Kolvbultshaveri på en 1400hp 2JZ

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Dawe_A

Re: Kolvbultshaveri på en 1400hp 2JZ

Post by Dawe_A »

RWHP wrote:
Dawe_A wrote:
BADASS_M wrote:lär bli en dyr motor isåfall

4500kr eller vad stakar kostar, har man väl råd att försäkra sin motor med vartannat år för att motverka ras som kan kosta 22 gånger så mycket. Eventuellt att man köper riktiga typ verdi stakar efter 2år och kör med dessa så länge man har motorn.

Kanske låter overkill på en 7-800hp maskin men jag är nojjan själv! :wink:
4500 för 6 stakar? Carrillo går lös på $1750 ~ 11500kr.
jo fast har man gett sig in i leken så får man ju leken tåla.. hade jag plågat min 1400whp bil i 3år så hade jag garanterat bytt stakar och lager även om det vart dyrt.. det är ju som att sitta och vänta på ett eventuellt ras..

jag syftade för övrigt i första hand på oss som kör med te.x PPF´s egna stakar, den billigare varianten.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
vectramicke

Post by vectramicke »

Man måste ju ta reda på vad som e den svaga länken :twisted:
Holmström Motorsport

Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Dawe_A wrote:

4500kr eller vad stakar kostar, har man väl råd att försäkra sin motor med vartannat år för att motverka ras som kan kosta 22 gånger så mycket. Eventuellt att man köper riktiga typ verdi stakar efter 2år och kör med dessa så länge man har motorn.

4500 för 6 stakar? Carrillo går lös på $1750 ~ 11500kr.[/quote]

jo fast har man gett sig in i leken så får man ju leken tåla.. hade jag plågat min 1400whp bil i 3år så hade jag garanterat bytt stakar och lager även om det vart dyrt.. det är ju som att sitta och vänta på ett eventuellt ras..

jag syftade för övrigt i första hand på oss som kör med te.x PPF´s egna stakar, den billigare varianten.[/quote]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

allt är ju relativt dawe, beror ju på hur mkt man kör "varje år också " ;)

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Bmw*Alex wrote:
Dawe_A wrote:

4500 för 6 stakar? Carrillo går lös på $1750 ~ 11500kr.

jag syftade för övrigt i första hand på oss som kör med te.x PPF´s egna stakar, den billigare varianten.[/quote]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

allt är ju relativt dawe, beror ju på hur mkt man kör "varje år också " ;)

mvh[/quote]

jo fast det trodde jag folk förstod... jag byter ju inte stakar varannat år om jag låtit bilen stå i ett garage hela tiden =) Men har man plågat den sommar in och sommar ut så hade jag börjat bli nervös efter ett tag...
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
RWHP

Post by RWHP »

Stålstakar blir väl inte skört i materialet efter ett tags användande? Inte direkt som aluminiumstakar.

1045whp Supra builder
Post Reply