Oljepump moddad för att passa med gördel..
Det ska ju sitta 2 styrningar i blocket till ölpumpen men det gör det inte på min? Hittar inte de styrningarna i realoem heller?
Här har jag rundslipat höger länkarm för att få på bussningen.
Bussning på plats nu
Även här har hålet lagts igen för att ett hål för infästning till kränghämmare ska fixas.
Båda styrledsinfästningarna tigade o klara.
Ska provmontera allt nu i väntan på coiloverben o sänka ner bilen för att se
om hjulen tar i något vid fullt rattutslag. Ev så får jag kapa lite o bygga om rambalkarna.
Bilen är nere på marken
Justerar toe här lite tillfälligt bara med ´´stickan``
1mm toe-in fick det bli.
Fullt rattutslag..ratten låst i läget
Tar inte i nånstans heller..ca 1 cm mellan däck & rambalk
Nu ska det mätas & se hur många grader det skiljer mellan hjulen vid fullt utslag. Man kanske lyckats eliminera ackerman helt
Kommer dra mer exakta streck på golvet än de på bilderna & sedan mäta med gradskiva!
ZAK wrote:jävlar vad du avancerar med styrningen!
Fått dig en lektion av DanneJ? =]
Ja nån lektion har jag väl fått
Intresset för hjul & styrvinklar har växt en aning sedans vi fick hjulinställninsutrustning på jobbet!
Det ska bli kul att se om det blir brutal skillnad att köra bilen
Intresset för hjul & styrvinklar har växt en aning sedans vi fick hjulinställninsutrustning på jobbet!
Ja jag har aldrig satt mig in i det där faktiskt så vore kul om det gjorde nått.
Så har man nått till man eventuellt kan bygga sen i framtiden =D
Ja jag har aldrig satt mig in i det där faktiskt så vore kul om det gjorde nått.
Så har man nått till man eventuellt kan bygga sen i framtiden =D
Mätte vinklarna igår
Vänster hjul från rakt hjul- till fullt vänster = 40 grader
Vänster hjul från rakt hjul till fullt höger = 40 grader
Höger hjul från rakt hjul till fullt vänster = 40 grader
Höger hjul från rakt hjul till fullt höger = 40 grader
Men blir ju inte 100% såhär så det slutgiltiga resultattet ser jag sen när jag gör fyrhjulsmätningen...
Tillbaka till motorbygget då
Jag fick tag på styrningar till oljepumpen från en gammal m30 så nu sitter pumpen där med tigat drev
Tråget på plats..Använde Innotechs packningssilicon även kallat ´´danskt klet`` som fungerar skitbra till det mesta.
Nu väntar jag på toppen..Som jag har lämnat för att säten ska miras , ventiler ska blästras, alla insugsventilstyrningar ska pressas i + brotcha till hålen i styrningarna...
Ska ha en ny cooperingpackning oxå som beställs kommande väcka så nästa helg med lite tur kanske man kan muttra ihop prylarna