Citerar vad Ebrahim Kanoo har skrivit själv, va ju dags för en ny turbo i hans gatbil, en promod 90mm turbo. Flög in Shane Tecklenburg från USA för lite snabb mappning. Kan förövrigt meddela att den här Ebrahim Kanoo skiter pengar
Its a brand new motor, i have finished installing it one hour before the dyno, we were in a hurry, we did not have time to tune the car and partial throttle, also i just finished painting the car its a fresh paint after doing that the motec was not runing good and sometimes, cause of the ground wires due to the new paint.
You can see it in some of the runs the motec would turn off at 7,600 rpm and then the car turn on again at 8,100 rpm, red line was set at 8,700 rpm.
Next week i will be installing a complete new motec wires, and i will dyno the car again, from the data i can see the car have another 50 whp to produce.
Nu vill jag inte låta sur men på ett ungefär. Hur mycket snabbare hade den supran som gått 7,91 eller nåt (i den andra tråden) mot exempelvis Jimpas e30 på en av ppfs träffar.
Ännu mer OT, var de inte nån AS SNABB skyline gtr från japan eller nåt som körde på mantorp eller var de var och inte ens vart nära sin tilltänkta tid?
Krillian wrote:Nu vill jag inte låta sur men på ett ungefär. Hur mycket snabbare hade den supran som gått 7,91 eller nåt (i den andra tråden) mot exempelvis Jimpas e30 på en av ppfs träffar.
Ännu mer OT, var de inte nån AS SNABB skyline gtr från japan eller nåt som körde på mantorp eller var de var och inte ens vart nära sin tilltänkta tid?
Är usa's banor så mycket bättre?
Är bara att jämföra med den riktiga dragracingen, top fuel t.ex.
Europa: 4.57 @ 320mph
USA: 4.28 @ 336mph
Vad jag läst är banorna i Europa är mycket ojämnare och studsigare. Sen verkar dom ösa på med en hel del mer klister än vad vi gör.