Toyota Supra, 1045whp och 1172wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
smiskar man sönder ventilshims så brukar det ju oftast vara pga dåligt varvstopp (mest vanligt i äldre sprut såklart,) eller för mjuka fjädrar.
är nästintill övertygad om att Björckan kör med std tryckare å han har mej veterligen inte haft problem med just det trots "ganska" högt varvstopp och märklig körstil
kan det även ha med äldre kamprofiler att göra, dvs inte som finns till just 2jz, men äldre motorer som skapat ett ryckte som hänger kvar i motorbyggarbranschen i allmänhet??
är nästintill övertygad om att Björckan kör med std tryckare å han har mej veterligen inte haft problem med just det trots "ganska" högt varvstopp och märklig körstil
kan det även ha med äldre kamprofiler att göra, dvs inte som finns till just 2jz, men äldre motorer som skapat ett ryckte som hänger kvar i motorbyggarbranschen i allmänhet??
Hahaha märklig körstilknotan wrote:smiskar man sönder ventilshims så brukar det ju oftast vara pga dåligt varvstopp (mest vanligt i äldre sprut såklart,) eller för mjuka fjädrar.
är nästintill övertygad om att Björckan kör med std tryckare å han har mej veterligen inte haft problem med just det trots "ganska" högt varvstopp och märklig körstil
kan det även ha med äldre kamprofiler att göra, dvs inte som finns till just 2jz, men äldre motorer som skapat ett ryckte som hänger kvar i motorbyggarbranschen i allmänhet??
1045whp Supra builder
mm. går bredare än snabbt i kurvorna dvsRWHP wrote:Hahaha märklig körstilknotan wrote:smiskar man sönder ventilshims så brukar det ju oftast vara pga dåligt varvstopp (mest vanligt i äldre sprut såklart,) eller för mjuka fjädrar.
är nästintill övertygad om att Björckan kör med std tryckare å han har mej veterligen inte haft problem med just det trots "ganska" högt varvstopp och märklig körstil
kan det även ha med äldre kamprofiler att göra, dvs inte som finns till just 2jz, men äldre motorer som skapat ett ryckte som hänger kvar i motorbyggarbranschen i allmänhet??
Jag säger ventilsläpp, om de är rätt vet jag inte Men nu tror jag ja förstod va de stog, regner = räknar?Jørg1e30 wrote:RWHP wrote:Förstår inte danska eller om de är norska
haha! Vi er norska. Vi norska forstår svenska så lett.Rart et inte er lett for dere att forstå norska Heter det ikke ventilflyt på svenska?
1045whp Supra builder
är du säker på det?,jag vet att han avverkat (minst) ett par toppar de senaste åren varav ingen av de jag känner till haft igentliga problem med just shimsen /(tex en byggd topp av Herr Bank) jag säger inte att det ena lösningen är dålig eller bra iom jag inte byggt nån av dem men det kan vara som du säger_anders wrote:regner=räknar
Og om det er björckan, som i björcks busbil, så kör han med shimless
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Börjar hända lite små grejer i garaget nu.. Ett gäng med slang kopplingar för att göra om bränslesystemet bak och så lite för att göra om oljesystemet.
1045whp Supra builder
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Andreas bestämmde sig för nya spridare.. De ny verkar ju lite bättre än de gamla
1045whp Supra builder
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Ja nya bosch spridarna är bästa som kommit på länge.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Helt sjuklt bra spridare du kan besikta med dom till o med på bensin
Tony
Tony
http://www.agsinorrkoping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
http://www.facebook.com/pages/AGs-i-Nor ... 0531972387" onclick="window.open(this.href);return false;
M5 Turbo 1099.3 whp
Audi RS2 936 whp
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Jag antar att trådskaparen förstår att ID2000 inte är något annat än de Bosch 2000 tex vi säljer?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Bmwandreas wrote:Ja nya bosch spridarna är bästa som kommit på länge.
Jaa dom verkar onekligen vara sjukt bra så vi får hoppas på lite bättre tomgång ocksåAGsTony wrote:Helt sjuklt bra spridare du kan besikta med dom till o med på bensin
Tony
Jo jag har förstått de är samma, men att ID har satt sina klistermärken på dom. Med priset jag fått är ungefär 1000kr/st så de va bara att förmedla det vidare till Andreas som äger bilen och han va ju inte sen att tacka ja till domBäckis wrote:Jag antar att trådskaparen förstår att ID2000 inte är något annat än de Bosch 2000 tex vi säljer?
1045whp Supra builder
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
MKIV wrote:2000cc spridare beställs i veckan.
Och jag va o hämtade ny plast till bilen.
.
RWHP va i garaget i helgen en sväng o började med soppa systemet o jag va hemma själv med ungarna .Men i veckan hoppas jag dom sista delarna kommer så bilen går att göra klar. När jag va på toyota så frågade jag vad en ny huvpinne kostade o håll i er 2400kr för en bit stål pinne
1045Rwhp sommaren 2012.
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
I brist på annat så har jag börjat med att konverterat lycktor o polerat generatorn i väntan på litet delar + större spridare.Men allt tar sån tid:(
Håller även på att justera in huven o ska montera aerocatch huvlås.
Tycker passformen va så där på saibon kolfiberhuven
Men blir nog bra när jag mätt klart alla skarvar o justerat in lyktor
och front.
Sen är de bara mappning kvar.
Håller även på att justera in huven o ska montera aerocatch huvlås.
Tycker passformen va så där på saibon kolfiberhuven
Men blir nog bra när jag mätt klart alla skarvar o justerat in lyktor
och front.
Sen är de bara mappning kvar.
1045Rwhp sommaren 2012.
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Va förbi garaget en sväng och testmonterade lite grejer åt Andreas för att kolla så allt passa.. Ursäkta för dom dåliga bilderna men glömde vanliga kameran.
Oljetermostat, börjar öppna vid 71 grader och är fullt öppen vid 82.
Dragit ny slang från pumpen fram till sista bränslefiltret, väntar på en grej för att kunna montera upp tanken igen och dra slangen till pumpen. Sen massor av folk som kör så att pumpen suger i botten på tanken och i mitten på den lilla baljan så det bör nog alltid finnas bränsle till pumpen nu. Det ska vara tillräckligt med markfrigång för att klara rejäla lanucher på strippen och vägbulor, vilket man oftast snedar över ändå.
Så lessna Andreas på huvpinne och fixade 2st huvdämpare, blev riktigt bra för att vara custom jobb
Oljetermostat, börjar öppna vid 71 grader och är fullt öppen vid 82.
Dragit ny slang från pumpen fram till sista bränslefiltret, väntar på en grej för att kunna montera upp tanken igen och dra slangen till pumpen. Sen massor av folk som kör så att pumpen suger i botten på tanken och i mitten på den lilla baljan så det bör nog alltid finnas bränsle till pumpen nu. Det ska vara tillräckligt med markfrigång för att klara rejäla lanucher på strippen och vägbulor, vilket man oftast snedar över ändå.
Så lessna Andreas på huvpinne och fixade 2st huvdämpare, blev riktigt bra för att vara custom jobb
1045whp Supra builder
Re: Toyota Supra, 80mm turbo m.m
Kom lite 2200cc spridare igår 6st ska till en BMW och 6st till Supran. Det är löjligt va små dom är när man tar bort distansen med silkorgen i Monterade dom i BMWn där igår och trots att det är ett MS v1 i den så låg lambdan stabilt på 11.5-11.7 så det va riktigt imponerande!
1045whp Supra builder