Ser bra ut! Dock kommer troligtvis ditt filter att smälta i anslutningen mot turbon Försök köra silikonslang på turbon och sen ett kort alurör mellan silikonslangen och filtret.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Ser bra ut! Dock kommer troligtvis ditt filter att smälta i anslutningen mot turbon Försök köra silikonslang på turbon och sen ett kort alurör mellan silikonslangen och filtret.
Varför filtret ska ju klara av tempen som kompressor kåpan blir?
Nej, filtret ska inte klara att sitta rätt på turbon. Om det hänger utan stöd brukar de gå av vid anslutningen efter några hundra mil, men gör man något stöd under så håller det.
Var ute på en söndagstur igår och bjöd tjejen på en tur!
Går perfekt bruksgött! stumma motorfästen typ men fan inte alls några vibrationer alls! Låter inte alls för högt från avgassystemet trots sidepipe och en dämpare. Inga problem alls att sätta och köra sig en längre bit!
Nästa på listan blir
*Ordentlig bromsning
*Montera servo
*skaffa 2st 17" fälgar 4*100 med vanliga däck som jag kan skifta med bakdäcken! (nån som har fälgar pm:a)
Tog mig en sväng med bilen i dag funkade hur bra som helst till att börja med! Tjejen provkörde även bilen med!
Åker tillbaks mot garaget efter lite lek! En sträcka på ungefär en mil. Bilen ligger bra i temp och funkar bra! Svänger in mot ett industri område för lite mer lek då kommer det ett fint vit moln i backspegeln! Jaja ok det är ju topp packningen som har gått det har jag ju räknat med! (helt oöppnad maskin) Bogserar bilen till garaget, river och packningen är hel men toppen är sprucken på alla cylindrar! Hittar även nåt konstigt skit i en vattenkanal! Misstänker att toppen varit sprucken sen förut och de har kört nåt sånt där motor tätningsmedel! Men borde inte maskin ha gett upp tidigare? Har ju hållit en bromsning och några dagars körning! Tror det vart 535whp som mest i bänken!