Motorn sitter fint där,appropå buren så har ja lagt på minnet att en del gamla wrc bilar har grå-metalic lack på sina burar o det va riktigt snyggt, såg en eskort coswort i Norge som hade både golv o bur i grått o det såg jävligt seriöst ut,snyggt..
JMK Racing wrote:Motorn sitter fint där,appropå buren så har ja lagt på minnet att en del gamla wrc bilar har grå-metalic lack på sina burar o det va riktigt snyggt, såg en eskort coswort i Norge som hade både golv o bur i grått o det såg jävligt seriöst ut,snyggt..
Jag har faktiskt tänkt på att lacka den Stålgrå invändigt men de kanske ser snikigt ut me två olika färger så,typ som om man lackat om den från grå och skitit i att lacka invädigt
Jag skulle villa ha tag på nån sidenmatt riktigt stark färg
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
ett tips jätte portad topp o vassa kammar o racevetiler gör väldigt mkt de men det kostar mkt med men min m50 2,8 gav 500whp vid 0,8bar tackvare portning i kammar o race ventiler
Har inte bestämt mej riktigt än,men andra kammar typ z2 och fjädrar+Crmo retainers blir de iaf,men hade tänkt kört org ventiler och lite tillsnyggade insugskanaler bara..
Men de känns som minsta bekymret just nu då de finns hur mkt som helst att göra på bilen
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Nu har jag inte läst tråden, ska den köras som sugmotor?
Har ingen större erfarenhet av att vässa sugmotorer, men tycker de känns som det skulle behöva vara ett grövre rör fram till insuget än kröken du har där. Om du räknar på totala arean av spjällen, vad kommer du till för diam. då?