Thörns e30 turbo såld
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: Thörns e30 turbo
vågar man krypa under där? 

Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
jadå stubbarna e stabila saker, sedan är de bakre stubbarna inte mot hjulen utan mot bakvagnsinfästningarna, annars hade det varit lite väl spännandeCasy wrote:vågar man krypa under där?

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Har mest köpt på mig lite saker jag skall montera i påskhelgen.
Dels ett par små söta Aeromotive 340 sedan ett par street radial däck som man kan köra gata med utan vingel.
Hoppas få mycket gjort till påsk..taggad som fan nu
Dels ett par små söta Aeromotive 340 sedan ett par street radial däck som man kan köra gata med utan vingel.
Hoppas få mycket gjort till påsk..taggad som fan nu

Lyckades få med minst en stubbe i foto denna gång med
(Halvkassa bilder pga iphone4)
Renoverat en tank, jättetråkigt men kul när klart..

Blev en smidig och diskret lösning med 2st parallella aeromotive 340 pumpar.
Använde en extra tankarmatur till e30 och borrade upp ett likadant hål.

Tog bort orginal bränsleröret och bockade det nya efter det.

1/2tum sopparör lär räcka

insug tar form

(Halvkassa bilder pga iphone4)
Renoverat en tank, jättetråkigt men kul när klart..
Blev en smidig och diskret lösning med 2st parallella aeromotive 340 pumpar.
Använde en extra tankarmatur till e30 och borrade upp ett likadant hål.
Tog bort orginal bränsleröret och bockade det nya efter det.
1/2tum sopparör lär räcka

insug tar form
Försökte svetsa aluminium i helgen, blev trött på hur det betedde sig, rann och levde om
Har ingen tid att öva tillräckligt heller så jag bara punktade ihop och skickade till en pensionerad svetsare som jobbat på flygmotor med aluminiumsvetsning i 40+år så det skall nog bli bra
Nya bultar till tanken som jag glömde förra veckan e beställt samt massa clipps här och var som fattas.

Har ingen tid att öva tillräckligt heller så jag bara punktade ihop och skickade till en pensionerad svetsare som jobbat på flygmotor med aluminiumsvetsning i 40+år så det skall nog bli bra

Nya bultar till tanken som jag glömde förra veckan e beställt samt massa clipps här och var som fattas.
Förra veckans fail

What is wrong with this picture?
Blev ett litet missförstånd med svetsaren..
Det e åtgärdat nu sedan har jag fixat massa förstärkningspunkter 5st horisontella och 2st lodräta förstärkningspinnar och en platta för vakumuttag, och på med spjällhus.
Det tar sin lilla det detta men blir nog riktigt bra och starkt.
Har även slipat ner min kedjespännare mellan 3-4mm. Släpan var inte helt fast när man tog ur spännaren så jag hoppas man slipper slipa inne i toppen som vissa fått göra med 3.5mm mls. Annars får det vara, fixar det isåfall nästa gång jag har av toppen.
What is wrong with this picture?

Blev ett litet missförstånd med svetsaren..
Det e åtgärdat nu sedan har jag fixat massa förstärkningspunkter 5st horisontella och 2st lodräta förstärkningspinnar och en platta för vakumuttag, och på med spjällhus.
Det tar sin lilla det detta men blir nog riktigt bra och starkt.

Har även slipat ner min kedjespännare mellan 3-4mm. Släpan var inte helt fast när man tog ur spännaren så jag hoppas man slipper slipa inne i toppen som vissa fått göra med 3.5mm mls. Annars får det vara, fixar det isåfall nästa gång jag har av toppen.
-
Haha passande med ett litet DOH... är den snart ihop nu då?
jo det går framåt iaf, några steg framåt, något bakåtjust_mee84 wrote:Haha passande med ett litet DOH... är den snart ihop nu då?

Stött på patrull igen
Satte dit tanken igår med nya skruvar, skulle dit med ett t-kors modell stort och ihop med AN kopplingen till bränsleröret...
Då blir det för trångt att få plats med skiten under orginal luckan för tanken under baksätet.
Höll på och joxade med det i massa timmar men vart inte nöjd.
Funderade ett tag på att ha det skita i lucka men va fan, då ångrar man sig sedan om det är en dålig lösning med massa soppagrejer inne i cupén...speciellt om det skulle börja brinna
Blir till att skippa min idé som såg bra ut på pappret om dubbla org. tankanslutningar. Idag åker tigersågen fram och jag kör på ett större gemensamt hål i tanken och kopplar ihop pumparna inne i tanken till en anslutning ut istället. Fan vad jobbigt när sånt här fin-skit tar sån tid
Insuget är klart och blev grymmt bra. Det e ju en beprövad modell, hade faktiskt tänkt göra om ett TDS insug först, men jag lade ner det då det blev lite knep med rördiametern.
Har våtslipat det nu och funderar om man vill ha det matt (borstad aluminium) eller om man skall polera det blankt..
Det lutar åt polering, även om det blir lite bling bling.

Satte dit tanken igår med nya skruvar, skulle dit med ett t-kors modell stort och ihop med AN kopplingen till bränsleröret...
Då blir det för trångt att få plats med skiten under orginal luckan för tanken under baksätet.
Höll på och joxade med det i massa timmar men vart inte nöjd.
Funderade ett tag på att ha det skita i lucka men va fan, då ångrar man sig sedan om det är en dålig lösning med massa soppagrejer inne i cupén...speciellt om det skulle börja brinna

Blir till att skippa min idé som såg bra ut på pappret om dubbla org. tankanslutningar. Idag åker tigersågen fram och jag kör på ett större gemensamt hål i tanken och kopplar ihop pumparna inne i tanken till en anslutning ut istället. Fan vad jobbigt när sånt här fin-skit tar sån tid

Insuget är klart och blev grymmt bra. Det e ju en beprövad modell, hade faktiskt tänkt göra om ett TDS insug först, men jag lade ner det då det blev lite knep med rördiametern.
Har våtslipat det nu och funderar om man vill ha det matt (borstad aluminium) eller om man skall polera det blankt..
Det lutar åt polering, även om det blir lite bling bling.
Såhär gjorde jag med soppasystemet tillslut, blev bra och diskret, luckan i bak går att stänga med
Lade mycket tid på att få de borrade hålen precis att det gick att pressa i kopplingarna så man minskar risken att det läcker sen.
Blev lite konfunderad dock när jag upptäckte att jag hade 2sta plastslangar med en liten slangbit på som skulle in någonstans och bara ett ställe på tanken
(det smala röret uppepå)
Den jag inte fattar var den skall gå är något större hårdplastslang som har en liten slangbit på, är väl från expansionstanken, men båda plastslangarna verkar vara därifrån.

Lade mycket tid på att få de borrade hålen precis att det gick att pressa i kopplingarna så man minskar risken att det läcker sen.
Blev lite konfunderad dock när jag upptäckte att jag hade 2sta plastslangar med en liten slangbit på som skulle in någonstans och bara ett ställe på tanken

Den jag inte fattar var den skall gå är något större hårdplastslang som har en liten slangbit på, är väl från expansionstanken, men båda plastslangarna verkar vara därifrån.
Re: Thörns e30 turbo , turbon skall bort
bara för att det är kul att uppgradera säljer jag turbon
Har inte kört den med laddtryck än men det är en fin turbo.

Thörns e30 turbo , turbon skall bort
ser lite ynklig ut mot Holset turbon men det är den nog inte 

Last edited by Thörn on 06 Jun 2011, 20:18, edited 2 times in total.
- m_ellisson
Re: Thörns e30 turbo , Holset turbon skall bort
Nice
vilken storlek?

///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Fick ta till finsnickeriet för att få luckan stängd ändå
Men det blev ruskigt tyst och bra. 340 pumparna var oväntat tysta! kör dubbla och de hörs knappt, jäkla skillnad mot Wallbro!
>Ellisson det e en pt 6765

Men det blev ruskigt tyst och bra. 340 pumparna var oväntat tysta! kör dubbla och de hörs knappt, jäkla skillnad mot Wallbro!
>Ellisson det e en pt 6765
Vart har du köpt pumparna? Har beställt oxå men inte fått min än??
Mvh Anders
Mvh Anders
jag knep de sista 
hehe, ne men jag köpte tidigt på ebay då fanns inte deutchwerks pumpen,annars hade jag köpt den, verkar vara en identisk pump.

hehe, ne men jag köpte tidigt på ebay då fanns inte deutchwerks pumpen,annars hade jag köpt den, verkar vara en identisk pump.