Persson- wrote:Hur smakar whey fx proteinpulver? är det den som "jordgubbssmaken" är gjord av rödbetor? är den god i choklad?
Jag dricker den i chocklad, helt ok, går inte att jämföra med en jag hade för några år sedan från gymgrossisten, den smakade hemskt +en gnutta vanilj, kräkvarning
Jag började träna lite förra veckan dock mest kondition i kombination med lite lagom styrketräning ska mest gå ner i vikt men samtidigt underhålla musklerna lite.
Mitt problem är när vi kör kväll på jobbet så tränar vi på morgonen då blir jag så jäkla trött på jobbet sen lite mer än jag borde bli. Några tipps på vad man kan göra eller om man bör ta något innan/efter man tränat ?
Käkar vanlig husmanskost på skapligt regelbundna tider och inga andra tillsatser typ protein eller så än.
Jag jobbar kväll men när jag tränade kondition aktivt under ett par månaders tid för ett år sen drygt så var jag mycket piggare på jobbet. Efter ett par veckor så var jag en helt annan person. Vaknade alltid pigg och somnade alltid lätt.
Så blev det för mig med senast jag tränade (typ 3 år sen) men nu går det segare än då så bara tänkte om någon hade något tipps på vad man kan göra bara för att få lite mer energi resten av dagen ? Annars får vi la se hur det känns efter ett par veckor
Mitt problem är när vi kör kväll på jobbet så tränar vi på morgonen då blir jag så jäkla trött på jobbet sen lite mer än jag borde bli. Några tipps på vad man kan göra eller om man bör ta något innan/efter man tränat ?
Vad är det för träning? är det cardio så är det helt normalt att man blir avslappnad/trött som fan efter ett pass (endorfiner mm), därför bättre för mig iallafall att köra på sen eftermiddag när man sen kan ge efter för tröttheten som kommer. Då kommer man liksom in i en god spiral med bra sömn och att kroppen suktar efter mer träning efter ett tag. (endorfin junkie)
Annars vad som hjälper för mig är väl koeffien/snus och hålla sig aktiv kanske finns något bättre tips...
Har aldrig druckit kaffe, snusat eller rökt och tycker det är skitäkligt så det blir svårt dock finns det ju "koffeinpiller" men är inte så sugen på sånt häller.
Jag funderar på om en gainer före eller efter träningen kan ge en liten uppåt effekt ?
Blir lite fundersam när jag läser ligga på 2gram protein kontinuerligt per kg kroppsvikt per dag.
Hur vet man att kroppen behöver så lite, med mina erfarenheter kunde min kropp tillgodo göra sig mycket högre nivåer.
Min kropp funkar helt kasst utan höga fett nivåer i kosten strax över 30e% så fick jag dom bästa resultaten.
Medans höga kolhydrat nivåer gav mest fett på kroppen.
Vissa får enastående resultat med mycket kolhydrater medans andra behöver mera fett i kosten för att fungera optimalt.
Det enda sättet är att testa sig fram sedan så lär man sig hur ens egen kropp fungerar.
Last edited by Mikael c on 12 Jan 2011, 18:39, edited 1 time in total.
Blir lite fundersam när jag läser ligga på 2gram protein kontinuerligt per dag. Hur vet man att kroppen behöver så lite, med mina erfarenheter kunde min kropp tillgodo göra sig mycket högre nivåer.
Grefven menar nog 2gr / kg kropp så för min del skulle det bli 152gr rent protein/dag.
Omräknat i det proteinpulvret jag dricker drink av nu blir det 608gr rent pulver, nästan en hel påse då det innehåller 25%protein
men man äter ju annat också som innehåller protein men det är ändå rätt mycket tycker jag.
Kyckling och kött osv innehåller ju en hel del vatten som ju inte är detsamma som protein, det är ju sällan man sitter och knaprar torkad kycklingfile eller oxstek...