Z3m Coupe 6vxlad nybes med turbo :-)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
fick det inte plats nedåt efter turbon? Visseligen är ju detta innan IC, men grenröret lär ju hetta upp en bra bit av tryckrören ordentligt .
Ser jäkla fint ut för övrigt
Ser jäkla fint ut för övrigt
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:fick det inte plats nedåt efter turbon? Visseligen är ju detta innan IC, men grenröret lär ju hetta upp en bra bit av tryckrören ordentligt .
Ser jäkla fint ut för övrigt
Tack ,jo då det gick o få plats men ville inte ha tryckrören under bilen, jag ska antingen klä det med avgasbandage elr en värmesocka. så jag hoppas detta ska funka
så här körde ppf på bengts m3a men då va de nog inte så nära grenröret.
Har du fått ihop din motor elr ?
okej, ja det visar ju sig senare vad du har för insugstemp
För mig går det långsamt, ska åka och hämta min bil i sthlm nu i helgen (skulle hämtat den för 2 veckor sedan men far som har BE kort har inte haft tid). Så nu åker jag själv istället..
Sen har jag fått ett skevt m30 hjul så jag har letat som en dåre efter ett nytt & har nu äntligen fått tag på ett..
ANNARS, går det väl framåt =)
För mig går det långsamt, ska åka och hämta min bil i sthlm nu i helgen (skulle hämtat den för 2 veckor sedan men far som har BE kort har inte haft tid). Så nu åker jag själv istället..
Sen har jag fått ett skevt m30 hjul så jag har letat som en dåre efter ett nytt & har nu äntligen fått tag på ett..
ANNARS, går det väl framåt =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:okej, ja det visar ju sig senare vad du har för insugstemp
För mig går det långsamt, ska åka och hämta min bil i sthlm nu i helgen (skulle hämtat den för 2 veckor sedan men far som har BE kort har inte haft tid). Så nu åker jag själv istället..
Sen har jag fått ett skevt m30 hjul så jag har letat som en dåre efter ett nytt & har nu äntligen fått tag på ett..
ANNARS, går det väl framåt =)
sakta men säkert så
- martin.wangerud
- Posts: 430
- Joined: 02 Apr 2010, 22:16
- Location: Ulricehamn
Nu så har det hänt en hel del
kompressorhuset inlindat
Fick lite backup av martin.wangerud som svetsade igen hålet som jag kapade ur för wg röret vilket förövrigt blev jävligt bra
motorpaket klart!
när motorn väl va i efter lite slit så va det dags o börja me Dp
punktat o klart för svetsning
Å så va det svetsat o klart
Inpassning av Wg så det fortfarande går o få på kåpan under bilen
svetsat o klart för montering
nu återstår de o koppla sprut
kompressorhuset inlindat
Fick lite backup av martin.wangerud som svetsade igen hålet som jag kapade ur för wg röret vilket förövrigt blev jävligt bra
motorpaket klart!
när motorn väl va i efter lite slit så va det dags o börja me Dp
punktat o klart för svetsning
Å så va det svetsat o klart
Inpassning av Wg så det fortfarande går o få på kåpan under bilen
svetsat o klart för montering
nu återstår de o koppla sprut
Ser riktigt trivsamt ut!
Är det en katt som du svetsat fast?
Är det en katt som du svetsat fast?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?
Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)
Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Pimplaren wrote:Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?
Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)
hehe en fördel är att det är ganska gott om dom under z3an så när allt kommer på syns inget polarens m3a e bes 3 år i rad me turbo utan nån som helst kåpa under..
jag skickar tjejen när de e dags o bes
- martin.wangerud
- Posts: 430
- Joined: 02 Apr 2010, 22:16
- Location: Ulricehamn
Napstar wrote:Pimplaren wrote:Lär aldrig gå att få igenom den med turbo grejerna på?
Eller ska du bygga de fetaste "skyddsplåtarna" i världen?:)
hehe en fördel är att det är ganska gott om dom under z3an så när allt kommer på syns inget polarens m3a e bes 3 år i rad me turbo utan nån som helst kåpa under..
jag skickar tjejen när de e dags o bes
Ookok! dåså:) hoppas det går bra.
Tänkte bara.. katten lär sätta stopp som en blodpropp i skallen på en gammal jävel
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Du skulle ha byggt wg;n i avgasriktigtningen =/
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;