Har precis monterat en tds låda från en 525 tds på min gamla 325 e36:a, och undrar hur man löser det med växellåds fästet då denna låda är lite mer vinklad,
och slav cylindern, jag monterade dit slavcylindern som satt på zf lådan, men när jag skulle lufta slaven så hoppade hela stången ut som sitter i slaven, jag kör original koppling just nu, måste man förlänga stången trots man kör med original lamell, tryckplatta och svänghjul
Behöver hjälp snarast, då det är dags för besiktning snart och efter det dags för turbo
Nisse Järnet wrote:Du vill inte byta lådan mot en ZF som passar rätt på ist då? Vet inte var du bor iof.
Jo det skulle jag väl kunna byta men jag bor i sölvesborg(blekinge), och då får lådorna skickas isf, hur är skicket på din låda? är det en 328 låda eller??
aoc wrote:Ingen som har monterat tds låda på e36:orna innan??
Känns som en onödigt dum lösning att kränga dit en diesel zf när alla andra zf från 328, 525 mfl passar rakt på och kostar samma pengar.
Anledningen till att jag har en tds låda är föratt jag har en polare som hade denna låda och ville byta mot lite grejer jag hade som jag hade i princip tänkt och slänga, så i mina ögon fick jag lådan "typ" gratis.
M-techer wrote:Du får göra nya bussningar. Låter kanske dumt men på så sätt så flyttar du ju fästet...
Fick samma problem med min låda nämligen
Vart ju inte ens nära att det passade...
Tjena jag mistänkte att man får göra nåt sånt, du råkar inte ha en bild på hur det ser ut på din bil?