Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Även jag är nu fast i det här träsket..
Spelat hockey för ganska många år sen nu, och även tävlat i go-kart (dock ingen speciell träning i det)..
Sen var man en sådan som alltid skolkade från gymnastiken
haha
Gymmar nu 4 ggr i veckan, och fattar inte varför man inte har hållt på längre. Känns grymt mycket bättre i kroppen och man blir bra mycket piggare och äter som en häst , inte så onyttigt heller för den delen.
Har inte riktigt mätt upp mig ännu vad man pallar av, måste skaffa loggbok så att man kan gå tillbaka och kika lite
En fråga till er.
Någon som kan tipsa på några bra underarmsövningar?
Är biceps och underarmar för mig på fredag, men brukar fasen bli dålig träning på just underarmarna..
Vad kör ni?
mvh
Spelat hockey för ganska många år sen nu, och även tävlat i go-kart (dock ingen speciell träning i det)..
Sen var man en sådan som alltid skolkade från gymnastiken

Gymmar nu 4 ggr i veckan, och fattar inte varför man inte har hållt på längre. Känns grymt mycket bättre i kroppen och man blir bra mycket piggare och äter som en häst , inte så onyttigt heller för den delen.
Har inte riktigt mätt upp mig ännu vad man pallar av, måste skaffa loggbok så att man kan gå tillbaka och kika lite

En fråga till er.
Är biceps och underarmar för mig på fredag, men brukar fasen bli dålig träning på just underarmarna..
Vad kör ni?
mvh
Lackerare
FugitivE wrote:Även jag är nu fast i det här träsket..
Sen var man en sådan som alltid skolkade från gymnastikenhaha
En fråga till er.
Vad kör ni?
mvh
Här har du en bra sida med bra övningar.
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28
Jag kör oftast mot en bänk och en skivstång alt hantlar mot knäna och sittandes. Kan köra omvänd curl också den tar fint på underarmarna.
mvh
Visst har vissa gymnaster grymma kroppar, men dom hade nått den fysiken snabbare med strikt styrketräning, inget snack om saken.Thörn wrote:Tror det där hänger ihop med hur tung ens egen vikt är, men jag håller med, tex armhävningar är fruktansvärt bra, testa kör 3x20, får man inte träningsvärk av det är man antigen riktigt bra tränad eller extremt lättJag har fått uppfattningen att om man tränar med sin egen kropp som vikt så får man den bästa grunden och bäst proportioner muskler.
Gymnaster har ju ruskigt proportionerliga kroppshyddor, dom tränar väldigt mycket med sin egen kropp som vikt.
Gör jag 3 set armhävningar a 20 reps så får jag garanterat INTE träningsvärk

325IM ala M3 - Turbo
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
325IM 4dr Turbo =)
Gixxer 1000 k8
- Strandholm
Det är bra det, jag får fortfarande lite träningsvärk när jag kör detta.Gör jag 3 set armhävningar a 20 reps så får jag garanterat INTE träningsvärk Smile 90kg/177cm
Själv vill jag ha rätt mycket reps på tex armar, då det oftast blir "mycket reps" när man kroppsarbetar och använder kroppen, tex gräver, röjer sly etc, känns som man blir snabbt trött i den typen av jobb om man tex alltid tränar 3x8-3x10, då blir det mjölksyra snabbt
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.