650hk E30 med ELMOTOR
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
650hk E30 med ELMOTOR
Måste ju erkänna att jag tänkt tanken på ett sånt bygge nån gång, rikitgt coolt att någon byggt en, och dessutom med bra klös hehe!
http://www.youtube.com/watch?v=KUw9RcjJ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=KUw9RcjJ ... re=related
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
har alltid varit anti elbil mycke för man saknar ljudet från en ottomotor.men vridet måste va sjukt kul sen säger ja emot mej själv å tycker de är lite ball med nästan ljudlös bil oxo.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
- P.Herrdahl
- Posts: 2079
- Joined: 30 Jul 2006, 00:39
- Location: Hedemora i Dalarna
Något skarvad effekt, är cirka 410 på hjulen, med låg effektförlust då växellåda saknas..
Batterierna hinner inte "nötas ut" innan det är dags att uppgradera för att utvecklingen på den fronten går så fort framåt. Det är inte gratis, batterierna kostar uppåt en halv miljon SEK i den bilen... Transistorerna för styrningen kostar ungefär lika mkt som en schysst turbo, men det sitter fler än en!
Batterierna hinner inte "nötas ut" innan det är dags att uppgradera för att utvecklingen på den fronten går så fort framåt. Det är inte gratis, batterierna kostar uppåt en halv miljon SEK i den bilen... Transistorerna för styrningen kostar ungefär lika mkt som en schysst turbo, men det sitter fler än en!
0735750400
Kul att någon bygger elbilar i alla fall
Min undran är varför ingen bygger med LithiumPolymer-batterier? Är de så dyra eller vad är problemet? De flesta elbilar som jag hittills sett har Lithium jon-batterier osv. LiPo batterierna är av den lätta starka typen som sitter i nyare mobiltelefoner och tex accar till radiostyrda flygplan och helikoptrar
Min undran är varför ingen bygger med LithiumPolymer-batterier? Är de så dyra eller vad är problemet? De flesta elbilar som jag hittills sett har Lithium jon-batterier osv. LiPo batterierna är av den lätta starka typen som sitter i nyare mobiltelefoner och tex accar till radiostyrda flygplan och helikoptrar
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- bingsingen
- Posts: 215
- Joined: 12 Jan 2011, 01:14
- Location: Buskerud (Norge)
Nisse977 wrote:Kul att någon bygger elbilar i alla fall
Min undran är varför ingen bygger med LithiumPolymer-batterier? Är de så dyra eller vad är problemet? De flesta elbilar som jag hittills sett har Lithium jon-batterier osv. LiPo batterierna är av den lätta starka typen som sitter i nyare mobiltelefoner och tex accar till radiostyrda flygplan och helikoptrar
De är svindyra!
för övrigt så är elbilar bara jävligt surt , tråkigt & deprimerande
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
ska du uppfinna en evighetsmaskin?Hollizini wrote:El är inte sättet att bygga bilar förens dom blir helt självförsörjande, dvs när dom kan ladda upp sig själv medans man kör. Är ju värdelös räckvidd samt att batterierna lär va helt slut efter 1-2år när man laddat upp dom 200ggr.
det blir inget av el-bilar i framtiden. inte i länder mer vinterklimat iaf.
Idag är det -11grader.
orkeslösa batterier, dålig värme och usel defroster.
All värme kommer från motorns "spillvärmesystem" (läs: kylsystem).
Elbilsfolket snackar gärna om förbränningsmotorns (enl. dem) usla verkningsgrad, men tar vi med hela uppvärmningsbiten så stiger verkningsgraden väldigt mkt
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!