r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det hade varit asfett!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
r.ivars wrote:bäckis, måttbeställa AVO dämpare till röven på vita faran, är det något som går? I vanliga varianten som ni har hemma till e30?
Smått jävla sugen på att ha rebound och hårdhet separat..
Inga problem alls. Finns ju ett gäng färdiga längder. Kropp i både alu och stål, dubbeljusterbara osv.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
bäckis perfekt, ska komma ihåg att ta lite mått, men antar att levtiden inte är så mycket mer än nån vecka eller 2?
update:
nu hänger den på jobbet och jag har börjat med något jag haft i planerna länge, bygga igen i häcken så man slipper åka med en bromsskärm i form av helt bagageutrymme hela tiden...
eventuellt släpper jag in luft i facken vid stötdämparna endå, som lär kyla soppa och intercoolervattenkylare för att sen smita ut där regskylten brukar sitta...
fö, är det någon audirebell som provat det där med motorkylaren i skuffen och kan berätta lite om för och nackdelar med det? + vad ni använt för rör fram..
Jag lär flytta bak så mycket vikt jag kan och även försöka få lufttryck/sug ner i backen så mycket det går...
Så jag överväger lite ifall det skulle kunna vara värt att flytta kylarvikten från fram till bak... Visserligen lär jag fan behöva ha kylare fram för att få ut max till rovan som gillar att producera värme när man åker och sladdar..
Tror iofs jag skulle kunna använda luften rätt fränt bak för att få toppenkyla till kylaren och på samma sätt använda lite av luften som drar under och igenom 4-länkeriet på ett bra sätt...!?
Actionmeet samma förhållanden (29" höga däck och 60 fot runt 1.35s)
717 whp resulterade i 9.16
992 whp resulterade i 9.10
update:
nu hänger den på jobbet och jag har börjat med något jag haft i planerna länge, bygga igen i häcken så man slipper åka med en bromsskärm i form av helt bagageutrymme hela tiden...
eventuellt släpper jag in luft i facken vid stötdämparna endå, som lär kyla soppa och intercoolervattenkylare för att sen smita ut där regskylten brukar sitta...
fö, är det någon audirebell som provat det där med motorkylaren i skuffen och kan berätta lite om för och nackdelar med det? + vad ni använt för rör fram..
Jag lär flytta bak så mycket vikt jag kan och även försöka få lufttryck/sug ner i backen så mycket det går...
Så jag överväger lite ifall det skulle kunna vara värt att flytta kylarvikten från fram till bak... Visserligen lär jag fan behöva ha kylare fram för att få ut max till rovan som gillar att producera värme när man åker och sladdar..
Tror iofs jag skulle kunna använda luften rätt fränt bak för att få toppenkyla till kylaren och på samma sätt använda lite av luften som drar under och igenom 4-länkeriet på ett bra sätt...!?
Actionmeet samma förhållanden (29" höga däck och 60 fot runt 1.35s)
717 whp resulterade i 9.16
992 whp resulterade i 9.10
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fräste dit ett par pinnar till i skuffen på den gamle dräparn
fyfan va jag vill elda däck nu !!
kylaren inte blivit avspolad sen 2008... har tuktats runt bland smuts med både kombin och halfbacken..
kylarfästen version 1, med kylaren centrerad i hålet... men slangen hade blivit klämd då mot burstommen.... göra om göra rätt...
Vettifan vad det ser ut som... Ser iallafall ut att väga mer än luft och förhoppningsvis kunna göra något bra mot luft ihop med lite plåtar man drar i..
DRÄPARN!!!!!!!!!
2 av 15 grejer monterade i skuffen....... behöver lock till en fuelcell till kommande aluvattentankbygge, vart grejar man det utan att behöva en fuelcell eller ge 1000 spänn för ett lock?
Off till garaget igen, känns förövrigt jävligt värt pengarna att ha ett garage för tilllfället..... Äh är bra att ha i sommar när man BANKAR löken, då slipper man städa mellan mekkvällarna... För i sommar tror jag faktiskt att jag kommer få ner lite pulver i backen och börja åka riktigt snabbt på strippen... Och när det börjar lira... Då lär man ju skjuta löken...
2002 lyckad säsong, 1 bankad låda
2003 dålig säsong, 1 bankad lök, 2 bankade kopplingar
2004 lyckad säsong
2005 dålig säsong 7 bankade lökar + att jag knytnävade in en framskärm
2006 paussäsong åkte bmw m3 och käkade glass (sprängde visserligen lite diffbussningsbultar
2007 lyckad säsong / lite sprängda insug, turbosar och sånt mysmek.
2008 dålig säsong 5 bankade lökar, 1 bankad koppling, 1 bankad låda
2009 lyckad säsong / 5 bankade lådor, lite drivaxlar, kardaner och sånt mys
2010 dålig säsong / 2 bankade lökar, 4 bankade kopplingar, 3 bankade lådor, en sönder körd bakskärm pga tappat däck
2011 låt förfan trenden fortsätta!
lökbankningarna iår var att jag blåste en oljepumpsaxel, och att jag kokade skev toppen en gång på gatebil... baggisar
blir nog fan en vända till i garaget nu, hittade en gammal skön psychopunchplatta som måste avverkas ett par timmar till!
fyfan va jag vill elda däck nu !!
kylaren inte blivit avspolad sen 2008... har tuktats runt bland smuts med både kombin och halfbacken..
kylarfästen version 1, med kylaren centrerad i hålet... men slangen hade blivit klämd då mot burstommen.... göra om göra rätt...
Vettifan vad det ser ut som... Ser iallafall ut att väga mer än luft och förhoppningsvis kunna göra något bra mot luft ihop med lite plåtar man drar i..
DRÄPARN!!!!!!!!!
2 av 15 grejer monterade i skuffen....... behöver lock till en fuelcell till kommande aluvattentankbygge, vart grejar man det utan att behöva en fuelcell eller ge 1000 spänn för ett lock?
Off till garaget igen, känns förövrigt jävligt värt pengarna att ha ett garage för tilllfället..... Äh är bra att ha i sommar när man BANKAR löken, då slipper man städa mellan mekkvällarna... För i sommar tror jag faktiskt att jag kommer få ner lite pulver i backen och börja åka riktigt snabbt på strippen... Och när det börjar lira... Då lär man ju skjuta löken...
2002 lyckad säsong, 1 bankad låda
2003 dålig säsong, 1 bankad lök, 2 bankade kopplingar
2004 lyckad säsong
2005 dålig säsong 7 bankade lökar + att jag knytnävade in en framskärm
2006 paussäsong åkte bmw m3 och käkade glass (sprängde visserligen lite diffbussningsbultar
2007 lyckad säsong / lite sprängda insug, turbosar och sånt mysmek.
2008 dålig säsong 5 bankade lökar, 1 bankad koppling, 1 bankad låda
2009 lyckad säsong / 5 bankade lådor, lite drivaxlar, kardaner och sånt mys
2010 dålig säsong / 2 bankade lökar, 4 bankade kopplingar, 3 bankade lådor, en sönder körd bakskärm pga tappat däck
2011 låt förfan trenden fortsätta!
lökbankningarna iår var att jag blåste en oljepumpsaxel, och att jag kokade skev toppen en gång på gatebil... baggisar
blir nog fan en vända till i garaget nu, hittade en gammal skön psychopunchplatta som måste avverkas ett par timmar till!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
ser fram emot sommaren och Rudskogen! Fan vad grymt det kommer bli med nya banan. Håller du full pelle på långa rakan får du rycka skärmen för att få stopp he he
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
-
finns lite info här http://gatebil.no/?p=2127
Micke, japp, det blir en kopia av kombins. Jo 8an borde vara i asken, bara jag får iväg skiten i starten utan att bogga eller grilla&spränga grejer.. Har dock lite strul med nya lådan nu, men allt går att lösa, 2-3 månader kvar innan bw480in ska vråla..
skräll eller? hade det varit lika lätt att bygga en ny racebmw så kan jag lova att jag hade sålt och köpt nytt projekt varje år
vad gäller evon skulle lätt kunna tänka mig att ta ett annat projekt i inbyte ifall det vankas ett sånt byte... Men vad jag egentligen behöver är en 330 E46, gärna automat och med drag... Så min kvinna som är amerikan fattar hur man kör bil också och även lär sig uppskatta lite tysk kvalitetsvagn..........
gatbil_vgd wrote:Evon på blocket redan?
Bästa vinterbilen ju!!
skräll eller? hade det varit lika lätt att bygga en ny racebmw så kan jag lova att jag hade sålt och köpt nytt projekt varje år
vad gäller evon skulle lätt kunna tänka mig att ta ett annat projekt i inbyte ifall det vankas ett sånt byte... Men vad jag egentligen behöver är en 330 E46, gärna automat och med drag... Så min kvinna som är amerikan fattar hur man kör bil också och även lär sig uppskatta lite tysk kvalitetsvagn..........
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
[quote="r.ivars"]Micke, japp, det blir en kopia av kombins. Jo 8an borde vara i asken, bara jag får iväg skiten i starten utan att bogga eller grilla&spränga grejer.. Har dock lite strul med nya lådan nu, men allt går att lösa, 2-3 månader kvar innan bw480in ska vråla..
okej nice ser fram imot gatebilfilmen redan och lite feta drifts på gatan
ser mycke bra ut bygget keep it up
okej nice ser fram imot gatebilfilmen redan och lite feta drifts på gatan
ser mycke bra ut bygget keep it up
ms racing
Bmw's svar pål suprans fina låda!
Jericons urtramp passade på orginal ZF lådan, kul att jag sålde mitt och köpte ett nytt... hehe.....................................
Lådorna är dock inte lika, nya lådan har nog M5ans bultdelning + att den har m20 lut..
drog iväg kärran till jobbet igen, fyfan va smått med sås han lägger på vid -16
snart inte så tomt längre.... synd att man inte hade en helg till övers förra vintern......
att göra mallar tog ju en halv evighet bara det.. drygt när man inte vill ha så många "bitar" av alla plåtar.
finn ett fel och finn en felkälla.. haha...
plåtning i full gång, med bästa bandit webradion sprängandes ur ljudanläggningen.
tacka fan för växellådslyft så man slipper vara bläckfisk
hmm, ser ju fan ut som skit! Lär lacka svart på denna sidan..
batteri finns det redan plats för, men fästen till vattenelpumpen och vattenkärlet måste till.. BAGGIS
fyfan va skönt att skuffhelvetet är klart i stora drag..
Jericons urtramp passade på orginal ZF lådan, kul att jag sålde mitt och köpte ett nytt... hehe.....................................
Lådorna är dock inte lika, nya lådan har nog M5ans bultdelning + att den har m20 lut..
drog iväg kärran till jobbet igen, fyfan va smått med sås han lägger på vid -16
snart inte så tomt längre.... synd att man inte hade en helg till övers förra vintern......
att göra mallar tog ju en halv evighet bara det.. drygt när man inte vill ha så många "bitar" av alla plåtar.
plåtning i full gång, med bästa bandit webradion sprängandes ur ljudanläggningen.
tacka fan för växellådslyft så man slipper vara bläckfisk
hmm, ser ju fan ut som skit! Lär lacka svart på denna sidan..
batteri finns det redan plats för, men fästen till vattenelpumpen och vattenkärlet måste till.. BAGGIS
fyfan va skönt att skuffhelvetet är klart i stora drag..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:
Ååå.. Den är alltid lika rolig! Men du hann ju märka det i tid, vanligtvis har man redan kapat eller bockat och naturligtvis det sista av materialet.. måttbandshelvete, den andra skalan skulle vart på baksidan!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis