Dawe_A wrote:den på den stora bilden ser ut att sitta rätt, fast du kanske borde haft den kant i kant som den sitter orginal.
Kant i kant behöver den inte sitta, bara den sitter rakt och mot slitytan Ibland kan de bli nött lite där den suttit och då kan man med fördel montera den längre in/ut för bättre tätning
Jo förstås så länge den ligger rakt mot materialet, tänkte mest på att det är ett bra läge att ha den i så man vet att den är helt rak (med kanten), fast man kan ju mäta in till kanten på ett par ställen om den sitter en bit in, då blir det ju också bra. =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Har du den nya modellen av bakre vevaxeltätning så måste man ha monteringsverktyget i plast på plats i packboxen när man trär den på vevaxeln annars finns det risk att det inte blir tätt om kanten viker sig..
Niklas Sandström wrote:Har du den nya modellen av bakre vevaxeltätning så måste man ha monteringsverktyget i plast på plats i packboxen när man trär den på vevaxeln annars finns det risk att det inte blir tätt om kanten viker sig..
Det skulle jag kunna ha eftersom att jag precis köpt packboxen. Finns bild på packboxen på sida 1...
Detta verktyg, vart får jag tag på det?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Jag fick iaf vänt håll på samtliga packboxar idag utan att ha sönder dom!
Det räfflade är det mjuka läppen jag pratade om. Jag petar på den lite lätt med fingern nedan så ser ni hur mjuk den är!
Här har jag trätt den rätt på vevaxeln utan verktyget och då viker läppen sig utåt, ni ser det bruna räfflade. Blir detta fel då så att det inte tätar?
Här är packboxen inte helt påtryckt, ville bara visa hur läppen viker sig utåt!
Vad tror ni?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Rsjerry wrote:Får försöka med nåt sånt om jag inte kan få tag i verktyget som Niklas pratade på!
Det sitter ingen fjäder i denna packboxen, helskumt för det brukar ju alltid göra
Okay, då är jag med.
Har du nån exakt rund plastflaska i rätt storlek bör det gå lika bra, bara skära av botten och uppåt halsen samt på längden så att diametern blir anpassningsbar. Sen trä packboxen över flaskan, och sen trä flaskan över veven. Sen är det bara försiktigt lirka kåpan med boxen över flaskan och på veven.
Har gjort så själv förut med gott resultat men va försiktig om du försöker!
Sist jag köpte en så satt det då en vit plastgrej i packboxen i kartongen. Och en lapp som beskrev att man skulle låta platen sitta kvar när man trär den över vevaxeln så hamnar den på rätt sätt. Tror jag har kvar den ännu.
Det är torrt för det här är inte den definitiva monteringen, bara för bilderna! Sen ska det fettas in.
Niklas Sandström: Plastbiten var med i kartongen men ingen lapp så jag antog att det bara var ett skydd för packboxen så den där är jag rädd att jag har slängt Nybörjartabbe #2
Får kika i soptunnan om den inte är tömd i morgon!!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Tokigt, men så kan det vara när läpparna är slappa
På med lite fett och sen trycker du inte på den helt axiellt utan lägger övre delen av tätningen på plats och roterar sedan samtidigt som du trycker försiktigt. Har du ett tunt bladmått så kan du låta det funka som ramp.
Var försiktig så du inte skär i läppen bara.
Läser man på inläggen här gällande den stora packboxen, blir man lite rädd. (vet gammal tråd)
Jag monterade denna stora packbox idag på min maskin och det gick väldigt lätt att få i på medbringaren till veven. Inga konstigheter alls.
Vad jag förstår på folket här ska det vara jobbigt att få in den?
Borde jag vara orolig nu? Eller är de flera som har upplevt att den var lätt att montera/trycka in?
Naturligtvis smorde jag in allt med olja och så.. men ändå..