min e36 325a går ca 240 på 7000v medans kompisens m3a går 250 på ca 5500v... och eftersom de e lika bakaxlar så måste väl växelådorna va den ensda skillnaden?
edström wrote:min e36 325a går ca 240 på 7000v medans kompisens m3a går 250 på ca 5500v... och eftersom de e lika bakaxlar så måste väl växelådorna va den ensda skillnaden?
HAr han inte 6 växlar då?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Diffen på min 318is -91 (e30) har pajat. Org är utväxlingen 4.10,
men jag har en diff från 325 e30 (utväxling 3.73) liggandes, som jag funderar på att montera.
Du får byta pilotlager i veven (till ett med 15mm inv har jag för mig, köpte mitt på rotera i Täby) ev. även modda spakställ och pinnen till urtrampningslagret något. Byta kardan också?
Edit: eller jaha, du menar typ 324td? Jag tänkte på ZF lådan =P
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
mjo menade lådan till 2.4 liters dieseln 324tds någon som vet utväxlingen på den? om det blir nån skillnad om man byter mot original e30 320 låda? spakställ å sånt? blir det till å modda?