Thörns e30 turbo såld
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
varmkörde och efterdrog toppbultarna igår
gick riktigt fett här så det bluddras lite
Ljudet påminner faktiskt lite om en Stihl motorsåg
http://www.youtube.com/watch?v=yntxzXmOMRw
ännu en värdelös uppstart film
gick riktigt fett här så det bluddras lite
Ljudet påminner faktiskt lite om en Stihl motorsåg

http://www.youtube.com/watch?v=yntxzXmOMRw
ännu en värdelös uppstart film

Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
- m_ellisson
Najs vad är det för kammar? mvh
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
det e från PPF men av tidigare modell än de har idag tror jag?,m_ellisson wrote:Najs vad är det för kammar? mvh
Insug 280' Avgas 270' 11mm i lyft
Från ppf ärtans gamla motor, bromsades till 746hk med dom, de är inställda precis likadant med samma verktyg med så det borde bli bra och underlätta vid mappning sen när det lider

Min morot har iofs fasta tryckare/2.8 annanr turbo så det blir nog lite annorlunda ändå
Dendär turbon är sinnessjukt snygg!
hehe
Ska bli lattjo med film på denna sen.

Ska bli lattjo med film på denna sen.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja den är lite gullig, fick sätta dubbla t4 flänsar bara så den kom upp lite mer sen satt den som en handske
Den verkar vara svårt att få motorn att gå som en symaskin på tomgång bara med dom här kammarna/kaminställningen.
Iofs lite taskig ström då laddningen inte funkar av någon anledning...

Den verkar vara svårt att få motorn att gå som en symaskin på tomgång bara med dom här kammarna/kaminställningen.
Iofs lite taskig ström då laddningen inte funkar av någon anledning...
Skaffade mig ett par avo coilovers till baken med som jag börjat kika på då den varit läskig att köra innan med mjuk fjädring.
Fick uppgraderat programvaran i sprutet igår till nya v1.1xx
som man kör med Vemstune.
Snacka om lyft, känns ungefär som om man bytte mellan Windows 3.1 och Windows XP

Sedan upptäckte jag att den inte laddar batteri längre trots att batterilampan funkar som den skall..
Den är tänd när man sätter på tändning och slocknar när man startar. Men strömmen ur generatorn är som när bilen är avstängd så jag antar det är generatorn som tackat för denna tiden.
Någon som sitter på en m50 generator får gärna höra av sig
Fick uppgraderat programvaran i sprutet igår till nya v1.1xx
som man kör med Vemstune.
Snacka om lyft, känns ungefär som om man bytte mellan Windows 3.1 och Windows XP

Sedan upptäckte jag att den inte laddar batteri längre trots att batterilampan funkar som den skall..
Den är tänd när man sätter på tändning och slocknar när man startar. Men strömmen ur generatorn är som när bilen är avstängd så jag antar det är generatorn som tackat för denna tiden.
Någon som sitter på en m50 generator får gärna höra av sig
bilen skall till vinterförvaring i farsans lada så fort man får en ny generator, problemet är att det kommit 50 cm snö där nu
rena kaoset.
Kul med e30 med gamla torra stenhårda sommardäck
vettifan hur jag skall komma dit med bilfan helskinnad, göteborg är nästan ingen snö alls i jämförelse.

Kul med e30 med gamla torra stenhårda sommardäck

-
Lite har blivigt gjort med betoningen på lite.
Var hemma hos farsan och tittade till bilen lite, startade upp och kollade att allt satt där det skulle.

Och det gjorde det så det blev istället till att bunkra upp lite energi inför våren i form av Turkisk peppar

Var hemma hos farsan och tittade till bilen lite, startade upp och kollade att allt satt där det skulle.

Och det gjorde det så det blev istället till att bunkra upp lite energi inför våren i form av Turkisk peppar

Re: Thörns e30 turbo
Skulle svetsat in en wastegate retur v-band i downpipen i helgen.
Men med 3.5" så är det så trångt att jag måste lyfta motorn lite för att få bort downpipen, så det blir till att vänta till påskhelgen och motorlift..
Vissa har en pallbocksräser, jag har en stubbräser

Men med 3.5" så är det så trångt att jag måste lyfta motorn lite för att få bort downpipen, så det blir till att vänta till påskhelgen och motorlift..
Vissa har en pallbocksräser, jag har en stubbräser