daimboy wrote:Får man plats med turbon neråt på en e30 med m50?
Nej det tror jag ej. Inte utan modifikationer. Jag har ju inte fått dit grenröret än men hoppas kunna vända det uppåt och sen göra någon liten adapter för att turbon inte så ta i toppen.
daimboy wrote:Får man plats med turbon neråt på en e30 med m50?
Nej det tror jag ej. Inte utan modifikationer. Jag har ju inte fått dit grenröret än men hoppas kunna vända det uppåt och sen göra någon liten adapter för att turbon inte så ta i toppen.
mvh
finns det utrymme för två så måste det ju ändå finnas utrymme för ett?
näämen motorvinkel och förståss storlek på turbon spelar ju roll? trångt blir de iaf!
MVH. Mattias
Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!
Nu har man äntligen kommit igång igen på riktgit i garaget efter all
julmat och nyårfirande. Va ute idag och slängde upp växellåda och
började greja med växelspaken. Ska försöka sätta en knapp i knoppen
till launchen. Måste få tag på ett ordentligt rör i rätt dimension.
Sen väntar jag på att oljereturen ska bli svetsad. Tänkte dra in den i
bröstkåpan under kedjespännaren. Börjar snart bli dax att dra sprutet.
Ska bli skoj!
Är i full gång med att dra kablar i motorrummet. Är klar med de vanliga tråkiga sakerna som startmotor osv. Blev rätt nöjd med resultatet. Idag började jag med härvan till sprutet. Känns som det kommer bli jävligt bra. Har köpt kabelstrumpor så det kommer nog se riktigt bra ut.
Hoppas att Fredrik på DDesign kan få fram någon bra turbo åt mig så man kan börja med tryckrör och downpipe och wastegaterör.
Bilder ofc:
Bremi Audispolar:)
Blir fint med boxen på alu. Den får sitta på orginalplatsen i handsfacket