"årkar man hålla emot en svarv tro?" (film)

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

maattias

"årkar man hålla emot en svarv tro?" (film)

Post by maattias »

e huvudet dum får kroppen lida!

http://www.youtube.com/watch?v=ajNdLT4exps

MVH. Mattias
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!

Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Bygger M20 Turbo!
Pyrro

Post by Pyrro »

Hoho. Den snubben hade tur.
UR-S4
Frode G

Post by Frode G »

Haha.. :D Er det virkelig mulig og være dum..
JErngren

Post by JErngren »

Inget stall med hästar där inte. Såg bilder på en kille som skjortärmen hade åkt in i svarven och det slutade vääääääldigt illa! Vart inte mycket kvar av honom.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
M-techer

Post by M-techer »

Är man så jävla dum i huvet så ska man fan fastna med pungen i svarven.
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
HenrikF

Post by HenrikF »

Tur att alla här är fullärda från början och aldrig gjort nått fel, även om klippet var liite väl att ta i när det kommer till oaktsamhet :lol: :lol:
/Henrik
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

HenrikF wrote:Tur att alla här är fullärda från början och aldrig gjort nått fel, även om klippet var liite väl att ta i när det kommer till oaktsamhet :lol: :lol:
Klart som fan man gjort fel, av misstag! Att göra fel med flit, ja, då får man fan skylla sig själv.

Vet en som svetsade 5 pinnar med pinnsvetsen utan hjälm, dvs han satt och kollade in i ljusbågen för att han ville veta om svetsblänk gjorde så ont som alla säger. Mmmmh! SMART!

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Franzén

Post by Franzén »

Var en man här i Göteborg som körde av ett finger och slashade ett annat i en pelarborr förra veckan.

Pelarborr i all ära och alla risker som finns med den.
Men man MÅSTE inte ha på sig snittsäkra handskar när man pillar på grejorna.

Jag har arbetat i nära 10 år med maskinsäkerhet på nästan alla förekommande maskiner i industrin.
Olyckor som sker, sker oftast inte pga att säkerheten är så jävla dålig.
Dom sker för att den som råkar ut för olyckan oftast kliver in i den själv, och ofta då med berått mod.
Man tänker på 2-3 faktorer, men inte den faktorn som utlöser olyckan.

Vad han med svarven här tänker på kan nog ingen förklara.
Däremot behöver ingen förklara för oss att han är fullkomligt och totalt slut i huvet.
Dessutom skulle jag vilja ha ett allvarligt snack med den DÅREN som tryckte på start.
Han skulle lika gärna kunnat trycka på avtryckaren på revolvern i rysk roulette.

Vad man som säkerhetstekniker på maskinsidan måste göra är att bygga "säkerhetsfällor" åt kunden.
Det räcker alltså inte med en skylt som syns från grannbyn, lampor och signaler som påkallar allas uppmärksamhet.
Det räcker inte med brytare som ser ut som säkerhetsnycklarna till Vita Huset, och det räcker inte med dubbelt och förreglat.
Operatörer och i många fall kunden själv(han som är ansvarig för säkerheten på plats) är experter på att bygla bort skydd och låta grindar och skydd stå på vid gavel medan det swoschar förbi en robot på 800 kg i 50km/h 10cm innanför skyddsgrinden.

Jag har sett alla varianter.
Grr!
0706-419608
Magnaten

Post by Magnaten »

när man skjuter en hårdmetallfräs genom skyddsplåten på maskinen spelar det tydligen ingen roll hur många säkerhetsspärrar man har.. been there :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Franzén

Post by Franzén »

Nej det gör det inte.
Har varit med om att man skjutit ståldistanser ur pressverktygen under 400 tons presskraft.
Samma fenomen som när man trampar på tvålen i duschen.
Ingen vacker syn.

Om någon står ivägen så ringer man Fonus direkt.
Grr!
0706-419608
Thörn

Post by Thörn »

själv man har ju varit nära olycka många gånger med vinkelslipen..
Fastnade i tyget i tröjan i magtrakten en gång :o
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Magnaten

Post by Magnaten »

en gammal jobbarpolare stod vid svarven med uppknäppt skjorta ovanpå t-shirten å filade lite på en bit som roterade med ganska högt varv i svarven...*TJOFF* säger det sen sitter skjortan å vispar runt i chucken, kvar står jobbarpolaren ganska förvånad med skjortärmarna kvar på armarna sittandes i chucken, då hade man svårt att hålla sej för skratt
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Franzén

Post by Franzén »

Var med om ett tillbud på en firma jag jobbade på.
En kollega satt på en stol framför en pelarborr med en försänkare i.
Han hade dragit undan bordet och satt och pressade grova plattjärn med hål mot försänkaren för att grada av hålen.

Plötsligt vänder han sig mot mig för att säga något och då fastnar han med ärmen på T-shirten i försänkaren och den börjar mata in tyget.

Jag kastade mig fram till honom och greppade tyget och slet av det så hårt jag kunde.
Konstaterade att pelarborren inte hade något nödstopp så jag tog pelarborren och välte den.
Givetvis var det saker som gick sönder och när man reparerade pelarborren passade på man på att montera ett nödstopp.

Företaget ville inte skriva någon rapport om tillbudet, och man hade heller inget att säga om att jag förstörde pelarborren.

Ungefär på den nivån var allt på den firman.

Jag slutade ganska snart skall tilläggas.
Grr!
0706-419608
Grefven

Post by Grefven »

jag gick industriprogrammet på gymnasiet. jag har sett alla korkade idéer live.

allt ifrån att se hur mycket man kunde pressa en m16 skruv i en press innan den for genom väggen tills hur långt man kunde skjuta iväg chucknyckeln.

man var livrädd när man hade lektioner ihop med vissa halvhjärnor.
Magnaten

Post by Magnaten »

kast med chucknyckel verkar vara em sport som utövas i hela sverige :lol:
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Grefven

Post by Grefven »

fettspruta i 3fasuttag medans du står på ett svetsbord var oxå en sport. han fick åka ambulans och har ett saftigt diagonalt brännmärke över heka överkroppen.

på frågan varför blev svaret: -"när jag sprutade på håll så pös det som fan så jag skugge sticka in den och se om det pös mer".

det gjorde det...

han var från kristianstad. det förklarar allt.
nicke.t

Post by nicke.t »

hur fan kan man va så jävla blåst å slå på maskinen i de läget? för de va väll de dom gjorde?
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Post Reply