har köpt ett par fälgar där centrum ska vara borstat, och det ser jäkligt snyggt ut när det är det
men det tyckte inte förra ägaren tydligen så han polerade upp det
går det att få tillbaka den borstade looken, eller är det svårt att få "slipmärkena" som blir, jämna?
jag vet att man kan vattenslipa typ med 800 papper, men jag tycker endå att det blir inte rätt när man gjort det på många andra delar,
tanken är att det ska se ut som det gjorde från fabrik, dvs såhär:
slipa grovt för hand sedan montera fälg på bilen när den är uppallad (såklart pallbockar under) starta bilen och i med lämplig växel.
Sedan kan du putsa ytan med smärgel och scotch duk
Om du nu inte har tillgång till en större svarv.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
hmm fan ville få det gjort innan bilen e ihop slippa sitta med det sen
har nämligen ingen drivlina i nu och motorn är ej inkopplad, ville ta det som lite mysmeck tills bilen e klar hehe
nicke.t wrote:hur putsar man ekrarna när de snurrar? kanske bara fälgbanan du mena?
hehe det tänkte jag inte på, om man ska köra ekrarna så lär man nog blivit av med ett finger eller 2 under tiden hehe
Mvh
Man tillverkar ett litet verktyg så man inte behöver vara där med fingrarna och pilla. En cirkelsektor som täcker två ekrar och som är lite uppsvängt i kanterna så inte ekrarna slår i. Gärna i något halvmjukt material så man kan följa ekrarnas form bättre.
Crille74: om du läser mitt första inlägg innan du kommenterar så förstår du nog att din kommentar är totalt onödig.
jag vill ha dom så att dom ser ut som dom gör på den bilden, eftersom att dom inte ser ut så nu, och med det sagt så kan man även konstatera att det inte är mina fälgar på bilden, eftersom att det är så jag vill dom ska se ut, hade dom redan sett ut så, ja då hade jag inte behövt göra något åt dom, och heller inte gjort denna tråden
FugitivE: okej, fan vad kasst ja super kräsen är man ju kanske inte, vill bara få tillbaka den härliga matta snygga ytan :S
aja får höra mig fram vad det finns för företag som kan isf göra det
Dajb wrote:Crille74: om du läser mitt första inlägg innan du kommenterar så förstår du nog att din kommentar är totalt onödig.
jag vill ha dom så att dom ser ut som dom gör på den bilden, eftersom att dom inte ser ut så nu, och med det sagt så kan man även konstatera att det inte är mina fälgar på bilden, eftersom att det är så jag vill dom ska se ut, hade dom redan sett ut så, ja då hade jag inte behövt göra något åt dom, och heller inte gjort denna tråden
FugitivE: okej, fan vad kasst ja super kräsen är man ju kanske inte, vill bara få tillbaka den härliga matta snygga ytan :S
aja får höra mig fram vad det finns för företag som kan isf göra det