Hej!
Jag är lite osäker på ifall det sitter inbyggda slutsteg i orginalspolarna på min M50B25. På spolen finns beteckningen:
BMW
1 703 359
BREMI
11 856
Min vän Google gav inte mig så mycket info.
Om man söker runt lite, eller kikar i projekttrådar så förekommer mycket sällan orginalspolar på plats i ett turbobygge på BMW.
Är det så att de visat sig veka på laddtryck, eller nån annan anledning?
MVH
Orginal tändspolar M50, inbyggda slutsteg?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Orginal tändspolar M50, inbyggda slutsteg?
Last edited by J@ke on 18 Feb 2011, 22:14, edited 1 time in total.
Bmw 320im -04
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
Re: Orginal tändspolar M50, inbyggda motstånd?
ronnie avr kör med 600hk+ med originalspolar. dom funkar fint för han.J@ke wrote:Hej!
Jag är lite osäker på ifall det sitter inbyggda slutsteg i orginalspolarna på min M50B25. På spolen finns beteckningen:
BMW
1 703 359
BREMI
11 856
Min vän Google gav inte mig så mycket info.
Om man söker runt lite, eller kikar i projekttrådar så förekommer mycket sällan orginalspolar på plats i ett turbobygge på BMW.
Är det så att de visat sig veka på laddtryck, eller nån annan anledning?
MVH
inbyggda tändsteg har dom inte så se till att sprutet har det bara.
The Lower Class
Ok! Tack för snabba besked grabbar!
Ja VAG-spolarna e ju det givna alternativet så klart:) Om jag inte får
orginalen att lira.
Nån som känner till börvärde för dwell time på orginalspolarna?
Ja VAG-spolarna e ju det givna alternativet så klart:) Om jag inte får
orginalen att lira.
Nån som känner till börvärde för dwell time på orginalspolarna?
Bmw 320im -04
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
http://www.garaget.org/?car=226148
Bmw 325 Turbo -94
http://www.garaget.org/?car=107426
Re: Orginal tändspolar M50, inbyggda slutsteg?
Ang BMW spolar är ju 3 kablar, 12v / signalkabel från styrboxen / sista kabeln är kopplad med alla 6 spolar och blir sen en kabel som går till motronic handsken ska den bara jordas i toppen vid montering av vems?
Jonatan
0768474698
0768474698
Re: Orginal tändspolar M50, inbyggda slutsteg?
slutsteg i tändspolar? 

E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Orginal tändspolar M50, inbyggda slutsteg?
Ronnie bromsade 800+whp med bremi/bosch spolar så nog funkar dem.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm