Montera eftermarknads front e30

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
kriekl

Montera eftermarknads front e30

Post by kriekl »

Nu är saken den att efter jag kört på en hare så har min frontplåt blivit skev och istället för att skaffa en ny sådan va jag dum nog att köpa en plast front.

Fronten jag köpte va ny och är en e36M3 look alike anpassad för e30. Men nu när jag prövar den på sticker den ut på båda sidor och det fattas några cm för att den ska smälta in med skärmar. Jag har en gång tidigare montera en kjol fast på en annan bil och allt som krävdes va 4st hål så jag kan inte direkt något om detta.

Det jag vill ha reda på är ifall jag ens ska försöka montera eller ifall jag kastat pengar sjön :roll:

Tänkte ifall om jag nu ska försöka kapa den på mitten och skära bort bit för bit tills det passar? Ifall det nu blir så vad ska jag använda för att pussla ihop bitarna med sen?

Skriver just nu ifrån en telefon men lägger upp bilder när jag kommit hem, hade inte förvånat mig ifall fronten va gjord till att passa e36..

Tacksam för svar, mvh Kriekl
nicke.t

Post by nicke.t »

går väll å bygga om,är den glasfiber så finns de å köpa på biltema tex. polyester,härdare,glasfiber.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
kriekl

Post by kriekl »

Hur bra håller det på ett ungefär? Antar att det är så man lagar glasfiber osv men vill veta lite mer.

Jag kollade upp en bild på en E30M3 och som det ser ut skulle nog Fronten kunna vara anpassad till dom skärmarna. Men jag har ingen lust att trycka på M3 skärmar ifram och åka orginal ibak, har varken tid eller lust att pilla in några skärmar ibak.
nicke.t

Post by nicke.t »

lägger man 3lager håller de bra,ja är ingen expert på detta men de inte så svårt å göra lite mindre grejjer.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
kriekl

Post by kriekl »

Okeej, jag får kolla lite på google om det finns några tips och tricks (Y)

Tack för hjälpen! :)
paytax

Post by paytax »

var har du köpt den fronten?passar den inte är det väl bara reklamrea skiten?kapa inte i nya grejer utan att kolla med försäljarn.
Paytax@hotmail.com
0735263996
Per Forsberg
kriekl

Post by kriekl »

Hittade den på blocket utav en som hade utförsäljning, tog allting över msn. Kan försöka leta efter mailen som vi skickade men det va kanske 6 månader sedan eller något sådant.
Post Reply