Svenska polisen kan vara elak :)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Den åsikten delar du inte med en här ifrån känd som "mix", Vred nacken av en polis hund. Rätte ansåg att hunden var i tjänst och skulle dömmas enligt rykten som om det vore en tjänsteman. Hur det senare gick har jag inte en aning om, detta var runt 6-7år sedan , och sedan dess har han inte sätts till här nere. Den riktigt intresserade kan pm:a.Grefven wrote:när en hund kommer så då ligger man fan pyrt till. speciellt när det är en polis tät bakom med en klubba i näven =) (och 15 till strax bakom honom)
En jag jobbar med dödade en schäfer med att vrida nacken av den. Det var bara en "privat" hund. Skadestånd och böter blev det.
Ägaren vägrade att säga till hunden att lugna ner sig. Ägaren svarade "är du rädd eller" lite belåtet. Då sa m: jag tar livet av hundjäveln om du inte kopplar den nu. Då började ägaren skratta och sända om att det klarade han aldrig för en schäfer är så jäkla ball.
Knak, -"nu kan du asa hem skitet"
Ägaren vägrade att säga till hunden att lugna ner sig. Ägaren svarade "är du rädd eller" lite belåtet. Då sa m: jag tar livet av hundjäveln om du inte kopplar den nu. Då började ägaren skratta och sända om att det klarade han aldrig för en schäfer är så jäkla ball.
Knak, -"nu kan du asa hem skitet"
-
Näe precis för en hund klarar säkert inte tugga sönder en muskel, slita en arm ur led eller kanske "tugga" av ett ben på en människaFredriksson84 wrote:Polisen strävar alltid att använda så lite våld som möjligt. Så därför valde dom nog att skicka hunden istället förbatt skjjta. Några ytliga bitmärken är bra mycke lindriga än ett skott i benet som ev gör så benet går av också
Om ser till just den filmen som tråden startade med är det helt fukked att dom släppte hunden. Ja menar hade dom förväntat sig att han inte skulle hinna hugga hunden med yxan eller?
Ingen av plitarna vågade ju övermanna personen i fråga antagligen just pga. yxan.
Å sen hör man hundföraren lipa och komma rännandes med batongen i huggsta hugg. De e fan han yxan skulle ha suttit i!
Näe knäpp av såna där människor på plats istället så skulle man spara både pengar och risk för allmänheten.
Du har kanske blivit "övermannad" av nån svettig krogvakt efter att varit lite för förfriskad?Grefven wrote:hunden ska bita för att hålla fast. och det gör den oftast om inte gärningsmannen kämpar för livet att komma väck. för då får hunden ta nytt grepp gång på gång.
det kan ju smärta en del =)
Man sprattlar som sautan för att det gör så in i hvete ont när dom bryter upp armen så de går ju inte att ligga stilla, eller att "lugna ner sig" som dom ofta uttrycker det.
Lär vara ungefär samma sak när hunden tar tag, rätt svårt att ligga still har jag en känsla av.
nä. det har jag faktiskt inte.
känns ganska meningslöst. har någon kommit in efter man släckt vakten?
man får helt enkelt ge fasen i att springa runt i stan med en yxa och vara extremt hotfull så slipper man ju både batongen i fejset och hunden i underarmen.
om man nu inte tvunget vill ha 50kg schäfer i armvecket, och bossebatong smeka en över okbenet vill säga =)
känns ganska meningslöst. har någon kommit in efter man släckt vakten?
man får helt enkelt ge fasen i att springa runt i stan med en yxa och vara extremt hotfull så slipper man ju både batongen i fejset och hunden i underarmen.
om man nu inte tvunget vill ha 50kg schäfer i armvecket, och bossebatong smeka en över okbenet vill säga =)
-
Finns ju skyddsvästar till hundar.
Men du skriver att dom kan tugga sönder hit å dit ja visst kan dom. Men en bra polishund ska endast bita engång för att sedan sitta kvar. Ev omtag men ett omtag får inte alls samma kraft som när dom kommer sådär ifart å svårt att få kraft i ett bett om du hur en stor arm i munnen redan. Har själv schäfer å prövat på lite skydd men inte tränat mycke. Pga att sån träning kan göra så hunden reagerar vid fel tillfälle å då sittet man i skiten om det händer något
sen jobbar jag själv som krogvakt och visst kan vi lägga ner folk på backen å "bryta"upp en arm på ryggen men då finns det säkert grund till det som hot/våld mot tjänsteman
Sen är det ju så att det finns många vakter som inte borde vara vakter precis som det finns fel folk i alla yrkesgrupper.
Vi jobbar på krogarna för att folk ska ha det trevligt. Hålla ordning.
Sen att vi omhändertar personer som är för fulla det är för deras eget bästa vilket inte många fattar. När vi gör det går vi efter en vårdlag lob. Och det är alltså personer som vi anser är för fulla för att kunna ta hand om sig själva eller vara fara för andra. Alltså någon som däckat av någonstans eller någon som springer runt å muckar med folk kan också bli lobbade pga deras agresiva beteende
Men du skriver att dom kan tugga sönder hit å dit ja visst kan dom. Men en bra polishund ska endast bita engång för att sedan sitta kvar. Ev omtag men ett omtag får inte alls samma kraft som när dom kommer sådär ifart å svårt att få kraft i ett bett om du hur en stor arm i munnen redan. Har själv schäfer å prövat på lite skydd men inte tränat mycke. Pga att sån träning kan göra så hunden reagerar vid fel tillfälle å då sittet man i skiten om det händer något
sen jobbar jag själv som krogvakt och visst kan vi lägga ner folk på backen å "bryta"upp en arm på ryggen men då finns det säkert grund till det som hot/våld mot tjänsteman
Sen är det ju så att det finns många vakter som inte borde vara vakter precis som det finns fel folk i alla yrkesgrupper.
Vi jobbar på krogarna för att folk ska ha det trevligt. Hålla ordning.
Sen att vi omhändertar personer som är för fulla det är för deras eget bästa vilket inte många fattar. När vi gör det går vi efter en vårdlag lob. Och det är alltså personer som vi anser är för fulla för att kunna ta hand om sig själva eller vara fara för andra. Alltså någon som däckat av någonstans eller någon som springer runt å muckar med folk kan också bli lobbade pga deras agresiva beteende
Ok? Utan att fördjupa oss allt för mycket i ämnet kan jag nämna att när och hur polisen får använda hund som hjälpmedel vid tvångs- eller våldsåtgärder är inte särskilt reglerat i lag. Ingenstans står det när och hur polishundar får användas. Man får utgå från de allmänna principer som gäller för polisens våldsanvändning.Fredriksson84 wrote:Men en bra polishund ska endast bita engång för att sedan sitta kvar.
Ev omtag men ett omtag får inte alls samma kraft som när dom kommer sådär ifart å svårt att få kraft i ett bett om du hur en stor arm i munnen redan.
Hunden kan användas vid många olika tillfällen och det är svårt att gradera in den på en skala över våldsanvändningen. Det är hundföraren som avgör när hunden skall användas vid ett ingripande.
Rätten för polisen att använda våld finns i Polislagen och i Brottsbalken. Föreskrifter och allmänna råd finns i Rikspolisstyrelsens författningssamling, FAP, bland annat om polisens hundverksamhet och om prövning av polisens hundar.
Om du har tränat skydds borde också således veta hur en hund beter sig när den attackerar/angriper, mao knappast med ett såkallat bett.
Ang. omtag tänker jag fan inte ens kommentera förrutom om du tror att kraften ifrån bettet kommer ifrån att hunder rusar på dig är du helt ute och cycklar.
Så nu ska jag inte skriva mer här
-
-
Om man räknar pengar och kostnader hade det varit bättre att stå för rehabilitering av psykfallet om så skulle behövas. En skadad och pensionerad eller dödad utbildad polishund kostar förmodligen rätt mycket med. Det är ännu mer slöseri med statliga pengar att skicka fram hunden framifrån mot en yxbeväpnad man. Bakifrån hade varit en helt annan sak. Hade varit bättre med ett haltande psykfall pga skott i knäna.
Tycker det är fruktansvärt att det ska skötas på det viset i sverige
att dom skickar hunden först och sen kommer dom fånarna springandes
hade hans slag med yxan varit lite snabbare så hade den suttit i huvudet på hunden och dens dagar hade varit räknade
hemskt att se på att svenska fjoll polisen beter sig som dom gör
att dom skickar hunden först och sen kommer dom fånarna springandes
hade hans slag med yxan varit lite snabbare så hade den suttit i huvudet på hunden och dens dagar hade varit räknade
hemskt att se på att svenska fjoll polisen beter sig som dom gör
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gustafsson
- Admin
Dajb: Javisst,,sen skriker han nejnej nej och då springer fram med klubban.
Som jag sa tidigare alldeles för mkt poliser för en dåre..Fram med pickan så är det klart.
Svenska poliser är faktis mkt bättre än dem flesta runt världen,men jag tycker att dem är lite väl fega.Dem slösa resurser på onödiga fall.
Föresten,man har ju sett i Usa att dem har teasergun och bönpåsekulor mm..
dem verka vara jäklit effektiva,finns det inte sånt tillgängligt för svenska poliser?
Som jag sa tidigare alldeles för mkt poliser för en dåre..Fram med pickan så är det klart.
Svenska poliser är faktis mkt bättre än dem flesta runt världen,men jag tycker att dem är lite väl fega.Dem slösa resurser på onödiga fall.
Föresten,man har ju sett i Usa att dem har teasergun och bönpåsekulor mm..
dem verka vara jäklit effektiva,finns det inte sånt tillgängligt för svenska poliser?
Wanchai Gustafsson
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
0722101489
Stort tack till
PPF
Bäckis
Ärtan
Thivan
de blev så här när man drog ner på psykvården,alla utom dom sämsta blev utsläppta .
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net