Sälj dina trimdelar
Moderators: Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Snekast
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 12 Jun 2010, 15:05
Upp och hoppa!
Spiidfriik
Posts: 561 Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:
Post
by Spiidfriik » 15 Jun 2010, 01:15
Är 25/25 möjligt? Vill ha riktigt (extremt) aggresiv bromsverkan. Drifting.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 15 Jun 2010, 13:04
Spiidfriik wrote: Är 25/25 möjligt? Vill ha riktigt (extremt) aggresiv bromsverkan. Drifting.
Det är möjligt men jag skulle föreslå 30/30 som redan är aggressivt istället. Men det är möjligt att tillverka som sagt om du är sugen att testa.
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 22 Jun 2010, 09:03
Up!
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 12 Aug 2010, 22:38
Hopp!
Lauge
Posts: 171 Joined: 20 Nov 2005, 17:13
Location: Uppsala
Post
by Lauge » 25 Aug 2010, 11:28
Hej alla! Jag har gjort 45/30 vinklar på min 535 diff , så vid gaspådrag har jag hårdare verkan och jag är skit nöjd. Förut ibland när man skulle kasta ut bilen på sladd i lägre farter, hände det att det enhjulade, men nu efter jag fixat ramperna är det klockrent! Jag åkte även nu PPF big meet och det höll;-)
Jag kan varmt rekommendera denna setup till er som funderar på det, jag är grymt nöjd!
Tack än en gång Kalle. Mvh
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 26 Aug 2010, 09:02
Lauge wrote: Hej alla! Jag har gjort 45/30 vinklar på min 535 diff , så vid gaspådrag har jag hårdare verkan och jag är skit nöjd. Förut ibland när man skulle kasta ut bilen på sladd i lägre farter, hände det att det enhjulade, men nu efter jag fixat ramperna är det klockrent! Jag åkte även nu PPF big meet och det höll;-) Jag kan varmt rekommendera denna setup till er som funderar på det, jag är grymt nöjd! Tack än en gång Kalle. Mvh
Kul att höra att du är nöjd! Så ska det vara
MvH
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 03 Sep 2010, 08:40
Uppupp
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 25 Sep 2010, 20:27
Upp upp!
ylindgren
Posts: 490 Joined: 13 Apr 2006, 17:35
Post
by ylindgren » 07 Oct 2010, 22:52
Hvor mange % diff spærr blir det med 30/30 da? Og 30/40?
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 27 Nov 2010, 21:22
Upp upp. Nu är garagesäsongen här på riktigt.
ToTTeN
Posts: 1806 Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda
Post
by ToTTeN » 27 Nov 2010, 21:32
Carlee wrote: Upp upp. Nu är garagesäsongen här på riktigt.
Vad kostar det för att fixa ordning min alpina lamelldiff (samma hus som e36325or)
Som den är nu så händer det att den inte diffar (gjort det någon gång och då när man värmt däck på 1an och 3000rpm)
Annars diffar hon alltid.
Och även få ordning så att den är mer lämpad till drifting/bankörning/rakt fram åka.
(om jag skickar hela diffen)
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 18 Dec 2010, 18:23
Totten: Du har PM
Upp upp
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 09 Jan 2011, 18:45
Upp upp. Våren närmar sig!:)
Olli_89
Posts: 80 Joined: 04 Feb 2008, 21:36
Post
by Olli_89 » 13 Jan 2011, 20:29
Riktigt trevligt det här precis vad ja letat efter till m5 e34. Skulle vilja ha lite högre diff verkan samt så skulle nog nya lameller behövas med. Skicka gärna ett PM
Mvh Olli
Bmw m5 e34
BBS RK 18
Dr Schrick
Weseco högkomp
Carlee
Posts: 77 Joined: 16 Aug 2007, 17:18
Location: Uppsala
Post
by Carlee » 23 Jan 2011, 21:09
Upp upp.
Olli_89: PM skickat sedan tidigare.
ylindgren
Posts: 490 Joined: 13 Apr 2006, 17:35
Post
by ylindgren » 23 Jan 2011, 23:17
Kjempe bra service her. Får ikke testa 210 diffen før til neste år. Men har stor tro på dette.