Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Bilen är en 318i som jag hinkat ner en m50 turbo i!
Motor: M50B25 från 525 -92.
Block: Planat och honat, cooperring, 2.8 vevaxel, 2.8 kolvar svarvade, m50IV stakar, m20 motorfästen, polyreuhtan motorkuddar, ombyggt oljetråg och oljepickup, ny oljepump, nya ram- och vevlager, nya kolvringar, oljekylda kolvar (original), ARP pinnbultar, M3 oljefilterhus med oljekylningsuttag.
Topp: Planad topp, portad av MC Xpress, Mira frästa ventilsäten, slipade ventiler, dubbla insugskamaxlar, M3 spjäll, insugsadapter och plenum med ppf 50mm dump , hemmabyggt grenrör.
Drivlina: ZF TDS låda, 325TDS mellanaxel, bakaxel 3.25 lamelldiff, original drivaxlar.
Motorstyrning: V.E.M.S
Turbo: Precision 6266billet AR/1.00.
Wastegate: HKS 60mm (Kopia).
Intercooler: Cellpaket 600x300x75mm 3" anslutningar.
Tryckrör: Byggda i 3" avgasdelar.
Tändning: VAG spolar
Bränslesystem: DW301 i orginaltrank, SARD catchtank 4L med 2x DW301 Nuke Ykors, nuke fuelrail, aeromotive 13113, regulatorstålomspunna slangar med presskopplingar
Avgassystem: Rostfritt 3,5" från turbo, Apple racing 3,5" ljuddämpare
Kylsystem: Ny 535 E28 kylare, ny vattenpump, ny termostat 80 graders.
Bromsar: Fram original (än så länge),bak Schimermann hålborrade skivor, nya belägg och backar, stålomspunna bromsslangar.
Chassi: FK väghållnings kit 60/40mm, nya kompletta bärarmar fram, nya styrstag, nya reaktionsstag fram och bak, nya bromssköldar runt om, nya hjullager runt om, ombyggda hjulvinklar bak, allt i fram och bakvagn blästrat och målat, Powerflex bussningar till krängningshämmare fram och bak, Tor Joki aluminium silent block, hemmagjorda bärarmsbussningar i hård plast, Z3M coupe' diffklumps bussning.
Inredning: Orginal, laddtrycksmätare, bränsletryck, oljetemp och oljetrycksmätare, VEMS display.
Fälgar: Stil auto 7.5x17"
Original krysseker 7.5x15"
Däck: Good Year Eagle F1 GSD3 215/40 17"
Hoosier 26x8x15"
402m ET 10.21@226 1.61 60 fot
Motor: M50B25 från 525 -92.
Block: Planat och honat, cooperring, 2.8 vevaxel, 2.8 kolvar svarvade, m50IV stakar, m20 motorfästen, polyreuhtan motorkuddar, ombyggt oljetråg och oljepickup, ny oljepump, nya ram- och vevlager, nya kolvringar, oljekylda kolvar (original), ARP pinnbultar, M3 oljefilterhus med oljekylningsuttag.
Topp: Planad topp, portad av MC Xpress, Mira frästa ventilsäten, slipade ventiler, dubbla insugskamaxlar, M3 spjäll, insugsadapter och plenum med ppf 50mm dump , hemmabyggt grenrör.
Drivlina: ZF TDS låda, 325TDS mellanaxel, bakaxel 3.25 lamelldiff, original drivaxlar.
Motorstyrning: V.E.M.S
Turbo: Precision 6266billet AR/1.00.
Wastegate: HKS 60mm (Kopia).
Intercooler: Cellpaket 600x300x75mm 3" anslutningar.
Tryckrör: Byggda i 3" avgasdelar.
Tändning: VAG spolar
Bränslesystem: DW301 i orginaltrank, SARD catchtank 4L med 2x DW301 Nuke Ykors, nuke fuelrail, aeromotive 13113, regulatorstålomspunna slangar med presskopplingar
Avgassystem: Rostfritt 3,5" från turbo, Apple racing 3,5" ljuddämpare
Kylsystem: Ny 535 E28 kylare, ny vattenpump, ny termostat 80 graders.
Bromsar: Fram original (än så länge),bak Schimermann hålborrade skivor, nya belägg och backar, stålomspunna bromsslangar.
Chassi: FK väghållnings kit 60/40mm, nya kompletta bärarmar fram, nya styrstag, nya reaktionsstag fram och bak, nya bromssköldar runt om, nya hjullager runt om, ombyggda hjulvinklar bak, allt i fram och bakvagn blästrat och målat, Powerflex bussningar till krängningshämmare fram och bak, Tor Joki aluminium silent block, hemmagjorda bärarmsbussningar i hård plast, Z3M coupe' diffklumps bussning.
Inredning: Orginal, laddtrycksmätare, bränsletryck, oljetemp och oljetrycksmätare, VEMS display.
Fälgar: Stil auto 7.5x17"
Original krysseker 7.5x15"
Däck: Good Year Eagle F1 GSD3 215/40 17"
Hoosier 26x8x15"
402m ET 10.21@226 1.61 60 fot
Last edited by bmw_pelle on 29 Jul 2014, 23:34, edited 15 times in total.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
man måste ju få åka nu innan du får tillbaka motorn
hehe. blir nog jävligt bra snyt efter uppgraderingarna
MVH Micke


MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
låter vettigt. vi vill se snyt
jag vill få tag på nån som kan lägga in filmer från dvcam så ja får in lite slir film på min bil också
MVH Micke


MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Från Athum Champ. i Piteå.
Lånar från Richards sida nu. http://race.ulkhyvlers.net




Från Mats.A på savarturbo.se

Finns säkert fler, kan leta senare idag.
Lånar från Richards sida nu. http://race.ulkhyvlers.net
Från Mats.A på savarturbo.se

Finns säkert fler, kan leta senare idag.
jo. måste bara få tag i bandet. han har så han kan lägga in alltså? sweeet
MVH Micke

MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h