Bmw M3 E46 Timeattack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Ökänd - Bmw M3 E46 Turbo
fan skulle ha beställt där du beställde märker ja har ju fan inte fått mina än ,men d verkar som d blir bra annars?
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Lägg upp nån slir-film på den med kompressormotorn, jag vet att du har
V8
Är riktigt imponerad hur lätta fälgarna är. Trodde de skulle vara nå bajskvalité när det är Volk kopior men tvärtom faktiskt!Rikard B wrote:fan skulle ha beställt där du beställde märker ja har ju fan inte fått mina än ,men d verkar som d blir bra annars?
Har alla mina GoProHD klipp på min bärbara, och den är i Kiruna Ska be Jimmy påminna mig så jag kommer ihåg att ta med den hem nästa ledigperiod!St3v3 wrote:Lägg upp nån slir-film på den med kompressormotorn, jag vet att du har
Mina skulle komma i slutet av denna månad! Har fått fakturan iallafall...Rikard B wrote:fan skulle ha beställt där du beställde märker ja har ju fan inte fått mina än ,men d verkar som d blir bra annars?
Ser riktigt fett ut med 10" runt om.
jag vart lovad 5 veckor leverans tid,å d va förra veckan om ja fattar det hela rätt så fattas framfälgarna men däck och bakfälgar finns,fan vill ha dom nuJBlom wrote:Mina skulle komma i slutet av denna månad! Har fått fakturan iallafall...Rikard B wrote:fan skulle ha beställt där du beställde märker ja har ju fan inte fått mina än ,men d verkar som d blir bra annars?
Ser riktigt fett ut med 10" runt om.
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg såld
e30 83 323a busbil såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
Catchtanken klar. Vet dock inte om jag ska polera upp den eller pulverlacka....
Fästena för IC'n är klar. Vart perfekt passform!
Fästena för IC'n är klar. Vart perfekt passform!
Röstar svart pulverlack på catchen
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Blivit en massa små arbeten gjort under tiden man ej haft delar att bygga något. Men nu börjar det dimpa in lite saker! Här kommer lite mobil bilder:
Nu åker man iväg på en 7 dagars arbetsperiod så nu blir det stillestånd i bygget. När jag återkommer har nog turbogrenröret, koppling m.m kommit så då kommer man ha fullt upp!
Nu åker man iväg på en 7 dagars arbetsperiod så nu blir det stillestånd i bygget. När jag återkommer har nog turbogrenröret, koppling m.m kommit så då kommer man ha fullt upp!
Någon som har koll på vars man kan hitta slanganslutningar/nipplar i alu, strl 15-20mm? Måste svetsa in en sådan i plenumet för tomgångsmotorn.
Denna ledigvecka började väldigt dåligt. Fick mitt paket från HPF och där fattades turbogrenröret. Hur i HELV*TE kan man glömma att packa ner det.... Major setback i planering just nu
Har iaf hunnit med en massa småjobb som är nödvändiga, dock tråkiga. Här kommer lite bilder:
Insugsrör + filter, Bakvagnsförstärkning samt lite packningar.
Kolfiberkåpa, bränslepumpshållare samt oljeledningar.
Totalt onödigt inköp men ack så snyggt!
Motorn på plats igen. Behövde inte ens motorlyft för att få dit den. Bara rulla in den och skruva upp den
Fronten behöver lite arbete. Måste fixa till fästena och lämna in på pulverlack samt lutar det emot att svetsa om anslutningarna så dom får en ~45 graders lutning.
Var och hämtade ut svänghjulet från Motormecano. Riktigt bra jobb gjorde dom med att slipa ner den!
En koppling som ska hålla för lite pulvermos
Solida motor och växellådsfästen blir det. Passade också på att pulverlacka växellådsbalken
Ena piggen på vänstra växellådsörat är trasigt. Hoppas det håller att köra så här.
Har iaf hunnit med en massa småjobb som är nödvändiga, dock tråkiga. Här kommer lite bilder:
Insugsrör + filter, Bakvagnsförstärkning samt lite packningar.
Kolfiberkåpa, bränslepumpshållare samt oljeledningar.
Totalt onödigt inköp men ack så snyggt!
Motorn på plats igen. Behövde inte ens motorlyft för att få dit den. Bara rulla in den och skruva upp den
Fronten behöver lite arbete. Måste fixa till fästena och lämna in på pulverlack samt lutar det emot att svetsa om anslutningarna så dom får en ~45 graders lutning.
Var och hämtade ut svänghjulet från Motormecano. Riktigt bra jobb gjorde dom med att slipa ner den!
En koppling som ska hålla för lite pulvermos
Solida motor och växellådsfästen blir det. Passade också på att pulverlacka växellådsbalken
Ena piggen på vänstra växellådsörat är trasigt. Hoppas det håller att köra så här.
- Bmwandreas
- Moderator
Du har aldrig åkt med solida vxllådskuddar va? Det förstör hela bilen
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Allting annat är stumt i hela bilen så de här var bara pricken över i:et. Blir det inte bra får man helt enkelt sätta dit andra.
blir inte bra har samma settupp riktigt dåligt
Vad är det som du stör dig på riktigt. Är det mycket missljud eller starka vibrationer som gör det? För ljudet kan man ju leva med men vibrationerna som blir går ju inte direkt bota med öronproppar. Micke har du tänkt byta till nå polyuretan diton istället?
hej ja sätter dit orginal riktitgt bra kvalite på dom sliper vibratjoner o miss ljud ,stumt på lådan är inte bra med det vridet du kommer få
Direkt hemkommen från Kiruna så öppnar man brevlådan, hämtar avi, in i lägenheten å på med arbetskläder för att sedan arbeta på sin ledigperiod. Life is good!
Detta var i paketet:
Härvan
Lite givare, sensorer och laddtryckskontroller m.m
Styrbox, fästplatta samt displayen för sprutet.
Första dagen börjar precis som förra ledigperioden. Man hämtar ut ett paket från staterna och tror ni inte det är nått som är fel. Samma gäller här, där kabelhärvan är felgjord. 2 kontakter har bytt plats med varandra så dom går inte in i orginalboxen. Får se om det går lösa själv eller om jag kommer få en ny.
Detta var i paketet:
Härvan
Lite givare, sensorer och laddtryckskontroller m.m
Styrbox, fästplatta samt displayen för sprutet.
Första dagen börjar precis som förra ledigperioden. Man hämtar ut ett paket från staterna och tror ni inte det är nått som är fel. Samma gäller här, där kabelhärvan är felgjord. 2 kontakter har bytt plats med varandra så dom går inte in i orginalboxen. Får se om det går lösa själv eller om jag kommer få en ny.
- Bmwandreas
- Moderator
Nu blev jag besviken på proefi Spridarmotstånd och bosch tändsteg. Har det verkligen plockats mycket effekt med denna setup?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.