Martin's - Bmw E30 327,6 5-Bult Turbo Bigbrake
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- martin.wangerud
Lite mer bilder när inredningen gjordes.
Och lite mer bilder på bilen sommar 2010
Och lite mer bilder på bilen sommar 2010
Last edited by martin.wangerud on 06 Jan 2011, 00:08, edited 1 time in total.
- martin.wangerud
Det landade på 435hk och 500nm på hjulen på 1,53kg laddluftJWSE30 wrote:Vad blev det för effekt?martin.wangerud wrote:Så här ser maskinen ut! EN M20!!!
Och sedan några bilder från i somras när vi bänkade den.
Lite mer info om motorbygget kunde vara intressant
Trevlig bil
Så fort de roliga siffrorna började visa...NEJ! Då hänger inte tändningen med mer.
Men jag upplever inte de problemen när jag kör bilen på vägen.
Då rullarna inte verkar bromsa. Så det sa bara pang så fort turbon gav fullt så var det varvstop. Vet inte riktigt om rullarna går för lätt!
Vill ju så gärna ha 500WHP, Men det kanske inte går med orginal tändning.
Motor info:
M20b25
M51d25 vev
M20b20 stakar
M20b25 84v137 Mahle-kolvar
M21d24 Oljepump
Toppdeckat och O-ringat
Svetsad m20b25 topp (PPF)
Enem z45 turbokam (PPF)
HD-vippor (PPF)
Ventilfjäderkit steg-2 (PPF)
ARP-Topplocksbultar
Walbro 255l/h
Siemens deka 630cc@3bar
Vems 3.6
Holset HX40 turbo 58mm in
Tryckrör i aluminium 3"
IC 500*300*76 3" anslutningar
50mm dump
Spal 14" fläkt
KINA HKS wastegate 50mm
Downpipe i 3.5"
Avgas 3"
Sachs 618 tryckplatta
Sachs Organisk lamell
BMW 535 kyl
19-rad oljekyl
Saab 9-5 Laddtrycksstyrning
Trevligt att du startat projekt tråd. I sommar får du ta en tripp med bilen hit till Beverly Hills (Gävle) o leka lite.
Startade upp min igår o då kom lite motivation tillbaka.
Riktigt snygg inredning som frugan din gjort oxå. Kan han sy en till mig med kanske?
Riktigt snygg inredning som frugan din gjort oxå. Kan han sy en till mig med kanske?
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 323im Limo
- martin.wangerud
Ja det var på tidenm5micke wrote:Trevligt att du startat projekt tråd. I sommar får du ta en tripp med bilen hit till Beverly Hills (Gävle) o leka lite.
Det vore riktigt skoj att komma på en kaffe och lite lek
Läcker bil! ballt med egen sydd inredning, ser riktig bra ut! msport stolarna är sköna:)
Måste ha blivit KAOZ i maskinen när den låste sig? hehe
Måste ha blivit KAOZ i maskinen när den låste sig? hehe
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin.wangerud
- martin.wangerud
Jo de gick bra. Fick tag på en ny/beggad här.martin.wangerud wrote:Fan va kul! på med isdäck!m5micke wrote:
Hur gick det med remskivan osv. Hade ingen övers här hemma.
Har faktiskt is däck på BMW 15" fälg liggandes men då ryker nog skärmarna
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 323im Limo
Re: Bmw E30 Turbo
Jo jag har kollat på det klippet ett par gånger jag låg precis framför dig när det hände. En kompis som låg några bilar bakom varju stensäker på att det var jag som hade kultat.martin.wangerud wrote:Hehehe.. tappa gnistan kan man lungt säga.Carlsson wrote:Jag känner igen den bilen gött att du inte tappade gnistan efter rullningenmartin.wangerud wrote:Tjena!
Tänkte starta en lite projekttråd med mitt bygge.
Kan börja med att säga att bygget började för ca 2 år sedan.
Kraschade min dåvarande E30 som fick bli donator till den nya karossen som köptes för ca 1 år sedan.
Så här blev det
hoppas att bilen kommer ut till sommaren igen
4 vippor gick av vid varvstopp som tvärlåste motorn.. Inte bra när ena bakhjulet låg i gruset. Blev en ganska tvär omvändning :/
Fan vad snygg inredningen blir jag har varit sugen många gånger men inte vågat sprätta upp dom ifall man skulle tröttna under tiden...
MVH Daniel
länka till klippet ?Carlsson wrote:Jo jag har kollat på det klippet ett par gånger jag låg precis framför dig när det hände. En kompis som låg några bilar bakom varju stensäker på att det var jag som hade kultat.martin.wangerud wrote:Hehehe.. tappa gnistan kan man lungt säga.Carlsson wrote: Jag känner igen den bilen gött att du inte tappade gnistan efter rullningen
hoppas att bilen kommer ut till sommaren igen
4 vippor gick av vid varvstopp som tvärlåste motorn.. Inte bra när ena bakhjulet låg i gruset. Blev en ganska tvär omvändning :/
Fan vad snygg inredningen blir jag har varit sugen många gånger men inte vågat sprätta upp dom ifall man skulle tröttna under tiden...
MVH Daniel
- martin.wangerud
baumgardt wrote:länka till klippet ?Carlsson wrote:Jo jag har kollat på det klippet ett par gånger jag låg precis framför dig när det hände. En kompis som låg några bilar bakom varju stensäker på att det var jag som hade kultat.martin.wangerud wrote: Hehehe.. tappa gnistan kan man lungt säga.
MVH Daniel
http://www.youtube.com/watch?v=P6K8ciM-zXw
jaaa den har jag sett några gånger!martin.wangerud wrote:baumgardt wrote:länka till klippet ?Carlsson wrote: Jo jag har kollat på det klippet ett par gånger jag låg precis framför dig när det hände. En kompis som låg några bilar bakom varju stensäker på att det var jag som hade kultat.
MVH Daniel
http://www.youtube.com/watch?v=P6K8ciM-zXw
Okej trevligt, kör ju själv med liknande setup = )martin.wangerud wrote:Det landade på 435hk och 500nm på hjulen på 1,53kg laddluftJWSE30 wrote:Vad blev det för effekt?martin.wangerud wrote:Så här ser maskinen ut! EN M20!!!
Och sedan några bilder från i somras när vi bänkade den.
Lite mer info om motorbygget kunde vara intressant
Trevlig bil
Så fort de roliga siffrorna började visa...NEJ! Då hänger inte tändningen med mer.
Men jag upplever inte de problemen när jag kör bilen på vägen.
Då rullarna inte verkar bromsa. Så det sa bara pang så fort turbon gav fullt så var det varvstop. Vet inte riktigt om rullarna går för lätt!
Vill ju så gärna ha 500WHP, Men det kanske inte går med orginal tändning.
Motor info:
M20b25
M51d25 vev
M20b20 stakar
M20b25 84v137 Mahle-kolvar
M21d24 Oljepump
Toppdeckat och O-ringat
Svetsad m20b25 topp (PPF)
Enem z45 turbokam (PPF)
HD-vippor (PPF)
Ventilfjäderkit steg-2 (PPF)
ARP-Topplocksbultar