is åka älgsjön

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
stoffe

is åka älgsjön

Post by stoffe »

va å vålda lite på älgsjön kul som fan :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=ReH4t4GjmHU
jag lackar svart men även andra färger
Rikard B

Post by Rikard B »

va det du som krocka? :shock: såg att bakskärmen fått sig en törn
Rikard Brodén
072-242 85 00
bmw 525 mpaket 03 såld
328 touring låg :) såld
e30 83 323a busbil såld
e21 låg :)såld
e34 m5
e28 m535 turbo
e30 M3
E9 -71
stoffe

Post by stoffe »

jopp stog nån tjome i vägen
stoffe

Post by stoffe »

lite mer film
http://www.garaget.org/video/zfle78se874e :lol:

nissen skottar på bra om man gemför bilarna
JBlom

Post by JBlom »

stoffe wrote:jopp stog nån tjome i vägen
Så kan man ju oxå se på det hela. ;)

Låter gött och går styggt bilen din!
stoffe

Post by stoffe »

JBlom wrote:
stoffe wrote:jopp stog nån tjome i vägen
Så kan man ju oxå se på det hela. ;)

Låter gött och går styggt bilen din!
det har redan diskuterats friskt på skogen men du som verkar veta vad som hände kan ju berätta den det va dåligt med att folk åkte kors å tvärs ingen respekt all för bilar med ot dubb åkte fiddy crossar överallt folk bilar stod vid bankanten i ytter böjar mm listan kan göras lång
skit i samma det va bara en tds fråga innan något skulle hända bara tur att det inte blev allvarligare en vad det blev
sen sitter man inte å kör i 20km på isen då kan man lika gärna låta bli att åka ut syftar på corollan
stoffe

Post by stoffe »

Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

fan va folk verkade åka långsamt :O inte för att jag själv åker 160 på isen men många där verkade ju bara åka 30 :s skulle bli förbannat less! då kan man hålla sig borta tkr jag!
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Magnaten

Post by Magnaten »

Awpelqvist wrote:fan va folk verkade åka långsamt :O inte för att jag själv åker 160 på isen men många där verkade ju bara åka 30 :s skulle bli förbannat less! då kan man hålla sig borta tkr jag!

köp en egen sjö så kan du börja bestämma vilka som får åka eller inte 8)
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

Magnaten wrote:
Awpelqvist wrote:fan va folk verkade åka långsamt :O inte för att jag själv åker 160 på isen men många där verkade ju bara åka 30 :s skulle bli förbannat less! då kan man hålla sig borta tkr jag!

köp en egen sjö så kan du börja bestämma vilka som får åka eller inte 8)
försöker inte bestämma över andra! säger bara vad jag tkr :) jag kör dock bara på vägar som jag har plogat själv med andra som håller samma tempo som mig! så ni får köra i det tempo som ni själva vill det är inte min ensak! kör andra långsamt så givetvis så håller jag deras tempo! jag ids inte ligga och krocka i andra för att jag tycker att mitt tempo är mera rätt än deras!

men det hindrar mig inte från att tycka att det är korkat att ligga och köra långsamt på isen om det är flera ute som man VET kör mycket fortare! vi brukar hålla oss till att köra i "etapper" då de som kör lite långsammare kör själv och de andra kör själv... oftast så kör vi dock time attack med 1-2 bilar ute på banan för att hindra olyckor! men de e ju upp till er att göra som ni vill! sen om du vill ligga och puttra i 25km/h så får du ju givetvis göra det :)

MVH
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
stoffe

Post by stoffe »

[quote="Awpelqvist"]fan va folk verkade åka långsamt :O inte för att jag själv åker 160 på isen men många där verkade ju bara åka 30 :s skulle bli förbannat less! då kan man hålla sig borta tkr jag![/quote

jag åkte i nissen kan intyga att det gick en bra bit över 160 på dom raka partierna sen tycker jag att det skulle vart lite mer regler typ att dom med ot dubb skulle köra 15-20 min sen dom med vanliga vinterdäck mm å att folk åker på banan åker sina varv sen av banan
annars blir det som det blev krock för att jag höll typ 3 gånger så hög hastiget en dom två andra bilarna .
golf666

Post by golf666 »

stoffe wrote:http://www.youtube.com/watch?v=n58UiKWn83w&feature=player_embedded :lol:
stoffe wrote:
Sen tycker jag att det skulle vart lite mer regler typ att dom med ot dubb skulle köra 15-20 min sen dom med vanliga vinterdäck mm å att folk åker på banan åker sina varv sen av banan
annars blir det som det blev krock för att jag höll typ 3 gånger så hög hastiget en dom två andra bilarna .
Kan tänka mig att de blev tokigt med så pass olika typer på bilar på banan, olika mkt hk, olika däck osv.

Ingen dum ide med de där reglerna som du skrev ovan!
Dela in de lite i grupper osv, men då måste de vara mer arrangerat!

Försökte de förra året på en utav våra isträffar vi hade här i Falun efter att brorsan var på väg att smälla rakt i sidan på en 740, som sladdade av mitt i en kurva.
De visade sig att föraren inte ens hade körkort!! :x
Nu blev de ingen krock, men de var inte många meter ifrån de kan ja säga.. :evil:

Sen att ex. audi a4an i filmen ovan och när corolla rally bilen trycker sig förbi. Nu kanske personerna som körde dom bilarna kände varandra!

Men de är då definitivt inget ja skulle vilja vara med om på sjön, där någon rätt som de är får ett okontrollerad sladd, helt plötsligt tvärbromsar eller börjar sladda mitt på en raka ex när du är på väg förbi.

Inte kul och krascha sin pärla på sjön när man är där för att ha kul!!

Sen tycker jag "banan" såg lite väl plan ut :(
De var ju ingen direkt upp plogad bana med bra vallar osv att köra "emot".
Iofs bra i vissa fall då slipper man fastna ordentligt i ngn vall ;) haha!
//Tobbe, Passat Alltrack 2.0tdi -13, Audi S2 2.5l Avant -93, Golf mk1 turbo 444whp -75
http://www.garaget.org/golf666/" onclick="window.open(this.href);return false;
JBlom

Post by JBlom »

Jag säger ingenting om hur ni kör, det är upp till er. Dock såg jag exakt vad som hände så tycker jag har bra koll på situationen. Olyckligt att det ska behöva hända men ibland blir det ju så.
Mikael S

Post by Mikael S »

golf666 wrote:Sen tycker jag "banan" såg lite väl plan ut :(
De var ju ingen direkt upp plogad bana med bra vallar osv att köra "emot".
Iofs bra i vissa fall då slipper man fastna ordentligt i ngn vall ;) haha!
En anledning till att jag inte kör på sjön. Ingen utmaning om det inte finns nått att köra fast i :)
Post Reply