Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 09 Oct 2006, 16:19
Har 85mm 800cc-kolvar till F7:an på gång och undrar då om det är värt att helcoata dem?
De som är bekanta med F7:an vet ju att de brukar vara lite kinkiga med nypningar om man inte värmt upp ordentligt först, frågan är ju om det kommer att vara likadant med big bore-kittet..? Isf så kan väl en coating vara värd?
PiLlEvAn
Posts: 654 Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta
Post
by PiLlEvAn » 09 Oct 2006, 17:56
är det "bom" i avgas porten så skulle jag borra hål och slipa lite på kolven just där för mera kylning
Om du coatar kolven så minskar tolleranserna och risken att den nyper blir större
stecka
Posts: 549 Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund
Post
by stecka » 09 Oct 2006, 19:18
Kommer du köra med stålfoder eller nicasil behandla??
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 10 Oct 2006, 06:03
PiLlEvAn wrote: är det "bom" i avgas porten så skulle jag borra hål och slipa lite på kolven just där för mera kylning
Om du coatar kolven så minskar tolleranserna och risken att den nyper blir större
"Bom"??
Sen så står det ju att det är ett MYCKET tunt lager coating..?
camata
Posts: 230 Joined: 20 Nov 2005, 16:23
Post
by camata » 10 Oct 2006, 06:05
stecka wrote: Kommer du köra med stålfoder eller nicasil behandla??
Det är nikasilbelagt när jag får tillbaks dem.
stecka
Posts: 549 Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund
Post
by stecka » 10 Oct 2006, 13:00
Ok det är många som bara kört med stålfoder och får problem med nypningar lite nu som då.