Åkesons Drifting E30 SM 2015!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
åkeson wrote:tackar!
hehe kul att höra att det är någon som gillart jag tror de kommer bli snorbra med den styrningen!
okey gött, är du också 20?:P
ahaa du va 20, trodde du va lite yngre. nja ja e 18, 19 till sommaren.. Men i samma ålders klass kan vi ju säga iaf.
bliir riiiktigt gött detta!! jobba på nu!
lycka till i fortsättningen!
MVH. Mattias
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Bygger M20 Turbo!
En liten update kan jag skicka in så här efter jultiderna:)
Heelvete va lätt de va att montera bort rutorna alltså. bara att lossa 2 skruv, sen böjja över listen över karossplåten sen ramla den ur typ
Det ska monteras Polycarbonatrutor här istället. är lexan matrial.
Ínstrumentpanelen borta. jäkla pill det va. ska flocka den sen tänkte jag.
Sen har jag köpt ett servopumpsfäste av en kille i umeå av alla ställen.
Sen har jag plockat ur all el till abs enheten. bara där spara man väl minns 5kg
kommer mer under nästa vecka:)
Heelvete va lätt de va att montera bort rutorna alltså. bara att lossa 2 skruv, sen böjja över listen över karossplåten sen ramla den ur typ
Det ska monteras Polycarbonatrutor här istället. är lexan matrial.
Ínstrumentpanelen borta. jäkla pill det va. ska flocka den sen tänkte jag.
Sen har jag plockat ur all el till abs enheten. bara där spara man väl minns 5kg
- Fredh-Holma
åkeson wrote:En liten update kan jag skicka in så här efter jultiderna:)
LULEÅ!
MASSA DELAR | http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 496#405496
Blackbmw wrote:Blir kul o följa, tänkte du prova flocka själv eller skickar bort?
bilen såg fin ut! jag såg att du hade samma front som jag har nu, innan duu bytte!
Lycka till vidare
kul att du vill följa projektet:)
ja den är i jävligt bra skick faktiskt:)
Hehe jaså, den fronten är väl inte standard va?
Idag har jag kapat upp lite rost längst fram vid golvet, lagt i ny plåt. blev ganska bra efter allt.
glömde dock ta kort på när de va klart..:/
Peter schmidt ringde precis nyss och meddelade att min 3 skiviga tilton koppling kommer i slutet på nästa vecka Woho!
Med rätt splines och allt! Tillsammans med den kommer svänghjulet att lättas också!
Måste bara hitta en ny låda också.. ingen som har en getrag 260?
Colycarbonat rutor hämtade.
Håller även på med en R-däcks affär. Toyo r888.
ha de bra!
Peter schmidt ringde precis nyss och meddelade att min 3 skiviga tilton koppling kommer i slutet på nästa vecka Woho!
Med rätt splines och allt! Tillsammans med den kommer svänghjulet att lättas också!
ha de bra!
- Fredh-Holma
åkeson wrote:Idag har jag kapat upp lite rost längst fram vid golvet, lagt i ny plåt. blev ganska bra efter allt.
ha de bra!
Varför snåla på drivlinanan?
Ska du ha sån stöddig koppling så är det nog bäst med 525 zf tds låda och 328 kardan!
MASSA DELAR | http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 496#405496
Update!
nu har jag äntligen fått tummen ur och uppdatera lite.
har hänt en hel del i garaget faktiskt. Buren är nästan klar. typ bara dörrsträvorna kvar
servopump och generator är monterad, slangar och det till servot är klart.
Har hämtat plastrutorna.
Imorgon åker jag och simon upp och tittar till kopplingen hos peter
nu kommer det lite bilder!
more to come!
mvh
nu har jag äntligen fått tummen ur och uppdatera lite.
har hänt en hel del i garaget faktiskt. Buren är nästan klar. typ bara dörrsträvorna kvar
servopump och generator är monterad, slangar och det till servot är klart.
Har hämtat plastrutorna.
Imorgon åker jag och simon upp och tittar till kopplingen hos peter
nu kommer det lite bilder!
more to come!
mvh
Update!
När man ligger hemma och är sjuk va de äntligen dags att dra tummen ur och uppdagera lite..
måste verkligen bli bättre på att uppdatera känner jag.
Buren är vilket som helst klar, ska bara svetsa fast plattorna mot golvet längst fram och måla klart den.
Dra i bultar mot karossen också.
har flyttat bak bilen till lyften nu så jag håller på att svetsa undertill. sen ska lådan ner så koppling,svånghju mm kan byggas om och monteras.
har undertiden jag haft lite att göra på jobbet byggt ihop en fuelcell balja också.^^
mer bilder kommer framöver!
mvh
När man ligger hemma och är sjuk va de äntligen dags att dra tummen ur och uppdagera lite..
måste verkligen bli bättre på att uppdatera känner jag.
Buren är vilket som helst klar, ska bara svetsa fast plattorna mot golvet längst fram och måla klart den.
Dra i bultar mot karossen också.
har flyttat bak bilen till lyften nu så jag håller på att svetsa undertill. sen ska lådan ner så koppling,svånghju mm kan byggas om och monteras.
har undertiden jag haft lite att göra på jobbet byggt ihop en fuelcell balja också.^^
mer bilder kommer framöver!
mvh
Update!
Har fått en del gjort under veckan! rostlagat klart golvet, plockat ner bensintanken, bromsrör, bränslerör, växellådan och lagt på rostskydds färg.
Ska fixa till svänghjul/koppling till helgen så de va därför lådan åkte ner. jäklar va lätt de va att lossa den. tilltade motorn lite så man kom åt bättre. de enda jävliga va när bullten längs upp skulle tas bort, satt ju en mutter på baksidan som höll fast startmotorn.. de va lite halvtrångt där bara
Har även varit och inhandlat en Hydralisk handbroms och an 10 kopplingar till fuelcellen. Nya bromsledningar, klammrar, etc.
låter bildera tala för sig själva
mvh henke
Har fått en del gjort under veckan! rostlagat klart golvet, plockat ner bensintanken, bromsrör, bränslerör, växellådan och lagt på rostskydds färg.
Ska fixa till svänghjul/koppling till helgen så de va därför lådan åkte ner. jäklar va lätt de va att lossa den. tilltade motorn lite så man kom åt bättre. de enda jävliga va när bullten längs upp skulle tas bort, satt ju en mutter på baksidan som höll fast startmotorn.. de va lite halvtrångt där bara
Har även varit och inhandlat en Hydralisk handbroms och an 10 kopplingar till fuelcellen. Nya bromsledningar, klammrar, etc.
låter bildera tala för sig själva
mvh henke