Jag ska köra med en PT6765BB (ej Billet) på en 2,3l 16v Volvomotor.
Jag har möjlighet att bearbeta anti-surgekanaler på kompressorhuset om jag vill. Frågan är om det kan vara en bra idé?
Jag har bearbetat ett antal 5557 Billet BB till dubbelturbo V8 på 1000+hk och där var det nödvändigt med anti-surgekåpa för att slippa problem med surge och pulserande laddtryck.
Frågan är om jag har något att vinna (eller förlora) på att göra samma operation på min 6765:a.
Måste ta detta beslut innan jag svetsar på en aluböj på kompressorhuset (sen får jag inte upp den i svarven).
PT6765BB, anti-surge eller inte?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Patrik Johansson
- Posts: 16
- Joined: 01 Dec 2005, 15:40
- Location: Höör.
- Contact:
Re: PT6765BB, anti-surge eller inte?
jag har fått höra av bäkckis eller bmwandreas att ppf bara beställer in med ANTI surge husen.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- Patrik Johansson
- Posts: 16
- Joined: 01 Dec 2005, 15:40
- Location: Höör.
- Contact:
Re: PT6765BB, anti-surge eller inte?
Det är ett ganska gammalt aggregat från PPF, så det är utan Anti-surge.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: PT6765BB, anti-surge eller inte?
Bearbeta.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.