orginal på min 328ia satt det en 3;07 och när jag bytte den till den lamell-diffade 3:15 så upp täckte jag att ekonomi mätaren blev svår att få ner där den legat förut vid färd på landsväg. nästan en deciliter mera i skilnad på farthållaren
vet att det finns en 2:93 till e36, men finns det någon tex 2:80 ? eller är nästa steg långa diesel 2:65
tänkte att det skulle bli dax att byta nu när man ska sätta ihop en hög komprimerad B30 motor och stoppa ner så orkaet kommer att finnas
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
2.93 är de lägsta,antar att den diff du satt dit är en m3 3.0?
har väldigt svårt att tro att den ska dra 1dl mera bara för de och eko mätaren är ju inte lita på till 100%
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Är det en bil du åker med dagligen och vill hålla på en rimlig bränslenivå så är dieseldiffen klockren.
Jag har den på min 325 (2.56:1) och på långkörningar går det att få den att dra 0,6. Det är tämligen svårt att få den över litern. Har hänt en gång denna vinter och då var det i princip bara kortkörningar och en hel del lek.
Visst det är ingen racerbil i karaktären men det går ju att dra till 120 på tvåan om man vill det.
moonzhine wrote:2.93 är de lägsta,antar att den diff du satt dit är en m3 3.0?
har väldigt svårt att tro att den ska dra 1dl mera bara för de och eko mätaren är ju inte lita på till 100%
mycket möjligt, men eco-mätaren visar att den tar 1dl mera med bara bytt från 3:07 till 3:15 "188-diff" så jag tänkte när den större maskin "m50b30" kommer ner och 188-lamell-diffen är för kort för att att köra som alldaglig brukis,
så är alltså 2:93 och dieselns bakaxel dom ända som finns att välja mellan tro dieseln blir för lång.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.