Dåligt med uppdate så kastar in en bild på kolvarna kommer att bygga
smidd 2.4l m20 turbo nu lite mindre än alla andra men det skall nog funka endå.
Snik m20 maskinen sitter i bilen men det är på tok för kall att stå ute och frysa när dom sista bitarna skall på plats.
Sedan så lär det ju inte vara någe fäste att prata om ifall man skall ut och mappa lite själv.
Nya stakar är beställda nu i allafall.
Mikael c wrote:Dåligt med uppdate så kastar in en bild på kolvarna kommer att bygga
smidd 2.4l m20 turbo nu lite mindre än alla andra men det skall nog funka endå.
Snik m20 maskinen sitter i bilen men det är på tok för kall att stå ute och frysa när dom sista bitarna skall på plats.
Sedan så lär det ju inte vara någe fäste att prata om ifall man skall ut och mappa lite själv.
Nya stakar är beställda nu i allafall.
Bmwandreas wrote:Ja, är nog bättre att använda orig kolbultar.
Venolia bultarna är 64mm breda
Tjocklek 2mm länst ut som konar innåt 9mm upp till 4mm tjocklek
Vikt 103 gram
Orginal m50 då jag inte äger en m20 orginal kolvbult.
54mm bred
4.5mm tjock
och väger 107 gram
Skall se om jag kan ragga tag i några m20 bultar att jämföra med är dom lika breda kan jag åka med dessa.
Annars kanske man skall leta reda på ett par andra grövre.
Menar du ventilerna så skall 325ans ventiler i annars skall det bara matchportas med 325ans insug ,vid styrningen ar det ca 32mm hål.
Hoppas att det gav svar på din fråga.
Mikael c wrote:Menar du ventilerna så skall 325ans ventiler i annars skall det bara matchportas med 325ans insug ,vid styrningen ar det ca 32mm hål.
Hoppas att det gav svar på din fråga.
Såg ut som att du portat insuget iom att det blev så runt och fint =]
Jag har försökt att snygga till förbränningsutrymmet lite så nu skall den svetsas och mirafräsas.
Så får man mäta förbränningsutrymmen och snygga till det sista när den kommer hem