Har idag bromsat en frän sugmotor!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Image
Image
V8
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Se där ja, de bilderna hade jag inte ens själv :) Tackar.
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Dom ligger ju på misano.se? :wink:
V8
User avatar
Brox
Posts: 967
Joined: 04 Dec 2005, 23:47
Location: Halmstad

Post by Brox »

ser ut som att den satt där orginal! :D
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

St3v3 wrote:Dom ligger ju på misano.se? :wink:


Ja där hade jag visst lagt dom!
kristian
Posts: 17
Joined: 09 Jul 2008, 22:19

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Post by kristian »

Bmwandreas wrote:Bromsade Misanos M5 3.8 lit maskin vi muttrat ihop med vassare kamaxlar,högkompskolvar. Sen har han fixat en fin luftbox, kopplat in Vipec samt Ferrita byggt ett avgassystem.

Orig 3.8 ger 237 whp i dynapacken. M5 V8 gav 301 whp.
Denna gav 343 whp och 392 wnm!!!!!!

Helt sjukt ljud, och vad bra den gick!
Hoppas verkligen han lägger ut en film så ni får höra hur bra den går.

hva er prisen på en sånn jobb?
p911
Posts: 66
Joined: 14 Mar 2006, 23:13
Location: dk
Contact:

Post by p911 »

Den orange s38/b36 3,7L fra danmark yder 410hk på sugis ved 8800omdr og har kørt 10.96@205 i en E30

http://www.youtube.com/watch?v=5fUZb2tR ... re=related
Forskellen på drenge og mænd er prisen på deres legetøj
User avatar
GrymÅElak
Posts: 113
Joined: 14 Mar 2009, 10:56
Location: Örebro
Contact:

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Post by GrymÅElak »

Bmwandreas wrote:Bromsade Misanos M5 3.8 lit maskin vi muttrat ihop med vassare kamaxlar,högkompskolvar. Sen har han fixat en fin luftbox, kopplat in Vipec samt Ferrita byggt ett avgassystem.

Orig 3.8 ger 237 whp i dynapacken. M5 V8 gav 301 whp.
Denna gav 343 whp och 392 wnm!!!!!!

Helt sjukt ljud, och vad bra den gick!
Hoppas verkligen han lägger ut en film så ni får höra hur bra den går.


Förlåt om jag väcker en väldigt gammal tråd...
Men jag undrar om det verkligen är så att det är drygt 30% (237/340*100) förluster i drivlinan för e34. I fallet e39 är det "bara" 25% förlust.
Då kommer vi till det intressanta: med dessa siffror skulle det betyda att det blev mellan 450-500 hk i 3.8:an.
Låter ju riktigt bra :-)

mvh
BMW M638csi -> s38b36 -> s38b38

0709178069
User avatar
fredrick
Posts: 327
Joined: 27 Nov 2005, 19:28
Location: Avesta

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Post by fredrick »

Beror ju på vad man har för drivlina och ju mer effekt ju lägre blir förlusten i % igenom drivlinan. Försvinner det 100hk i drivlinan på en standard 3.8 så kommer det inte att försvinna 300hk i drivlinan bara för att man hänger dit en turbo och bromsar 1000whp, men mer belastning och värme blir det säkert så mitt i mellan kanske man hamnar men det går ju bara att gissa utan en massa mätningar.
Mitsubishi EVO III projekt
Post Reply