H&R Cup Kit passar inte fram på e36 325?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
salis

H&R Cup Kit passar inte fram på e36 325?

Post by salis »

Tjenna!
Idag fick jag mitt H&R Cup Kit. Så klart vart jag lyrisk när jag hämtade ut de och åkte hem och började skruva på en gång.

Bak gick allt som smort och det passade perfekt.

Men fram däremot så passar det inte, vet inte vad det heter men så här ser "plattorna" ut som inte passar, kan det vara för att jag inte har M-chassi som min plattor är högre? För jag frågade specefikt om dette kitet skulle passa på min då jag inte har M-chassi.
Finns det nått jag kan göra för att få det att passa?

Image Oginal dämpare + orginal "platta"
Image H&R dämpare + orginal "platta"

Sen så har jag sett att det diskuteras "justerbara topplagringar" på forumet, skulle det hjälpa mig om jag införskaffade sådana (får det allt å passa)? Vem kan tillverka / vart kan man få tag på sådana?
Zwofurti

Post by Zwofurti »

Har varit uppe tidigare om jag inte minns helt fel!
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Ja dom passar inte pga att du inte ha m-chassie.
hoek

Post by hoek »

Har för mig att det delarna ändras 6/92 i.o.m. att vanos kom, kan det vara så att du har en bil som är <--6/92 och de nya dämpparna är menade till 6/92-->. isåfall är det bara att skaffa de nyare topplagringarna OCH övre fjädertaldrikarna.
porsche som backup/vinterbil...
salis

Post by salis »

om jag har förstått allt rätt nu, genom den infon jag fått så har "hoek" helt rätt. Men nu nämnde du en grejj till; "övre fjädertallrikarna", ingår inte dem när man köper till en nyare modell? måste man beställa dem löst?

någon som vet hur fallet är med justerbara topplagringar, fungerar delarna som man måste ha från de gamla topplagringarna (utgår ifrån att man måste ta någon del från dem eller?) eller måste man ha delar från nyare topplagringar också?? i.o.m att jag har de gamla dvs..
hoek

Post by hoek »

Är inte 100 på hur det är men jag har förstått att före -92 så är övre fjädertaldriken + lager ett paket och efter -92 så är det skilda delar med ett par brickor emellan.
porsche som backup/vinterbil...
Muxxor

Post by Muxxor »

Zwofurti wrote:Har varit uppe tidigare om jag inte minns helt fel!
Du har rätt. Tråden togs dock bort. Det var jag som undrade varför min FK-sats inte passade. Det är faktiskt min bil som Salis har köpt för övrigt.

Om du tänker efter Salis så minns du säkert att jag berättade om detta problem när du köpte bilen. "Om du ska köpa en väghållningssats så tänk på att kolla att det är till rätt topplagring" ;)
Fido85

Post by Fido85 »

Muxxor wrote:
Zwofurti wrote:Har varit uppe tidigare om jag inte minns helt fel!
Du har rätt. Tråden togs dock bort. Det var jag som undrade varför min FK-sats inte passade. Det är faktiskt min bil som Salis har köpt för övrigt.

Om du tänker efter Salis så minns du säkert att jag berättade om detta problem när du köpte bilen. "Om du ska köpa en väghållningssats så tänk på att kolla att det är till rätt topplagring" ;)
jag har råkat ut för samma sak som dig så ny topplagring hamnade jag på så det är inga problem men brickorna ska du skita i från bmw för dom tar bara extra betalt...köp från biltema eller nåt annat...ps:jag klarade mig inte med 1 bricka per sida :?
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Post Reply