pumpen lossnat? Min helt nya vattenpump med rostfri impeller haverera efter väldigt kort tid och då dock ja liknande problem du just har. Så lossa termostat huset och stoppa ner fingrarna och känn efter om den känns hel.
Mvh
Mvh
jo m50 som alla andra.. men jo har skruvat bort pumpen helt och den ser ut som ny, man kan inte få impellern att snurra löst på axeln en hur man tar i, så tror inte att den har nåt fel, om den int lossnar när det blir varmt..? fast de låter nog lite lång sökt..?
- Ronnie AVR
Haha ja den borde inte lossna när den blir varm har du värmepaketet kvar? Isf har du satt slangarna rätt in där?
jo de har ja. fundera lite på de också men tycker ja ha skruva så mycket på bil jäveln att ja borde fått dom på rätt. tror ja har den övre anslutningen till värmepaketet går från framkant på motorn och den nedre till bakkant.. är de rätt..?
Re: BMW e30 328 Turbo. problem.! går varm!!-hittat..!
blaha
Last edited by BMWM20 on 02 Nov 2011, 07:44, edited 1 time in total.
Re: BMW e30 328 Turbo. säljes delar!
köp bort grejer nu.. kika säljes tråd..!!