Team Run} Bmw 2002 -75 306hk/498nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Team Run} Bmw 2002 -75 306hk/498nm
Motorn 2012:
* Volvo vit4:a från s40 (B4194T)
* SPM h-profilstakar
* Viktade kolvar
* 1000cc delphi spridare
* kkk24 turbo från v70r 05-
* Laddar 1.2bar just nu
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" raka rör från turbon
Drivlina:
* ZF låda från bmw diesel
* Tilton tryckplatta med 6 pucks sinter
Motorn 2011:
* B230ft block
* 405 topp med v-kam
* 1000cc delphi spridare
* 16t turbo
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" avgas från turbon med en dämpare
Drivlina:
* m47 låda(bytt 1 gång iår)
* Standard bakvagn me svetsdiff
Detta följande är som jag skrev när jag köpte bilen. Men tider förändras som ni vet:
Lever i hus med min sambo sedan ca 2 år och har en grabb på 1.5 år. Själv är jag 24. Bilar blev mitt liv när jag började fordonsprogrammet o hållt på med de mer eller mindre sedan dess. Nu för ca 1 år sen startade jag egen firma som bilmeck, investarade i en autocom pro och däckmaskiner. Har fortfarande ett heltidsjobb på helgerna så fritiden kommer när företaget tillåter.
Nog om mig över till bilen.
Det är en bmw 2002 -75 som jag bytte med Dallo hör på forumet, rikigt sjysst kille måste ja säga, levererades hem till garaget kostnadsfritt.
Har varken kommit så långt i planer eller annat. Bilen startar inte för sprutet är urkopplat. Dom senaste 4 ägarna har försökt men ingen lyckats. Verkar vara en box från ett sprut som kräver varvsignal. Räcker alltså inte med hallgivaren som sitter i fördelaren just nu. Så det blir ett annat sprut, har dock inte bestämmt vilket ännu. Edit: Blev ett link g4 atom här från ppf
Motor 2010: (innan start)
b230 bottendel med 405 topp.
Egensvetsat insug
Omsvetsad sump
300cc spridare
t16 agg från 850
Bortkopplat sprut från minst 2 olika bilar, klippt och skarvad överallt.
I övrigt tror jag allt annat e originalt.
Jag har inte gjort nån direkt lista ännu men sprut står överst iaf. Tänkt köra med bilen nästa sesong så vill inte göra för mycke så den inte går att köra med alls. Rostlagning osv får antagligen vänta. Även bakvagn och framvagn får vänta, tänkte kolla hur mycke man måste modda för o få dit e30 grejjer.
Nån som vet vilken bakvagn som passar hyffsat, skriv gärna.
Lite kortfattat varför ja startar denna tråden.
1. Tips om 2002:or bla fram- och bakvagn, vilka andra går o använda?
2. Tips på vilket sprut jag ska använda för och få de så billigt som möjligt och med så lite strul som möjligt.
3. Tips på var man får tag i 2002 delar bäst och billigast.
När bilen införskaffades
Städat ur
Pallt upp för o kolla vad som finns under
Synd me volvo motor men kan inte bli billigare
I nuläge:
* Volvo vit4:a från s40 (B4194T)
* SPM h-profilstakar
* Viktade kolvar
* 1000cc delphi spridare
* kkk24 turbo från v70r 05-
* Laddar 1.2bar just nu
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" raka rör från turbon
Drivlina:
* ZF låda från bmw diesel
* Tilton tryckplatta med 6 pucks sinter
Motorn 2011:
* B230ft block
* 405 topp med v-kam
* 1000cc delphi spridare
* 16t turbo
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" avgas från turbon med en dämpare
Drivlina:
* m47 låda(bytt 1 gång iår)
* Standard bakvagn me svetsdiff
Detta följande är som jag skrev när jag köpte bilen. Men tider förändras som ni vet:
Lever i hus med min sambo sedan ca 2 år och har en grabb på 1.5 år. Själv är jag 24. Bilar blev mitt liv när jag började fordonsprogrammet o hållt på med de mer eller mindre sedan dess. Nu för ca 1 år sen startade jag egen firma som bilmeck, investarade i en autocom pro och däckmaskiner. Har fortfarande ett heltidsjobb på helgerna så fritiden kommer när företaget tillåter.
Nog om mig över till bilen.
Det är en bmw 2002 -75 som jag bytte med Dallo hör på forumet, rikigt sjysst kille måste ja säga, levererades hem till garaget kostnadsfritt.
Har varken kommit så långt i planer eller annat. Bilen startar inte för sprutet är urkopplat. Dom senaste 4 ägarna har försökt men ingen lyckats. Verkar vara en box från ett sprut som kräver varvsignal. Räcker alltså inte med hallgivaren som sitter i fördelaren just nu. Så det blir ett annat sprut, har dock inte bestämmt vilket ännu. Edit: Blev ett link g4 atom här från ppf
Motor 2010: (innan start)
b230 bottendel med 405 topp.
Egensvetsat insug
Omsvetsad sump
300cc spridare
t16 agg från 850
Bortkopplat sprut från minst 2 olika bilar, klippt och skarvad överallt.
I övrigt tror jag allt annat e originalt.
Jag har inte gjort nån direkt lista ännu men sprut står överst iaf. Tänkt köra med bilen nästa sesong så vill inte göra för mycke så den inte går att köra med alls. Rostlagning osv får antagligen vänta. Även bakvagn och framvagn får vänta, tänkte kolla hur mycke man måste modda för o få dit e30 grejjer.
Nån som vet vilken bakvagn som passar hyffsat, skriv gärna.
Lite kortfattat varför ja startar denna tråden.
1. Tips om 2002:or bla fram- och bakvagn, vilka andra går o använda?
2. Tips på vilket sprut jag ska använda för och få de så billigt som möjligt och med så lite strul som möjligt.
3. Tips på var man får tag i 2002 delar bäst och billigast.
När bilen införskaffades
Städat ur
Pallt upp för o kolla vad som finns under
Synd me volvo motor men kan inte bli billigare
I nuläge:
Last edited by lenin on 29 Apr 2013, 20:53, edited 16 times in total.
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
http://www.spsolutions.se/02tavlan/
http://www.02-depan.se/
http://www.iemotorsport.com/
http://savarturbo.se/
ett litet bidrag sen är de bara att leta
http://www.02-depan.se/
http://www.iemotorsport.com/
http://savarturbo.se/
ett litet bidrag sen är de bara att leta
Vet att ja la upp dum köptråd innan. Måste vara okejj o skriva här om tips om olika styrsystem. Vad rekomenderar ni? E de lönt o snåla o köpa ett ms eller ångrar man bara sig? Vipec ch vems e ju med i tankarna men handlar om lite mer pengar, men de e kanske värt de? Känns som de inte behöver vara ett über sprut till en sån här motor men ändå inget skit som man aldrig får igång.
Snälla ge mig lite tips då ja aldrig hållt på med eftermarknadssystem innan.
Snälla ge mig lite tips då ja aldrig hållt på med eftermarknadssystem innan.
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
sm4 såklartmicke999 wrote:tror inte man får säga annat än vipec utan att änns meddelande raderas på den här sidan
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi säljer även Autronic till den som vill ha det. MS och VEMS bjuder på mer strul och skit i bänken på ett år än alla andra sprut tillsammans, trots att det kanske är max 10-20% som kör dem. Och ja, et är en ren SANNING.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
okej varför tas inlägg bort där man jämnfört sm4 med vipec?Bäckis wrote:Vi säljer även Autronic till den som vill ha det. MS och VEMS bjuder på mer strul och skit i bänken på ett år än alla andra sprut tillsammans, trots att det kanske är max 10-20% som kör dem. Och ja, et är en ren SANNING.
självklart går inte vems eller ms att jämnföra med dom andra fina spruten finns en anledning att de kallas mega strul och mega skrot
ms racing
Vet inte vad du snackar om, finns inga skäl att bort den typen av inlägg och inget som gjorts heller. De tål att jämföras.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
ska det vara budget så satsa på et link g4 atom...
visst MS och vems är billigare, men vill du ha nått som garanterat funkar bra så får du vara beredd på att lägga lite mer pengar.
och jag lovar att det inte finns något som är så tråkigt som när man står still med bilen på en bankörning, som redan är betald, och allla polarna susar runt på banan medans ditt ms/vems buggar så du inte kommer ut från depån
kompletterar du med ett begagnat edis 4 från skroten så har du ju ett system som hänger med långt till väldigt lågt pris..
motorn i övrigt kommer nog klara av runt 250-300 häst med skaplig driftsäkerhet
minsta lilla missarna i mappningen eller att sprutet buggar å misständer så skjuter du den motorn ganska omgående... (antingen går en kolv eller så näcker du en vevstake. så det lönar sej ändå att lägga några kr extra på sprut
visst MS och vems är billigare, men vill du ha nått som garanterat funkar bra så får du vara beredd på att lägga lite mer pengar.
och jag lovar att det inte finns något som är så tråkigt som när man står still med bilen på en bankörning, som redan är betald, och allla polarna susar runt på banan medans ditt ms/vems buggar så du inte kommer ut från depån
kompletterar du med ett begagnat edis 4 från skroten så har du ju ett system som hänger med långt till väldigt lågt pris..
motorn i övrigt kommer nog klara av runt 250-300 häst med skaplig driftsäkerhet
minsta lilla missarna i mappningen eller att sprutet buggar å misständer så skjuter du den motorn ganska omgående... (antingen går en kolv eller så näcker du en vevstake. så det lönar sej ändå att lägga några kr extra på sprut
Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar
Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.
Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.
Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
Norra skåne, Osby. tel nr: 0708534389
är väl ingen skillnad mellan vipec och link förutom klistermärket på lådan. iaf till det du ska ha det till? kolla vilka funktioner du behöver bara.lenin wrote:Tackar för alla tycken! Nån som vet nått bra tips hur man får kärningen o förstå att de e detta ja måste ha oavsett va de kostar
Känns som man får mer för pengarna om man köper ett vipec gentemot link, 2,5k extra i sammanhanget känns som de kan vara värt om man får bättre grejjer. Som knotan sa vill man ju inte stå med datorn o krabba halva dagen av en bankörning.
Som de e nu står de mellan link o vipec. Rösta gärna A eller B!
fint att du fått kärringen till att lätta på börsen oxå, hur gör man det?