Team Run} Bmw 2002 -75 306hk/498nm

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Doktorn

Post by Doktorn »

lenin wrote:Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar :)

Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.

Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
Ja får du henne att pynta ett sprut så dela med dig av tekniken! Jag har flera bilar som kan behöva bli programmerbara=)
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Det är lågohmsdriver i Vipec, inte Link storm.
lenin

Post by lenin »

Grefven wrote:
lenin wrote:Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar :)

Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.

Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
är väl ingen skillnad mellan vipec och link förutom klistermärket på lådan. iaf till det du ska ha det till? kolla vilka funktioner du behöver bara.

fint att du fått kärringen till att lätta på börsen oxå, hur gör man det?
De borde du om någon veta tycker ja? :lol:
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
Grefven

Post by Grefven »

Hon har 150k/året i lön sen 10år tillbaka. Så där finns inga pengar att hämta.
lenin

Post by lenin »

Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.

Men då e igentligen enda skillnaden att vipec klarar lågohmsspridare. Får ta en öl o sova lite på de här.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

Struntade du i min gamla e30 kombi sen eller? Va den helt upprostad i golvet eller ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Grefven

Post by Grefven »

lenin wrote:gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.
det har bara fördelar för den som är dominant och inte skäms för att gapa sig till allt till sin fördel.

dela på gemensamma utgifter är väl en självklarhet. betal alla räkningar, köp allt till hemmet, mat osv osv. men det som blir över. det borde man väl själv få bestämma över?
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

lenin wrote:Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.

Men då e igentligen enda skillnaden att vipec klarar lågohmsspridare. Får ta en öl o sova lite på de här.
Nej det skiljer på funktioner i programvara också. Sen ingår lufttemp och vattentempgivaren. Så de 900kr som de skiljer kanske inte spelar någon roll :wink:
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Bmwandreas wrote:
lenin wrote:Grefven: Menade mer att du har bättre pli o får göra va du vill me dina pengar. Vi har gemensam ekonomi o de har väl sina för- och nackdelar.

Nej det skiljer på funktioner i programvara också. Sen ingår lufttemp och vattentempgivaren. Så de 900kr som de skiljer kanske inte spelar någon roll :wink:
Välj då ett vipec v44, Finns en funktion i programvaran som är guld värd. Sedan har inte link g4 extreme closed loop till laddstyrningen vad jag hittat. dock till tomgångsmotorn.
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

robert wrote:
Bäckis wrote:Vi säljer även Autronic till den som vill ha det. MS och VEMS bjuder på mer strul och skit i bänken på ett år än alla andra sprut tillsammans, trots att det kanske är max 10-20% som kör dem. Och ja, et är en ren SANNING.
Vad är likheten mellan MS och VEMS och varför du drar du dem över samma kam? Av nyfikenhet vad har problemet varit exakt eg?
Minst sagt många. Väldigt mkt triggerfel mm. Jag anser att det är junk, tänker inte diskutera det, igen. Om man är intresserad av elektronik så visst, annars bör man välja något annat som tex Vi-pec, Link, Autronic.

Jag vet på rak arm ingen som inte bara vridit på nyckeln efter att ha kopplat in sitt Vi-pec, och då handlar det om ca 200 system.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
knotan

Post by knotan »

min sambo har varit arbetslös/mammaledig mer eller mindre hela tiden sen hon blev gravid med första ungen för snart 7 år sedan, det hindrar inte mej att bygga bil ändå :lol:
(hon jobbar inom komun/omsorgen så där finns inga fasta tjänster, bara vikariat 2-3 månader under semestertider)

men men kansk är som nån sa att gemensam "ekonomi" gynnar den som gapar mest :lol:

när jag köpte vipec till min förra året (efter ha felskökt på mitt MS i 2 veckor utan framgång,) så ansåg jag att det inte var nått att ens fundera på... bara öppna plånboken sen fick jag leva som en kyrkråtta några månader, men det va det värt,. bilen hoppade iallafall igång å gick bra direkt 8)

ska det vara budget så kan du som sagt lika väl ta det billuigare linket, finns ju utgångar för å köra wastefire å det räcker långt upp i effekt.. motstånd för spridarna är ju väldigt välbeprövat så att välja vipec för kunna köra lågnivå känns onödigt...
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Det är inte enda skillnaden, men han klarar sig med ett Atom.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
lenin

Post by lenin »

Dawe_A wrote:Struntade du i min gamla e30 kombi sen eller? Va den helt upprostad i golvet eller ?
Jadu. Skulle faktiskt börja skotta fram den precis när ja fick denna som byte mot en annan bil. Men som sagt den e de mycke o göra på. Hade släppt svetsen i fjäderbenet hela vägen så ena framhjult e helt snett. Men motor sitter i så de ska bara kopplas el me. Får bli projekt nr:2 :)
lenin

Post by lenin »

Usch blir bara velig av de här. Alla säger olika. Lutar iaf åt ett vipec men får nog sova på de några nätter till. Finns ändå inte tid o börja koppla på hela denna veckan o ev inte nästa heller.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

knotan wrote:min sambo har varit arbetslös/mammaledig mer eller mindre hela tiden sen hon blev gravid med första ungen för snart 7 år sedan, det hindrar inte mej att bygga bil ändå :lol:
(hon jobbar inom komun/omsorgen så där finns inga fasta tjänster, bara vikariat 2-3 månader under semestertider)

men men kansk är som nån sa att gemensam "ekonomi" gynnar den som gapar mest :lol:

när jag köpte vipec till min förra året (efter ha felskökt på mitt MS i 2 veckor utan framgång,) så ansåg jag att det inte var nått att ens fundera på... bara öppna plånboken sen fick jag leva som en kyrkråtta några månader, men det va det värt,. bilen hoppade iallafall igång å gick bra direkt 8)

ska det vara budget så kan du som sagt lika väl ta det billuigare linket, finns ju utgångar för å köra wastefire å det räcker långt upp i effekt.. motstånd för spridarna är ju väldigt välbeprövat så att välja vipec för kunna köra lågnivå känns onödigt...
Kan säga att det är enorm skillnad på öppningstid mellan en lågohmsspridare med 4/1A signal och en med motstånd. Så att säga att det är onödigt när det finns är osanning.
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Var i praktiken blir detta ett problem Andreas?
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Full öppningstid spelar det ingen roll men allt under 90-100% blir lite knasigt.
Post Reply