Tjena!
Tänk höra om någon kan hjälpa mig med vad jag ska sätta för motstånd nu när jag ska sätta låg ohms spridare, har kört med 600cc. hög ohm tills nu men jag kör 100% på dom så börjar bli dax för större! kör med prospark sprut..
totalt ska du ha runt 6 8 ohm så mät vad spridaran har för motstånd ken köper du motstånd så du kommer upp i runt 6 7 ohm, se till att dom klarar lite belastnig bara, kostar dig max 10:- på elfa,,
Raceaddic: så du menar att de ska funka fint med 6st sådana motstånd? ett på varje + kabel till spridarna då..?! Har du prövat de? dom blir väl ganska varma..
kör med motstånd på min s50 med motronic samt 788cc precision lågohm spridare.. kopplat 6st motstånd, en till varje spridare.. funkar kalas.. köpte dom på elfa.. alltså på med tändningen och kolla vilken kabel som det är + på till spridarna sen sätter du motstånden på den sidan.. good luck..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
dom jag har kört med är ju hög ohm (16) och dom jag ska ha är bara 2,4 ohm, ska man inte försöka få de till 16? tänkt på de ni skrev.. att jag skulle ha 6,8 ohm?? 6,8+2,4 är ju inte 16
jo de förstår jag!! men hur stort är frågan?? om man ska få de ti bli 16 ohm per spridare som de är när man kör hög ohm? du skrev ju att jag skulle sätta 6,8 ohm på varje men mina spridare jag ska ha är bara 2,4 ohm så då blir de ju bara 9,2!? ska de funka?