Blir ungefär samma effekt som på en topfuel-motor.
Man mosar in så sjukt mycket bränsle och har rätt elak kompression så det är på gränsen till Hydraulic-lock.
När det väl låser finns det inte så mycket som kan hålla emot.
En del motorer har dragstänger rakt igenom hela motorn.
Man drar alltså ihop toppen mot blocket och vevlagren mot blocket med svinlånga feta dragstänger.
En dragstång är en lång axel av grymt bra stål med sjuka hållfasthetsegenskaper, man har rullade gängor i vardera ända alternativt ett stopp ena änden och gänga i andra.
Konventionella block har ju gängor i sig både för toppbult och vevbult.
Med dessa vansinniga påfrestningarna är det lätt att det spricker och rensar av vad som som finns.
Precis som filmen.
Riktigt sjuk explosion på pullern. Ska va glad att han inte fick klumpen i knäet istället
Inte konstigt att det händer då den motorn är helt baserad på ett original traktorblock. Istället för 200hk så mosar dom i 2000 och 4 turbos som laddar en bra bit över original. o varvtalet ska vi inte snacka om Så blocket blir ju den allra svagaste länken..
pampers_38 wrote:PPF medlemmar som kallar ett ventilsläpp för ras... amatörer...
Kom tillbaka när ert motorblock har gjort en extra sollucka och ligger i baksätet