Elektriskt servo!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fear This

Post by Fear This »

peugeot 207 307 & 407 har en kompakt klump med elservomotor & vätskebehållare i ett.. fast isf skulle du behöva en styrväxel från en bil med hydrual servo & pressa slangar mellan.. bör dock säga att ja inte e nå vidare impad av den franska kvalitén :) ej heller känslan i de bilar me elservon jag kört..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
bmw_fredde

Post by bmw_fredde »

Då ska man inte satsa på franska delar då! hydralisk styrväxel är det väl på alla bilar med servo?
Fear This

Post by Fear This »

nejfaan håll fingrarna borta från det om du kan :)
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Hur mycket ström drar en elservopump och även en elektrisk vattenpump?
Frågan är om man klarar sig med original generator eller om den blir för klen om man ska driva dessa saker.
EN vattenpump drar väl iofs inte jättemycket, kan tänka mig att den klarar sig på ca 10A men tittar man på en vanlig servopump, dvs remdriven, så går en sådan rätt tungt att driva.
Flinty

Re: Elektriskt servo!

Post by Flinty »

bmw_fredde wrote:Nån som vet någon bil som det sitter el servo på som funkar bra vill sätta dit det på min!

Mercedes A-klass har en elservo som tydligen ska fungera fint. En banracingåkare strax utanför Helsingborg rekommenderade en sådan pump. Han hade även testat Saab pump men inte blivit nöjd då den inte riktigt räckte till vid hastiga undanmanöver.
Nu körde han en Mercedes 190 och jag har ingen aning om vad det kräver för deplacement för varken BMW eller Merca styrservon.

Mvh Daniel
Jag är inte klok, men jag har mer kul helvrickad,,
Post Reply